
Crna Gora 
AGENCUA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1260/4 
Podgorica, 20.10.2017. godine

Na osnovu cl. 139, 140, 141 ¡ 143 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11 i 6/13) ¡ cl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i 
37/17), postupajuci po prigovoru Opstinskog odbora Demokratske partije socijalista Niksic akt zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1260 od 21.09.2017.g., direktor Agencije za elektronske medije 
donosi

R J E S E N 3 E

1. Prihvata se prigovor Opstinskog odbora Demokratske partije socijalista Niksic (zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1260 od 21.09.2017.g.) i privrednom drustvu 
„Radio i Televizija Crna Gore” d.o.o. iz Podgorice, javnom emiteru opsteg 
televizijskog programa „Prvi program Televizije Crne Gore" (TVCG1), izrice se 
upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog krsenja ciana 55 stav 6 i ciana 56 stav 4 
Zakona o elektronskim medijima, ciana 7 i 8 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tacke 7.1. izdatog Odobrenja za 
emitovanje broj O-TV-J-Ol od 25.01.2013. godine, prilikom emitovanja, dana 18.09.2017. 
godine, priloga u informativnoj emisiji „Dnevnik" u 19:30 casova.

2. Upozorenje iz tacke 1 ovog Rjesenja se izrice zbog:
a. neispunjavanja obaveze propisane clanom 55 stava 6 Zakona o elektronskim medijima 

i clanom 7 Pravilnika da je emiter duzan da doprinosi nepristrasnom informisanju 
javnosti o dogadajima u zemlji i inostranstvu.

b. neispunjavanja uslova propisanih clanom 56 stava 4 Zakona o elektronskim medijima 
za emitovanje televizijskog programa i to da vijesti moraju biti nepristrasne.

c. nepostovanja obaveze emitera da u proizvodnji informativnih programa, postuje nacela
objektivnosti i nepristrasnosti (clan 8 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

3. Javnom emiteru „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o., nalaze se da usaglasi emitovanje 
programskih sadrzaja u okviru programa „TVCGl" sa standardima definisanim u Zakonu o 
elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Javni emiter „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o. duzan je da, u skladu sa clanom 140 stav 3
Zakona o elektronskim medijima, informaciju o izrecenoj mjeri iz tac. 1 ovog rjesenja objavi u
programu „TVCGl", u okviru informativne emisije „Dnevnik" u 19:30 casova.

5. Protiv ovog rjesenja moze se podnijeti zalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rjesenje ce se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rjesenje stupa na snagu danom donosenja.

O b r a z l o z e n j e

Dana 21.09.2016. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen je 
prigovor Opstinskog odbora Demokratske partije socijalista Niksic, na rad Javnog preduzeca „Radio i
Televizija Crne Gore" d.o.o. iz Podgorice (u daljem tekstu: RTCG), kao javnog emitera opsteg televizijskog
programa „Prvi program Televizije Crne Gore" / TVCGl (zaveden kod Agencije pod br. 02-1260 od
25.09.2017.g.).

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: a r d @ a r d c Q .o r g
Telefax: +382 20 201 440 w w w .a r d c Q .o r g

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcQ.org


Predmetni prigovor se odnosio na priloge emitovane 18. i 19. septembra 2017. godine u 
informativnim emisijama „Dnevnik" u 19:30 casova, povodom „svecanosti obiljezavanja Dana Opstine 
Niksic".

U vezi sa prilogom od 18.09.2017. godine, podnosilac prigovora posebno istice da je „presijecan 
izjavama predstavnika Demokratske Crne Gore (gospodina Moma Koprivice), politicke partije koja nije ni 
clanica iokalnog parlamenta, odnosno Skupstine Opstine Niksic". Podnosilac prigovora je ukazao i na 
obavezu eiektronskih medija da „svako stanoviste predstave na objektivan nacin, bez uredivackih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovaia jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadrzaja" (nácelo objektivnosti) i „cinjenicno izvjestavanje jasno odvoje od stava, misijenja i 
komentara" (nácelo nepristrasnosti). Dalje navodi da je RTCG u predmetnom prilogu „izjednacio vladajucu 
koaiiciju sa politickim aktivistima koji nemaju nikakvo legitimno utemeljenje na lokalnom nivoù',  i time je 
kako se navodi, „osnovni princip pravicnosti ('jednako u jednakim a nejednako u nejednakim situacijama) pa 
makar i u pravicnom zastupanju, pogazen". Takode, u prigovoru se konstatuje da „izjednaciti vladajucu 
koaiiciju sa politickim avanturistima koji nisu ni ucestvovali u izbornoj trci, a sve to u udarnom terminu jedne 
od najgledanijih informativnih emisija u Crnoj Gori je fìagrantan primjer krsenja novinarske etike. "

U prigovoru je ukazano da su cl. 55 st. 6 i cl. 56 st. 4. Zakona o elektronskim medijima „grubo 
prekrseni u pomenutoj informativnoj emisiji u pogledu ravnopravnosti, objektivnosti i  prava da se cuje i 
'druga strana"'. Takode se navodi da „zakonski propisi i Pravilnik ukazuju da je  p/asiranje (netacnih) 
informacija, komentara i stavova tokom priloga koji treba da bude iskljucivi primjer izvjestavanja o 
cinjenicama kiasicni dokaz neprofesionainog odnosa uredivackog tima RTCG-a prema vladajucoj koaliciji u 
Niksicu i svim gradankama i gradanima Niksica". U istom se navodi da je podnosilac prigovora svjestan da 
„svaka vlast mora da bude spremna da istrpi svaku, pa i najostriju politicku kritiku, ali ona u informativnim 
emisijama Javnog servisa mora biti izvrsena u skladu sa Pravilnikom, Etickim kodeksom, zakonskim okvirima 
i medunarodnlm standardima".

Podnosilac prigovora navodi da je „RTCG 19.09.2017. u informativnoj emisiji Dnevnik 2 u 19.30 
povrijedila nácelo ravnopravnosti strana prilikom plasiranja reakcije Demokratske partije socialista Niksic, a 
povodom priloga od 18.09.2017." jer je „ uredivacki tim RTCG-a nasao za shodno da reakciju -  izjavu 
Opstinskog odbora DPS Niksic -  prenese tako sto ce procitati dio propratnog pisma i samo jednu recenicu iz 
izjave predstavnika najjace politicke partije". On ukazuje da se „ovaj elektronski emiter oglusio i o nácelo 
tacnosti na osnovu kojeg je  bio duzan da informacije koje prenosi zasniva iskljucivo na cinjenicama", jer, 
kako se navodi, „ponavljanjem izjava jedne politicke strane uz i ron iene novinarske komentare kojima se 
jasno stalo na stranu opozieije, nesporno je pogazen pomenutiprincip". Takode, prigovorom se naglasava da 
je „obaveza novinara da sve informacije stavlja u pravilan kontekst i onemoguci njihovu zloupotrebu, biio da 
se radi o siici Hi tonu". U prigovoru se navodi da je prilog „propracen jeftinim ironicnim novinarskim 
upadicama (npr. 'ruzicasta slika privrede' itsl.) i izjavama politickih avanturista koji svoju politicku snagu i 
utemeljenje nisu ni provjerili na nedavnim izborima", a da pri tom „uredivacki tim RTCG je  jednaku paznju 
posvetio najodgovornijim predstavnicima lokalne vlasti i  onima koji nikad nisu ni sjeli u klupe niksicke 
skupstine".

Na kraju, podnosilac prigovora predlaze se konstatuju povrede Pravilnika.

Polazeci od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrdivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je doslo do krsenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvrsio je uvid u snimak emitovanih programskih 
sadrzaja emitera TVCGl i sacinio nalaz dana 25.09.2017. godine (akt broj 05-1260/1 od 25.09.2017.god.).

Saglasno nadleznostima ustanovljenim clanom 138 Zakona o elektronskim medijima i clanom 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrdivanja cinjenice da li je emitovanjem spornog sadrzaja doslo do 
krsenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u 
daljem tekstu: Pravilnik) i Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-Ol, Agencija je Savjetu javnog emtera „Radio 
i Televizija Crne Gore" (u daljem tekstu: Savjet RTCG) dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za 
monitoring i zatrazila da u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjasnjenje na date 
navode (akt broj 02-1260/2 od 25.09.2017.god.).

Dana 18.10.2017.g., Savjeta RTCG dostavio je Agenciji pisano izjasnjenje br. 01-5564 od
18.10.2017.g. (akt zaveden kod Agencije pod br. 02-1260/3 od 18.10.2017. god.) u kojem se navodi „da je
Savjet RTCG na sjednici od 17.10.2017.g., razmotrio Izvjestaj Komisije za predstavke i prigovore slusalaca i 
gleda laca br. 01-5521 od 17.10.2017. godine i don io sledece Preporuke:

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcQ.org


Savjet RTCG je  prihvatio prigovor na pritog posvecen obiijezavanju Dana opstine Niksic zbog 
krsenja profesionalnog standarda koji se odnosi na objektivnost u izvjestavanju.

Savjet RTCG sugerise direktoru TVCG da novinarima/kama i urednicima/cama skrene paznju 
na potrebu postovanja profesionalnog standarda koji se odnosi na objektivnost i 
izbjegavanja koriscenja kvaiifìkacija u prilozima.

Savjetu RTCG sugerise generainoj direktorki RTCG da preduzme neophodne mjere, 
ukijucujuci i odgovarajuce sankcije, prema odgovornim osobama (urednicima/cama i 
novinarima/kama) kako se profesionaini propusti ne bi ponavijaii.

Kao sastavni dio izjasnjenja dostavljen je Izvjestaj Komisije za predstavke ¡ prigovore slusalaca i 
gledalaca akt br. 01-5521 od 16.10.2017.g. (u daljem tekstu: Izvjestaj). U njemu se navodi da je „povodza 
dostavljanje prigovora bio je priiog emitovan 18. septembra 2017. godine u Dnevniku 2 a koji je  bio 
posvecen obiijezavanju Dana Opstine Niksic". Izvjestajem se konstatuje da je pisani odgovor na prigovor 
dostavio urednicki tim informativnog programa.

Urednicki tim, kako se navodi u Izvjestaju, saopstio je da „konkretnom slucaju nijesu prekrseni 
Zakon o elektronskim medijima, Praviinik o programskim standard ima u eiektronskim medijima, pa, shodno 
tome, smatra da je navedeni prigovor neosnovan".

Oni ukazuju da je „Teievizija Crne Gore navedenog daña izvjestavaia o obiijezavanju Dana Opstine 
Niksic, a ne samo sa sveca ne sjednice Skupstine Opstine'', kao i da je  ista ,,na isti nacin izvjestavaia istim 
povodima i u drugim opstinama". Naime, oni ukazuju da je RTCG „28. avgusta 2017., povodom obiljezavanja 
Dana Opstine Kolasin, izvijestila o svecanoj sjednici SO, ali su u istom prilogu dati prostor i predstavniku 
opozicionog DPS-a da ocijeni rad lokalne vlasti, iako su toga dana njihovi odbornici bojkotovali svecanu 
sjednicu". Takode, oni su ukazali da je „ovo je uobicajen nacin televizijskog izvjestavanja i tako rade i ostali 
javni servisi, kao i privatne informativne televizije, a sve sa cijem da bi javnost stekla cjelovitu i objektivnu 
sliku o nekom dogadaju Hi pojavi. Naglasili su da „se TVCG u svom radu ne obraca biracima i pristalicama 
neke odredene politicke stranke, vec svim gradan ima i gradankama medu kojlma su i simpatizeri i prista lice 
razlicitih politickih partja".

Nadalje, urednicki tim je konstatovao da „ne vide nista sporno ni u tome sto je  reporter koristio rijec 
'ruzicasto'", i „ta 'sporna' rijec upotrebljena u znacenju da je  nesto pozitivno, pohvalno, lijepo, 
perspektivno...", naime „nije bilo ironije, ni namjere da nekoga povrijede". Oni navode da u prigovoru 
„Demokratske partije socialista upucenom Komisiji Savjeta RTCG i Agenciji za elektronske medije ima dosta 
politickih ocjena i stavova na koje urednistvo TVCG ne bi trebalo da reaguje, je r bi to bilo u suprotnosti sa 
osnovnim ciljevima i principima na kojlma se temelji rad Javnog servisa. "

U izjasnjenju se kaze i da je Komisija, nakon „upoznavanja" sa prigovorom i odgovorom urednickog 
tima zakljucila:

Prllog je bio posvecen obiijezavanju Dana Opstine Niksic a ne samo odrzavanju svecane 
sjednice. Sa svecane sjednice Skupstine opstine Niksic prenijeti su akcenti. Dan Opstine 
Niksic je povod da se od razlicitih aktera dobiju ocjene o kvalitetu zivota u ovoj opstini. U 
skladu sa profesionalnim principima i standardima koje u svom radu mora postovati RTCG, 
obaveza je  da ’kad god je  to moguce, novinari moraju da pronadu predstavnike svih 
ukljucenih strana i obezbijede u programu sve relevantne stavove. '  Stavovi predstavnika 
nevladinih organizacija, politickih partija i drugih relevantnih institucija treba da budu 
obuhvaceni u prilozima koji obraduju teme od javnog interesa. U prilogu su prenijeti stavovi 
predstavnika politicke opozicione partije koja ne partici pira u opstinskom parlamentu (ali 
participira u drzavnom parlamentu) koja je tog dana organizovala dogadaj o kojem gradani 
takode treba da budu in formisani.

TVCG je pokazala u ovom prilogu isti pristup koji je  imala i prilikom obiljezavanja Dana 
Opstine Kolasin, izvijestili su o svecanoj sjednici Skupstine opstine, all su u istom prilogu dali 
prostor i predstavniku opozicionog DPS-a da ocijeni rad lokalne vlasti, iako su toga dana 
njihovi odbornici bojkotovali svecanu sjednicu. Ova kav pristup TVCG je pozeljan i predstavlja 
djebvanje u punom saglasju sa ciljevima javnog servisa a prenosenjem stavova razlicitih 
relevantnih aktera nisu prekrseni profesionalnim principima i standardima RTCG.

U prilogu novinar koristi poveznicu u zelji da napravi uvod u predstavljanje stavova druge 
strane’ i saopstava: ,U korist ruzicaste slike privrede grada Grbovic dakle stavlja stabilno

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Cma Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcg.org
http://www.ardcg.org


poslovanje nekad posrnuHh giganata: Zeljezare', 'Boksita', 'Metalea', 'Mljekare Nika', 
'Monteziva' i drug ih. Opozicija s druge strane ruzicastu s/iku opstinara statisticki boji u sivo 
zamjerajuci na nikad vecem procentu nezaposienosti.

Novinar je nepotrebno koristio formuiaciju 'ruzicasta siika opstinara' koji moze biti pogresno 
protumacen kao stav i kvaiifikacija samog novinara, odnosno TVCG. Novinar je  na drugaciji 
nacin, bez koriscenja termina 'ruzicasto' mogao saopstiti istu poveznicu u priiogu.

U ovom dijeiu priioga preksen je profesionaini standard koji se odnosi na objektivost u 
izyjestavanju: 'Izvjestavanje ne smije da sadrzi vrijednosne kvaiifikacije od strane autora. 
Cinjenice i stavovi moraju biti predstavijeni ravnopravno, a izvjestavanje mora nepristrasno 
uzeti u obzir sve osobe, institucije, dogadaje reievantne za temu. Reporter moze da izrazi 
profesionaini novinarski sud, zasnovan na relevantnim cinjenicama, ali ne i Heno misijenje 
koje je posijedica jednostranih stavova vezan ih za odredena pitanja'.

Komisija je dala preporuku Savjetu RTCG, koju je usvojio, a ista je naprijed navedena.

Na osnovu informacija i navoda sadrzanih u prigovoru i izjasnjenju emitera, kao i uvida 
u snimak emitovanih sadrzaja, Agencija konstatuje sljedece:

1. Dana 18. septembra 2017. godine RTCG je u programu TVCG1 u periodu od 19:48:43 do 19:51:07 
sati (2 minuta 24 sekunde) u informativnoj emisiji „Dnevnik" emitovala prilog koji je predmet 
prigovora (u daljem tekstu: prvi prilog).

Voditelj ¡nformativne emisije „Dnevnik", daje sljedeci uvod: "Niksic proslavlja Dan osiobodenja. Prvi 
covjek Opstine Veselin Grbovic kaze na Svecanoj sjednici da je  grad izmedu dva 18. septembra 
znatno popravio infrastrukturnu i privrednu sliku opstine. Privreda je  bita i u fokusu lokalnog od bora 
Demokrata u kojem su se kriticki osvrnuli na ucinak lokalne uprave".

Nakon uvoda, slijedi prilog novinara koji pocinje rijecima: „Niksic, izmedu dva septembra, iz ugia 
opstinara, bio je  grad u kom se predano radilo na razvoju infrastrukture, stabilizaciji lokalnih fìnansija 
i sveukupnom poboijsanju privrednog ambijenta". Tekst prate kadrovi izvodenja gradevinskih radova 
na podrucju Niksica.

U nastavku, dati su kadrovi sa Svecane sjednice povodom Dana osiobodenja Niksica, kao i dio 
izlaganja predsjednika Opstine Niksic Veselina Grbovica: „ Licni dohoci se isplacuju redovno, kao i 
porezi i doprinosi prema drzavi. Redovno se izmiruju obaveze prema dobavijacima, drzavi i drugim 
institucijama. Zajedno sa drzavom uspjelismo da aktiviramo prakticno sve privredne koiektive koji su 
tokom tranzicije prosii kroz izuzetno teske situacije stecajeva, nerada, otpustanja radnika islicno".

Prilog se nastavlja novinarskim tekstom: "U kontekst ruzjeaste slike privrede grada, Grbovic dakle, 
stavlja stabiino poslovanje nekad posrnulih giganata: Zeijezare, Boksita, Metalca, Mljekare Nika, 
Monteziv-a i drugih. Opozicija, s druge strane, ruzicastu sliku opstinara statisticki boji u sivo, 
zamjerajuci na nikad vecem procentu nezaposienosti". Kao pokrivalice za navedeni tekst korisceni su 
kadrovi snimljeni na svecanoj sjednici Opstine Niksic, kadrovi industrijskih postrojenja, kao i kadrovi 
na kojima se vide predstavnici Demokratske Crne Gore.

Potom je uslijedila izjava predsjednika Opstinskog odbora Demokratske Crne Gore Moma Koprivice: 
"U Niksicu dañas dobro zive samo biznismeni sa iaznim diplomama, majstori namjestenih tendera, 
nekoiiko mafijaskih porodica. U Niksicu je  dato i cuveno iazno obecanje premijera Mila Dukanovica o 
40.000 novih rad ni h mjesta i od tada je, i  u Niksicu i u Crnoj Gori, stopa nezaposienosti skociia za 
osam procenata".

Prilog se nastavlja i zavrsava informacijom o urucivanju opstinskog priznanja/Nagrade osiobodenja 
Niksica, za izuzetne doprinose, promociju i afirmaciju grada, kao i dodjelom nagrada najboljim 
studentima. Taj dio priioga pracen je snimeima sa urucivanja nagrade.

2. Dana 19. septembra 2017. godine RTCG je u programu TVCGl u periodu od 19:48:13 do 19:48:56 
sati (43 sekunde) u informativnoj emisiji „Dnevnik" emitovala prilog koji je predmet prigovora (u 
daljem tekstu: drugi prilog).

Prilog je emitovan u dijeiu ,,Dnevnika"-a koji se odnosi na kratak pregled informacija, i u njemu se 
navodi (glas iz OFF-a): „Demokratska partija socialista reagovala je  na priiog o obiijezavanju Dana 
opstine Niksic, koji smo emitovala li u jucerasnjim informativnim emisima. U saopstenju navode da je

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Cma Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard(S)ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

http://www.ardcq.org


pri log, kako tvrde, na neuobicajen nacin presjecen stranackim reagovanjem potpredsjednika 
Demokratske Crne Gore, te da je urednicki tim RTCG procijenio da je u podjednako javnom interesu 
gradana da cuju sta o rezultatima postignutim u Niksicu ima da saopsti prvi covjek Opstine, kao i 
Koprivica koji predstavlja partiju koja nije ni ucestvovaia na lokalnim izborima. DPS u saopstenju je  
zatrazio da objavimo I reagovanje njihovog ciana Marka Burica koji izmedu ostalog navodi da su 
Demokrate jucerasnjim press-om htjele da pokvare svecanost i raspolozenje Niksicanki i Niksicana na 
Dan opstine, ali da im to nlje uspjeb. "

Kao pokrivalica za navedeni tekst korisceni su djelovi priloga emitovanog 18.09.2017. godine (prvi 
prilog), na koji se reagovanje odnosi.

3. Zakonom o elektronskim medijima je propisano, u cl. 55 st. 6, da emiter je duzan da doprinosi:
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o
dogadajima u zemlji i inostranstvu, kao i postovanju i promociji osnovnih Ijudskih prava i sloboda,
demokratskih vrijednosti, institucija i pluralizma ideja.

4. Zakonom o elektronskim medijima je propisano, u cl. 56 st. 4, da emitovanje radijskog ili
televizijskog programa mora da ispunjava sljedece uslove: dogadaji se moraju vjerno prikazati, a 
razliciti pristupi i misljenja moraju biti primjereno zastupljeni; vijesti moraju istinito i korektno 
predociti cinjenice i dogadaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; misljenja i 
komentari moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv; mora se podsticati nepristrasnost, 
uz postovanje razlika u misljenjima o politickim ili privrednim pitanjima.

5. Clanom 7 Pravilnika propisana je obaveza emitera koji proizvode informativni program da to rade 
profesionalno i odgovorno i na taj nacin da doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, 
nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o dogadajima u zemlji i inostranstvu, kao i 
postovanju i promociji osnovnih Ijudskih prava i sloboda, demokratskih vrijednosti, institucija i 
pluralizma ideja.

6. Clanom 8 Pravilnika propisana je duznost elektronskim medijima da u proizvodnji informativnih 
programa postuju nacela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tacnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.

7. Clanom 4 Pravilnika definisano je nacelo objektivnosti kao obaveza elektronskih medija da u 
informativnim programima svako stanoviste predstave na objektivan nacin, bez uredivackih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadrzaja, kao i da kada izmedu elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti;

8. Clanom 4 Pravilnika definisano je nacelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da 
cinjenicno izvjestavanje jasno odvoje od stava, misljenja ili komentara, pri cemu licno uvjerenje i 
misljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno uticu na izbor teme i nacin njenog 
predstavljanja. Primjena ovog nacela iskljucuje manipulisanje izjavama, saopstenjima i slicnim 
sadrzajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skracivanje ili montiranje 
djelova sadrzaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadrzajem koje iskrivljuju osnovni 
smisao saopstenog.

9. Emiter ima pravo da u, skladu sa nacelom slobode objavljivanja komentara, u skladu sa svojom 
uredivackom politikom, komentarise pojave, dogadaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da 
komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na istu temu pri 
cemu mora voditi racuna o normama propisanim Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.

10. kad je rijec o prvom prilogu (emitovanom 18.09.2017.g. u 19:30 casova), emiter je objavljivanjem 
informadje o dogadaju koji je od interesa za javnost (proslava Dana oslobodenja grada Niksica) dao 
doprinos slobodnom, istinitom, cjelovitom i blagovremenom informisanju, ali se ne moze reci da je 
doprinio i nepristrasnom informisanju.

Objavljivanjem komentara, izmedu djelova izvjestaja o dogadaju, u okviru, kako je RTCG naziva 
„poveznice" koja glasi: "U kontekst ruzicaste slike privrede grada, Grbovic dakle, stavlja stabilno 
poslovanje nekad posrnulih giganata: Zeljezare, Boksita, Metalca, Mljekare Nika, Monteziv-a i drugih. 
Opozicija, s druge strane, ruzicastu s/iku opstinara statisticki boji u sivo, zamjerajuci na nikad 
vecem procentu nezaposlenostì' licno uvjerenje i misljenje urednika ili novinara uticalo je na 
predstavljanje teme priloga.

5  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Cma Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


Na ovaj nacin emiter je komentar novinara (voditelja) ukljuáo u ¡zvjestavanje o dogadaju, sto cini 
sustinu priloga. Time je prekrseno „nacela nepristrasnosti".

Takode, moze se zakljuciti da je komentarom da je ocjena stanja koju daje jedna strana „ruzicasta 
slika", te da se ocjena tog istog stanja koju daje druga strane moze smatrati da sliku „boji u sivo", 
favorizovao jednu stranu i uticao da se tema priloga ne predstavi na objektivan nacin, cime je 
prekrsio „nacela objektivnosti".

11. kad je rijec o drugom prilogu (emitovanom 19.09.2017.g. u 19:30 casova), koji se odnosi na 
saopstenje Demokratske partija socialista povodom priloga o obiljezavanju Dana opstine Niksic (prvi 
prilog) moze se zakljuciti da nije doslo do krsenja bilo kog programskog standarda vezanog za 
informativne programe, a propisanog Zakonom o elektronskim medijima ili Pravilnikom.
Na osnovu navedenog, a uvazavajuci cinjenicu da je saglasno tacki 7.1 izdatog Odobrenja za 

emitovanje O-TV-J-Ol od 25.01.2013. godine i clanu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadrzaje, moze se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadrzaja prekrsio el. 55 stav 6 i 
56 stav 4 Zakona i el. 7 i 8 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvazavanje svih relevantnih cinjenica, direktor Agencije je, 
saglasno el. 139, 140, 141 i 143 Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izrice 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaze da usaglasi emitovanje programskih sadrzaja u okviru 
programa „Prvi program Televizije Crne Gore" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrecena mjera 
srazmjerna prirodi i tezini prekrsaja, kao i da se moze ocekivati da ce upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduce ne ponovi protivpravno ponasanje.

Emiteru je nalozeno i da u skladu sa cl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrecenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Dnevnik" u 19:30 casova.

Ovo rjesenje stupa na snagu danom donosenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rjesenja moze se podnijeti zalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvrsna direktorica
- „Televizija Crne Gore", direktor
- Opstinski odbor Demokratske partije socialista Niksic, podm
- Arhiva

6
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org 
www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org

