



Crna Gora
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 – 991/16
Podgorica, 06.09.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("Sl. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11, 6/13 i 55/16) i člana 116 Zakona o upravnom postupku ("Sl. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru privrednog društva „Daily Press“ d.o.o. Podgorica, koje zastupaju advokati Saša Vujačić, Jelena Vujisić, Edita Mehović i Hodžić Fata (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-991 od 04.07.2017.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. **Prihvata se prigovor** privrednog društva „Daily Press“ d.o.o. Podgorica, koje zastupaju advokati Saša Vujačić, Jelena Vujisić, Edita Mehović i Hodžić Fata (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-991 od 04.07.2017.g.) i privrednom društvu „**Pink M Company**“ d.o.o. iz Podgorice, **emiteru televizijskog programa „TV Pink M“, izriče se upozorenje**, kao upravno-nadzorna mjera **zbog kršenja** člana 57 stav 3 Zakona o elektronskim medijima, člana 19 stav 1 alineja 5) Zakona o medijima ("Sl. list RCG", br. 51/02, 62/02, "Sl. list CG", br. 46/10, 73/10 i 40/11) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 03.07.2017.g., priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva“ u terminu od 19:00:05 do 19:00:35 časova.
2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:
 - a. kršenja obaveze emitera da naziv, oznaku, odnosno skraćeni identifikacioni znak elektronskog medija označeni i u slučaju preuzimanja programa drugih emitera (član 57 stav 3 Zakona o elektronskim medijima).
 - b. kršenja obaveze medija da na odgovarajućem mjestu svakog pojedinačnog nosioca programskog sadržaja objavi naziv medija od koga je preuzet programski sadržaj ili njegov dio (član 19 stav 1 alineja 5 Zakona o medijima).
3. Privrednom društvu „Pink M Company“ d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa „TV Pink M“ sa obavezama definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.
4. Privredno društvo „Pink M Company“ d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u programu „TV Pink M“, u okviru informativne emisije „Minut, dva“ u 19:00 časova.
5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.
6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.
7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e n j e

Dana 4. jula 2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen je prigovor privrednog društva „Daily Press“ d.o.o., iz Podgorice, koje zastupaju advokati Saša Vujačić, Jelena Vujisić, Edita Mehović i Hodžić Fata, na rad privrednog društva „Pink M Company“ d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa „TV Pink M“ (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-991 od 04.07.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog pod naslovom „Veliki Požar na Luštici kod Tivta“, emitovan 03.07.2017.g. godine u okviru programa „TV Pink M“ u informativnoj emisiji „Minut, dva“ u terminu od 19:00:05 do 19:00:35 časova, u kojem je emiter, kako navodi podnosilac prigovora „izvještavajući o požaru u Tivtu, ~~u~~ prilikom

čitanja teksta kao 'prikrivalicu' iskoristio snimak sa mjesta događaja čiji je nosilac autorskog prava društvo 'Daily Press' d.o.o, a koji je prethodno objavljen na portalu 'Vijesti', kao i da isti „za upotrebu navedenog snimka, nije prethodno zatražio odobrenje privrednog društva 'Daily Press' d.o.o."

Podnosilac prigovora posebno ukazuje da „je na portalu „Vijesti“, dana 03.07.2017.godine, objavljen tekst pod naslovom 'Tivat: Požar pod relativnom kontrolom, gašenje otežava dinomit krivolovaca' i da „tekst prate video snimci sa mjesta događaja". On navodi da je „nosilac autorskih prava za objavljeni tekst i video snimke društvo „Daily Press" d.o.o. Podgorica", kao i da se „u navedenom tekstu izvještava o požaru koji se, dana 03.07.2017.godine, dogodio u Tivtu, u blizini kompleksa Luštica Bay".

Podnosilac prigovora smatra da je emiter, bez prethodno dobijene „dozvole vlasnika programa" objavljivanjem video snimka prekršio član 57 stav 3 Zakona o elektronskim medijima (kojim je propisana obaveza emitera da naziv, oznaka, odnosno skraćeni identifikacioni znak elektronskog medija moraju biti označeni i u slučaju preuzimanja programa drugih emitera) i član 83 stav 1 Zakona o elektronskim medijima (kojim je propisana obaveza pružaoca AVM usluge na zahtjev da prije uključivanja pojedinog radijskog ili televizijskog programa u katalog programa i početka njegove distribucije, pružalac AVM usluge na zahtjev je dužan da pribavi prethodnu pisanu saglasnost vlasnika programa, koja se, radi evidentiranja, dostavlja Agenciji).

Nadalje, podnosilac prigovora je naveo da „neovlašćenim objavljivanjem predmetnog video snimka, bez prethodno dobijenog odobrenja, emiter grubo krši autorska prava čiji je nosilac u konkretnom slučaju društvo „Daily Press" d.o.o.", pozivajući se na član 13 (kojim je propisano da autor stiče autorsko pravo stvaranjem autorskog djela kao i da autorsko pravo obuhvata moralna prava, imovinska prava i druga prava autora) i član 28 stav 1 i 2 Zakona o autorskom i srodnim pravima (kojim je propisano da autor ima isključivo pravo da dozvoli ili zabrani emitovanje svog djela i da se emitovanjem smatra saopštavanje javnosti djela putem radijskih ili televizijskih programskih signala, namijenjenih javnosti, bežičnim sredstvima, uključujući i satelitsko emitovanje ili žičnim, uključujući i kablovske i mikrotalasne sisteme).

Podnosilac prigovora je istakao da „Televizija Pink M bez prethodno dobijene saglasnosti te objavljivanjem navedenog video snimka na grub način krši autorsko pravo onemogućavajući na taj način nosioca autorskog prava da uživa zaštitu istog budući da riječ o ekskluzivnim snimcima sa mjesta događaja na na koji način se navedenom društvu nanosi gruba i nenadoknadviva šteta".

Prigovorom je predloženo da Agencija, kao nadležan organ, preduzme sve mjere iz svojih ovlaštenja i sankcioniše predmetno postupanje emitera kao i da spriječi ubuduće svako nezakonito postupanje emitera.

Podnosilac prigovora je uz prigovor dostavio dokaze: snimak informativne emisije „Minut, dva" od dana 03.07.2017.godine i snimke video zapisa prikazanih na portalu „Vijesti online".

Razmatrajući osnovanost prigovora, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima predmeta, direktor Agencije je konstatovao sljedeće:

- emiter je, dana 03. jula 2017. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 19:00:05 do 19:00:35 sati, emitovao prilog u trajanju od 30 sekundi u vezi sa požarom u Opštini Tivat, koji je u donjem desnom uglu bio označen sa tekstem: „Veliki požar na Lušticu kod Tivta".
- uvidom u emitovani program emitera i upoređivanjem sadržaja emisije „Minut, dva" od 03. jula 2017. godine sa video snimcima hostovanim na YouTube kanalu „Vijesti Online" i objavljenim na portalu (elektronskoj publikaciji) „Vijesti on-line" u okviru teksta pod naslovom „Tivat: Požar pod relativnom kontrolom, gašenje otežava dinomit krivolovaca" (<http://www.vijesti.me/vijesti/tivat-pozar-pod-relativnom-kontrolom-gasenje-otezava-dinomit-krivolovaca-945086>) može se konstatovati (nalaz Sektora za monitoring od 10.07.2017.g., broj 05-991/1 od 10.07.2017.god.):
 - o u okviru pomenutog teksta objavljen je snimak „Televizije Vijesti" hostovan na YouTube kanalu „Vijesti Online" pod nazivom „Požar Radovići" u trajanju od 1:01 minuta, sa oznakom „Televizija Vijesti" u gornjem lijevom uglu i oznakom (logom) „Vijesti Online" u donjem desnom uglu, kao i četiri snimka pod nazivom „Požar Tivat" u trajanju od 0:51, 1:30, 1:12 i 0:29 minuta, sa logom „Vijesti Online" u donjem desnom uglu.
 - o kao pokrivalica za govorni dio priloga emitovanog u emisiji „Minut, dva" na „TV Pink M" prikazani su djelovi predmetnih video snimaka objavljenih na portalu „Vijesti on-line" i to:

- 20 sekunde snimka hostovanog na YouTube kanalu „Vijesti Online“ dana 03.07.2017.g. pod nazivom „Požar Tivat“ u ukupnom trajanju od 1:12 minuta (https://www.youtube.com/watch?v=b4Nqv_rqX4E),
 - 7 sekundi snimka hostovanog na YouTube kanalu „Vijesti Online“ dana 03.07.2017.g. pod nazivom „Požar Tivat“ u ukupnom trajanju od 29 sekundi (<https://www.youtube.com/watch?v=iCAKJpxRiM>) i
 - 3 sekunde snimka hostovanog na YouTube kanalu „Vijesti Online“ dana 03.07.2017.g. pod nazivom „Požar Tivat“ u ukupnom trajanju od 1:30 minuta (<https://www.youtube.com/watch?v=TeaN2PZOZVM>).
- Prilikom korišćenja predmetnih djelova nije prikazan logo „Vijesti Online“ prisutan na izvornim snimcima.
- Dana 17.07.2017.g. Agencija je dostavila poziv na usmenu raspravu emiteru, zakonskom zastupniku podnosioca prigovora i podnosiocu prigovora (akta br. 02-1031, 02-1031/1 i 02-1031/2 od 17.07.2017.g.). U pozivu za održavanje usmene rasprave navedeno je da u skladu sa članom 16 Zakona o upravnom postupku, kompletni spisi vezani za predmet stavljaju se na uvid pozvanim licima kao i da se spisi mogu razgledati svakog radnog dana u Agenciji za elektronske medije (kancelarija br. 15, u periodu od 11 – 13 h).
 - Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenica da li je emitovanjem spornog programskog sadržaja došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima i Zakona o medijima, Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-991/2 od 24.07.2017.god.).
 - Dana 26.07.2017.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod broj 02-991/3 od 26.07.2017.god.) u kojem je naveo da je isti „izvještavajući o požaru u Tivtu, 03.07.2017 godine, emitovao priilog novinara informativne redakcije, Ivane Gledić koja je prilikom čitanja teksta koristila kao pokrivalicu snimak emitera televizijskog programa 'Novi TV' iz Herceg Novog, a ne materijal emitera televizijskog programa 'TV Vijesti' i njihovog youtube kanala...’.”
- U priilog navedenom, emiter je dostavio dokaz u vidu ilustracije gdje je prikazan jedan frejm, iz informativne emisije "Minut, dva" u kojoj je objavljen predmetni priilog, potom frejm sa snimka „Novi TV“ i sa snimka „TV Vijesti“ iz kojih kako se navodi „očigledno proizilazi da je snimak emitovan na 'TV Pink M' istovjetan snimku, emitovanom na 'Novi TV', a da snimak 'TV Vijesti' razlikuje od njih po odsustvu ćirilicnog pisma 'Veliki Požar na Lušnici kod Tivta', koji sadrže snimci 'TV Pink' i 'Novi TV'.
- Emiter je predložio da Agencija odbije predmetni prigovor kao neosnovan imajući u vidu, kako navodi, i da je „očigledno da nije korišćen materijal 'TV Vijesti', prilikom emitovanja predmetnog priloga, već isključivo materijal preuzet sa youtube kanala 'Novi Tv', a koji nije stranka u postupku”.
- Emiter je uz izjašnjenje dostavio i DVD koji sadrži priilog koji je on emitovao i snimak sa youtube kanala „Novi TV”, sa kojeg su preuzete predmetne pokrivalice.
- Dana 26.07.2017.g. održana je usmena rasprava na kojoj je prisustvovala predstavnica podnosioca prigovora, dok predstavnik stranke emitera nije prisustvovao. Istog dana sačinjen je i Zapisnik o usmenoj raspravi (br. 02-991/2 od 26.07.2017. godine).
- Na usmenoj raspravi advokatu Jeleni Vujisić uručena je kopija Nalaza Sektora za monitoring i Izjašnjenja emitera.
- Dana 31.07.2017.g., u ostavljenom roku, privredno društvo „Daily Press“ d.o.o., preko advokata Jelene Vujisić, dostavilo je Odgovor na Izjašnjenje emitera od dana 10.07.2017.g. i na Nalaz Sektora za monitoring od dana 26.07.2017.g. (akt zaveden pod broj 02-991/4 od 31.07.2017.god.). U njemu se ističe da „u potpunosti osporavaju navode iz Izjašnjenja Televizije Pink M”, kao i da „ista nije pružila niti jedan dokaz kojim bi osporila navode iz prigovora”. Ukazuje se da je Nalazom Sektora za monitoring utvrđeno da je „Televizija Pink M u emisiji 'Minut, dva' prikazala djelove video snimaka objavljenih na portalu 'Vijesti Online'”. Ukazuje se i da je „nejasno iz kog razloga Televizija Pink M u svom izjašnjenju tvrdi da su navodi iz prigovora neosnovani kada su isti potvrđeni Nalazom Sektora za monitoring i kada je nesporno utvrđeno da Televizija Pink M nije postupila shodno čl. 83 st. 1 Zakona o elektronskim medijima i pribavila odobrenje za

objavljeni programski sadržaj, čime je prekršila autorska prava čiji je nosilac društvo 'Daily Press' d.o.o."

Nadalje se u odgovoru navodi da su „neosnovane tvrdnje društva 'Pink M Company' da prilikom emitovanja emisije 'Minut, dva' nije korišćen materijal objavljen na portalu 'Vijesti Online', već da je sporni sadržaj preuzet sa YouTube kanala Novi TV, niti su u tom pravcu pruženi validni dokazi", kao i da je „nesporno da se radi o sadržaju sa portala Vijesti online, te da je isti emitovan na Televiziji Pink M bez autorizacije odnosno ovlašćenja imaoca prava tj. društva Daily Press d.o.o. Podgorica"

Naglašava se i da je „uvidom u objavljeni sadržaj jasno utvrđeno da se radi o video snimcima koji su objavljeni na portalu 'Vijesti Online', sa jednom razlikom a to je ćirilčni potpis koji glasi 'Veliki požar na Luštici kod Tivta' a koji potpis je zapravo poslužio za skrivanje loga 'Vijesti Online' koji je prisutan na izvornim snimcima". U istom je istaknuto da „sve i da su tačni navodi da je sporni sadržaj preuzet sa YouTube kanala Novi TV, to ne oslobađa odgovornosti Televiziju Pink M jer je ista bila dužna da prilikom preuzimanja sadržaja zatraži odobrenje za korišćenje istog", i emiter „TV Pink M” bi „u slučaju da je sporni sadržaj stvarno preuzet sa YouTube kanala Novi TV definitivno bio obavješten da imalac predmetnog sadržaja nije Novi TV". Posebno je istaknuto „da su navodi Televizije Pink M da podnosilac prigovora nije tražio ispravku ili odgovor na objavljeni sadržaj bez značaja u konkretnom slučaju, s obzirom na to da društvo 'Daily Press' d.o.o. nije dužno da traži ispravku ili odgovor u odnosu na objavljeni sadržaj čiji je vlasnik a koji sadržaj je neovlašćeno emitovan sa strane Televizije Pink M". Odgovorom se zaključuje „da ovo nije prvi put da se kako video sadržaji tako i fotografije objavljene na portalu Vijesti Online, neovlašćeno preuzimaju i emituju sa strane Televizije Pink M, i pored jasne zabrane korišćenja sadržaja bez odobrenja istaknute na portalu Vijesti Online, sa kog razloga smatraju da su navodi istaknuti u izjašnjenju istog usmjereni samo na izbjegavanje odgovornosti". Predloženo je Agenciji da usvoji prigovor i preduzme odgovarajuće mjere prema emiteru u cilju zaštite interesa i prava podnosioca prigovora.

- Analizom video materijala hostovanog na YouTube kanalu „NOVI TV HERCEG NOVI” dana 03.07.2017.g. pod nazivom „VELIKI POŽAR NA LUSTICI KOD TIVTA” u ukupnom trajanju od 3:12 minuta, dostupnim na <https://www.youtube.com/watch?v=vsvdpNVUU5U> (nalaz Sektora za monitoring od 31.07.2017.g., broj 05-991/5 od 31.07.2017.god.) može se zaključiti da:
 - navedeni snimak od 0:03 do 0:11 sekundi sadrži ćirilčni naslov „Veliki požar na Luštici kod Tivta” u donjem desnom uglu i ne sadrži bilo kakav logo ili identifikacioni znak.
 - upoređivanjem snimaka hostovanih na YouTube kanalu „Vijesti Online” i snimka hostovanog na YouTube kanalu „NOVI TV HERCEG NOVI”, može se zaključiti da predstavljaju isti video materijal, sa sljedećim izuzecima:
 - o snimci sa kanala „Vijesti Online” sadrže prikazan logo „Vijesti Online” u donjem desnom uglu, koji ne sadrži snimak sa kanala „NOVI TV HERCEG NOVI”;
 - o snimak sa kanala „NOVI TV HERCEG NOVI” sadrži ćirilčni naslov „Veliki požar na Luštici kod Tivta”, u trajanju od 8 sekundi, koji ne sadrže snimci sa kanala „Vijesti Online”.
- Uvidom u emitovane programske sadržaje „NOVI TV” emitovane dana 03. jula 2017.g. (nalaz Sektora za monitoring od 31.07.2017.g., broj 05-991/5 od 31.07.2017.god.), može se konstatovati da je u okviru informativne emisije „Više od vijesti” u terminu od 17:59:46 do 18:02:58 sati (trajanje 3:12 minuta) emitovan audio-video prilog pod nazivom „Veliki požar na Luštici kod Tivta”, bez pratećih informacija u vezi sa istim. Reprizni snimak gore pomenutog sadržaja emitovan je 04. jula 2017.g. u terminu od 08:13:58 do 08:17:10, takođe u okviru informativne emisije „Više od vijesti”. Snimak je u gornjem lijevom uglu sadržao identifikacioni znak emitera i istovjetan je već pomenutom snimku hostovanom na YouTube kanalu „NOVI TV HERCEG NOVI”.
- Imajući u vidu da je emiter dostavio izjašnjenje u kojem navodi da je izvještavajući o požaru u Tivtu, 03.07.2017 godine, emitovao prilog novinara informativne redakcije, Ivane Gledić koja je prilikom čitanja teksta koristila kao pokrivalicu snimak emitera televizijskog programa „Novi TV” iz Herceg Novog, a ne materijal emitera televizijskog programa „TV Vijesti” i njihovog youtube kanala, Agencija je dana 01.08.2017.g. (akt br.02-991/6 od 01.08.2017.g.) poslala zahtjev privrednom društvu „Zen Master Production” d.o.o., emiteru „NOVI TV”, da se izjasni povodom prigovora privrednog društva „Daily Press” d.o.o., nalaze Sektora za monitoring od 10.07.2017.g. i

31.07.2017.g., Izjašnjenja privrednog društva „Pink M International“ i odgovora privrednog društva „Daily Press“ d.o.o. na izjašnjenje emitera.

Agencija je u zahtjevu posebno zatražila da privredno društvo „Zen Master Production“ d.o.o. dostavi informaciju da li su za potrebe proizvodnje priloga pod nazivom „Veliki požar na Lušnici kod Tivta“, emitovanog 3. i 4. jula 2017.g., u okviru informativne emisije „Više od Vijesti“, koristili snimke preuzete od nekog drugog lica i kojeg, te da li je pribavljena saglasnost ili postignut drugi vid sporazuma u vezi sa predmetnim preuzimanjem programskog sadržaja.

- Odgovor privrednog društva „Daily Press“ d.o.o. na izjašnjenje emitera od 31.07.2017.g. kao i Nalaz Sektora za monitoring od 31.07.2017.g. dostavljeni su na izjašnjenje emiteru (akt br. 02-991/7 od 01.08.2017.g.).

- Dana 07.08.2017.g. emiter je dostavio izjašnjenje povodom navoda datih u odgovoru na izjašnjenje privrednog društva „Daily Press“ d.o.o. od 31.07.2017.g. i na Nalaz Sektora za monitoring od 31.07.2017.g. (akt zaveden pod broj 02-991/8 od 31.07.2017.god.). U njemu se naglašava da emiter „u potpunosti osporava navode iz *Odgovora na izjašnjenje privrednog društva 'Daily press', dok su sa Nalazom Sektora za monitoring saglasni*“.

Emiter navodi da „*Nalaz Sektora za monitoring od 31.07.2017. godine, sadrži pravilno utvrđeno činjenično stanje, iz kojeg proizilazi da su pokrivalice za prilog koji je emitovan na TV Pink M 03.07.2017 godine, preuzete sa kanala Novi TV Herceg Novi, a ne materijal televizije Vijesti i njihovog youtube kanala*“. On ukazuje da se „*neosnovano u Odgovoru na izjašnjenje 'Daily press' poziva na Nalaz Sektora za monitoring broj 02-991/1 od 10.07.2017. godine, budući da je ovaj nalaz urađen bez izjašnjenja Pink M televizije, kojoj je zahtjev za izjašnjenje dostavljen 24.07.2017 godine, a na koji se Pink M izjasnila u zakonskom roku*“, kao i da „*nalaz Sektora od 31.07.2017 godine u potpunosti odgovara činjeničnom stanju*“. Emiter zaključuje da se iz Nalaza Sektora za monitoring „*sa sigurnošću ne može utvrditi ko je tvorac pomenutog materijala, budući da je predmetni materijal hostovan na youtube kanalu Novi tv Herceg Novi 03.07.2017 godine, kao i da je objavljen 03. i 04. jula u informativnom programu Novi tv Herceg Novi*“. On predlaže da Agencija odbije kao neosnovan prigovor privrednog društva „Daily Press“ d.o.o., jer na osnovu dokaza koje je priložio i Nalaza sektora za monitoring, kao navodi „*očigledno da nije korišćen materijal televizije Vijesti, prilikom emitovanja predmetnog priloga, već isključivo materijal preuzet sa youtube kanala Novi Tv, a koji nije stranka u postupku*“.

- Izjašnjenje privrednog društva „Pink M Company“ d.o.o. na Odgovor podnosioca prigovora, kao i Nalaz Sektora za monitoring od 31.07.2017.g. dostavljeni su na izjašnjenje privrednim društvima „Daily Press“ d.o.o. i „Zen Master Production“ d.o.o. (akt br. 02-991/9 od 09.08.2017.g.).

- Dana 10.08.2017.g. advokat Saša Vujačić koji zastupa privredno društvo „Daily Press“ d.o.o. dostavio je zahtjev za dostavljanje Nalaza Sektora za monitoring od 31.07.2017.g. (akt zaveden pod broj 02-991/10 od 10.08.2017.god.). Agencija je podnosiocu zahtjeva istog dana uručila navedeni Nalaz (akt br. 02-991/11 od 10.08.2017.g.).

- Dana 15.08.2017.g. privredno društvo „Daily Press“ d.o.o. dostavilo je izjašnjenje na izjašnjenje privrednog društva „Pink M Company“ d.o.o. od 07.08.2017.g. (akt zaveden pod broj 02-991/12 od 15.08.2017.god.). U istom se naglašava da „*društvo 'Daily Press' d.o.o. Podgorica, preko svog punomoćnika u potpunosti osporava navode iz izjašnjenja Televizije Pink M br.02-991/8 od dana 07.08.2017.godine i ističe da ista nije pružila niti jedan dokaz kojim bi osporila navode iz prigovora... kao i da su navodi istaknuti u izjašnjenju isključivo usmjereni na izbjegavanje odgovornosti*“.

Takođe, se ukazuje da se „*neosnovano u predmetnom izjašnjenju 'Pink M Company' d.o.o. Podgorica navodi da iz Nalaza - Sektora za monitoring proizilazi da su pokrivalice za prilog koji je emitovan na TV Pink M dana 03.07.2017.godine preuzete sa kanala Novi TV Herceg Novi*“, jer „*se u Nalazu Sektora za monitoring br.05-991/5 od 31.07.2017.godine, navodi da 'snimci hostovani na YouTube kanalu 'Vijesti Online'... i snimak hostovan na YouTube kanalu 'NOVI TV HERCEG NOVI'... predstavljaju isti video materijal*“.

U izjašnjenju se zaključuje „*da su neosnovani i nejasni navodi 'Pink M Company' d.o.o. da su prikivalice za prilog koji je emitovan na TV Pink M dana 03.07.2017.godine preuzete sa kanala Novi TV Herceg Novi s obzirom da je u pomenutom nalazu naznačeno da navedena prikivalica sadrži isti video materijal kao snimak sa kanala 'Vijesti Online'*“. U njemu se navodi da su „*neistiniti navodi društva 'Pink M Company' d.o.o. da iz Nalaza Sektora za monitoring od 31.07.2017.godine proizilazi da se ne može utvrditi ko je tvorac spornog materijala a ovo prvenstveno sa razloga jer*

Sektor za monitoring u svom Nalazu nije ni utvrđivao ko je tvorac spornog materijala već je vršio upoređivanje objavljenih snimaka u cilju provjere navoda iz Izjašnjenja 'Pink M Company' d.o.o. od dana 26.07.2017.godine.

Takođe, se ističe da „Televizija Pink M nije pružila dokaze po osnovu kojih se može utvrditi da je posjedovala ovlaštenje za emitovanje spornih snimaka čiji je autor društvo 'Daily Press' d.o.o., ista prilikom objave spornog snimka nije tražila dozvolu niti od društva 'Daily Press' d.o.o. niti od Novi TV, niti je u tom pravcu pružila dokaze kojima bi opravdala svoje postupke". Posebno se ističe „da navodi da je sporni sadržaji preuzet sa YouTube kanala Novi TV, ne oslobađaju odgovornosti Televiziju Pink M prevashodno iz razloga što je nosilac autorskih prava istih društvo Daily Press d.o.o. koje je pomenuti video materijal i emitovalo na kanalu Vijesti Online".

Nadalje u izjašnjenju se navodi da je „TV Pink M u svom Izjašnjenju priznala da je neovlašćeno emitovala snimke objavljene u emisiji 'Minut, dva' a tvrdnje da je iste preuzela sa Novi TV je ne oslobađaju od odgovornosti sa razloga jer je ista bila dužna da prilikom preuzimanja sadržaja zatraži odobrenje za korišćenje istog", kao i da je „tražila odobrenje bila bi upoznata sa činjenicom da autor predmetnog sadržaja nije Novi TV već 'Daily Press' d.o.o."

U njemu se navodi da je „nesporno da je riječ o povredi čl. 83 stav 1 Zakona o elektronskim medijima od strane Televizija Pink M koja nije ispoštovala zakonsku proceduru i zatražila odobrenje za emitovanje spornog sadržaja, već samo paušalno u cilju oslobađanja odgovornosti navodi kako je sporni materijal preuzet od strane kanala Novi TV Herceg Novi, koji nije autor spornih snimaka i isti ne posjeduje odobrenje za emitovanje istih.

Takođe se u izjašnjenju privrednog društva „Daily Press“ d.o.o. ističe „da je Nalazom donijetim od strane Sektora za monitoring dana 31.07.2017.godine nesporno utvrđeno da prekrivalica za govorni dio priloga emitovanog u emisiji 'Minut, dva' sadrži isti video materijal kao i snimci 'Vijesti Online', kao i da je „nesporno je da je video simak čiji je autor 'Daily Press' d.o.o. preuzet sa portala 'Vijesti Online' i neovlašćeno emitovan od strane TV Pink i Novi TV Herceg Novi, te da je tom prilikom uklonjen logo 'Vijesti Online' sadržan u donjem desnom uglu na izvornim snimcima". Na kraju se u izjašnjenju zaključuje da navedenim „postupanjem Televizije Pink M odnosno društva 'Pink M Company' d.o.o. Podgorica povrijeđena autorska prava čiji je nosilac društvo 'Daily Press' d.o.o." Imajući u vidu navedeno, podnosilac izjašnjenja predlaže Agenciji da se usvoji prigovor i da se prema „TV Pink M“ preduzmu odgovarajuće zakonske mjere.

- Izjašnjenje privrednog društva „Daily Press“ d.o.o. 15.08.2017.g., dostavljeno je na izjašnjenje emiteru i „Zen Master Production“ d.o.o. (akt br. 02-991/13 od 17.08.2017.g.).
- Dana 18.08.2017.g. privredno društvo „Zen Master Production“ d.o.o. dostavilo je izjašnjenje povodom predmetnog postupka (akt zaveden pod broj 02-991/14 od 18.08.2017.god.). U istom se navodi da „između TV Vijesti i Novi TV postoji dogovor oko korišćenja video materijala koje ove dvije kuće imaju snimljen“, kao i da privredno društvo „Zen Master Production“ d.o.o. video materijal koji dobija od redakcije TV Vijesti nije bez saglasnosti davalo na korišćenje nijednom trećem subjektu. Privredno društvo „Zen Master Production“ d.o.o. u izjašnjenju ukazuje da „kada ja u pitanju 'sporni' video materijal od nikog, pa ni od TV Pink M, niko nije dobio zahtjev za njegovo korišćenje“, a „da su ga dobili prosljedili bi dio svog video materijala koji se nalazi u snimku... dok bi za dio materijala koji su dobili od TV Vijesti uputili iste na njih“. Takođe, u izjašnjenju se naglašava da „ako iz TV Pink M' navode da su koristili njihov video materijal onda moraju konstatovati i izjaviti da ih niko iz ove kuće nije kontaktirao, niti naveo da je korišćeni materijal preuzet od njih“.
- Izjašnjenje privrednog društva „Zen Master Production“ d.o.o. povodom predmetnog postupka dostavljeno je na izjašnjenje „Daily Press“ d.o.o. i „Pink M Company“ d.o.o. (akt br. 02-991/15 od 18.08.2017.g.).
- Dana 28.08.2017.g. privredno društvo „Daily Press“ d.o.o. dostavilo je izjašnjenje na izjašnjenje privrednog društva „Zen Master Production“ d.o.o. (akt zaveden pod broj 02-991/16 od 28.08.2017.god.).
- Članom 57 stav 3 Zakona o elektronskim medijima propisano je da naziv, oznaka, odnosno skraćeni identifikacioni znak elektronskog medija moraju biti označeni i u slučaju preuzimanja programa drugih emitera, a pri emitovanju programa nezavisnih proizvođača naziv se navodi u najavi i/ili objavi programa.

Članom 19 stav 1 alineja 5) Zakona o medijima je predviđena je obaveza medija da na odgovarajućem mjestu svakog pojedinačnog nosioca programskog sadržaja objavi naziv medija od

koga je preuzet programski sadržaj ili njegov dio, osim ako je međusobnim ugovorom drukčije određeno.

- Nesporna je činjenica da je emiter preuzeo od drugog subjekta/emitera predmetne snimke, iskoristio ih za proizvodnju svog sadržaja i propustio da označi na odgovarajući način od koga su sadržaji preuzeti.

Može se zaključiti da je opravdan prigovor da je emiter propustio da na oadekvatan način označi izvor preuzetog predmetnog sadržaja od drugog emitera/subjekta.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa, u skladu sa Zakonom o medijima i Zakonom o elektronskim medijima, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio član 57 stav 3 Zakona o elektronskim medijima i član 19 stav 1 alineja 5) Zakona o medijima.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, Zakonu o medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva“ u 19:00 časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:

- Privredno društvo „Pink M Company“ d.o.o.
- „Daily Press“ d.o.o.
- „Zen Master Production“ d.o.o.
- „Law offices Vujačić“-advokatska kancelarija
- Arhiva

