
*.

Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1078/4 
Podgorica, 08.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru Jovane Marović iz Podgorice (zaveden kod Agencije za elektronske medije 
pod br. 02-1078 od 08.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospođe Jovane Marović iz Podgorice, na rad privrednog 
društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa ,,TV Pink M" (zaveden pod 
brojem 02-1078 od 08.07.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 08.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospođe Jovane 
Marović iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1078 od
08.07.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na programski sadržaj „Minut, dva" koji je emitovan na programu ,,TV 
Pink M", dana 5. jula 2016. godine u 20:00 i 21:00 čas i u sklopu njega prilog koji je , kako navodi 
podnositeljka prigovora, „posvećen dešavanjima u opozicionoj partiji Udružena reformska akcija (URA) u 
kome se kompilira više informacija o djelovanju partije i  njenih pojedinih članova. Pored ostalog, u prilogu je  
rečeno i da je  je  predstavnik ove partije u tzv. Vladi izbornog povjerenja Boris Marić, ko ji obavija dužnost 
ministra rada i  socijalnog staranja, 'odbio da pomogne boravak djece liječene od karcinoma u 
rehabilitacionom kampu na Ivanovim koritima, da b i kasnije stvar u ruke preuzeo gradonačelnik Cetinja 
Aleksandar Bogdanović'".

Emiter je, prema navodima podnositeljke prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik), jer je prekršio 
načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija da izvještavanje 
bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna ili je 
mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano 
utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost").

Po mišljenju podnositeljke prigovora, emiter je to uradio time što je " . . . kao činjenicu predstavi(o) 
nečiji vrijednosni sud o jednom  potezu ministra rada i  socijalnog staranja". Ona je istakla i da „(n )igd je niko 
nije utvrdio da je  m inistar ’odbio da pomogne boravak djece liječene od karcinoma u rehabilitacionom kampu 
na Ivanovim koritima'", ....'V e ć  je  samo utvrdio da ne posto ji zakonski osnov za tu vrstu pomoći, ali da za 
njega ta j 'slučaj ostaje prioritetan, da se  nađe model za iznalaženje riješenja, kao što  će biti praksa i  za sve  
ostale zahtjeve ranjivih grupa'".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i Pravilnika.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.org


Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 08.07.2016.g. (akt broj 05-1078/1 od 08.07.2016.g.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1078/2 od 12.07.2016.god.).

Dana 20.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1078/3 od
20.07.2016.god.) u kojem se navodi da je 5. jula 2016. godine, u okviru informativne forme „Minut, dva" 
emitovao „prilog o dešavanjima u GP URA, jednom  od aktivnih subjekata u predizbornim dešavanjima na 
crnogorskog političkoj sce n i. On je ukazao da se prigovor odnosi na pominjanje činjenice, koja je bila 
predmet ranijeg prigovora od strane iste podnositeljke (prigovor zaveden kod Agencije pod brojem 02-936 
od 28.06.2016. godine), da je „m inistar Marić 'odbio da pomogne boravak djece liječene od karcinoma u 
rehabilitacionom kampu na Ivanovim koritima', a da je  to uspio da obezbijedi gradonačelnik Cetinja 
Aleksandar Bogdanovič". Emiter je istakao i sljedeće:

- termin „odbiti" upotrijebljen u saopštenju iz Prijestonice Cetinje.

- iako je ministar, po riječima podnositeljke prigovora, „utvrdio da nema zakonskog osnova za tu 
vrstu pomoći", emiter smatra da „na osnovu nespornih činjenica on nije prihvatio (odbio je , nije 
izašao u susret, nije mogao prihvatititi) zahtjev za realizaciju te vrste pom oći je r  nije bilo 
neophodnih us/ova".

- „n ije rije č  o vrijednosnom sudu, kako podnositeljka prigovora tvrdi, a jo š  manje može biti govora
o kršenju načela tačnosti sa naše strane. Je r, tačno je  da se  sve to desilo na način kako je  
opisano (m inistar nije mogao odobriti pomoć, a gradonačelnik je s te ) i  nigdje nije rečeno da je  
ministar nečasno postupio i  da je  to mogao uraditi, a li nije htio".

- da podnositeijka prigovora nije podnijela zahtjev da „iskoristi pravo na ispravku i/ili odgovor u 
skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 5. jula 2016.g. u 20:00 i 21:00 sat emitovan je u okviru informativne emisije „Minut, 
dva", prilog, u trajanju od 64 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: "Nakon što su posljednja dva dana građanski pokret URA napustili potpredsjednik 
Rade Bojović i član Centralnog odbora Vuk Mašanović, njegov lider Žarko Rakčević uvjerava 
da se ta partija ne osipa, te da ljudi ne bi trebalo da se sjekiraju oko toga. Rakčević tvrdi, da 
po srijedi nije bila nikakava svađa, te da je , do rastanka sa članovima došlo na demokratski 
način. No, pored toga što stranku napuštaju njeni članovi, URA se u posljednjem periodu 
našla u žiži crnogorske javnosti, zbog skandala u vezi sa riječnikom crnogorskog narodnog i 
književnog jezika, budući da je član Savjeta CANU-a i jedna od autorki ovog dijela 
funkcionerka ovog građanskog pokreta Tatjana Bečanović. Riječnik je naišao na osudu 
većeg dijela crnogorske javnosti, posebno predstavnika manjina, zbog neprimjerenih riječi i 
uvreda na njihov račun. U centru pažnje našao se i Boris Marić koji je na mjesto ministra 
rada i socijalnog staranja došao na prijedlog URE. On je , naime, odbio da pomogne boravak 
djece liječene od karcinoma u rehabilitacionom kampu na Ivanovim koritima, da bi kasnije 
stvar u ruke preuzeo gradonačelnik Cetinja Aleksandar Bogdanović."

- emitovani prilog pripremljen je u formi osvrta na dešavanja u vezi sa jednim od aktera 
narednih parlamentarnih izbora u Crnoj Gori. Neposredni povod za prilog je reagovanje 
Žarka Rakčevića objavljeno na portalu „PinkM" na stranici 
http://www.pinkm.me/alavne/rakcevic-umiruie-clanstvo-ne-osiDamo-se/.

- prilog je pokriven kadrovima u kojima se nalaze lica o kojima je riječ u prilogu, ilustruju 
organi i institucije i politički subjekti koji se pominju, kao i fotografije (nepokretne slike) 
objavljenih tekstova na portalima.

- polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni 
da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardca.ora

http://www.pinkm.me/alavne/rakcevic-umiruie-clanstvo-ne-osipamo-se/
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


propise. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode 
objavljivanja komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, 
događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i 
informacija, posebno onih koji se odnose na istu temu. Po njegovom mišljenju, neposredna 
dešavanja u GP URA (napuštanje članova) predstavljaju još jedan od razloga da se ovaj 
politički subjekt nađe ,,u  žiži crnogorske ja vn o sti. Takođe u skladu sa svojom uređivačkom 
politikom i slobodom objavljivanja komentara, emiter je podsjetio na, po njegovom 
mišljenju, povezana dešavanja i predstavnike koji su ovog političkog subjekta „doveli u žižu 
crnogorske javnosti" (gospođa Bečanović, u vezi sa Rečnikom crnogorskog narodnog i 
književnog jezika i gospodin Marić, ministar rada i socijalnog staranja, u vezi sa 
finansiranjem sedmodnevnog boravka djece liječene od karcinoma u rehabilitacionom 
kampu na Ivanovim Koritima). Za razliku od dešavanja u vezi sa Rečnikom, koje naziva 
„skandalom", emiter ne daje nikakav vrijednosni sud u vezi sa dešavanjima oko finansiranja 
kampa na Ivanovim koritima. On samo kaže da su ona bila povod da se ministar nađe ,,u 
centru pažnje".

Opravdanost takvog postupka može ostavljati utisak da je data nepotpuna informacija (ne 
objavljivanje razloga ministrove odluke da odbije zahtjev za finansiranje pomenutog kampa), 
ali se ne može govoriti da je emiter emitovao neistinitu vijest.

- podnositeljka prigovora je imala pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i 
si. o svojim stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema 
raspoloživim informacijama, to pravo podnositeljka prigovora nije iskoristila.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
tačnosti (nije emitovao vijesti ili izvještaje koji su neistiniti), što je definisano članom 4 i propisano članom 8 
Pravilnika.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekšio član 8 Pravilnika i tačku 7.1 izdatog 
Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter odgovoran za 
sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Jovana Marović, podnositeljka prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

3_______________
Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.ora
www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org

