
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1091/6 
Podgorica, 10.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-1091 od 11.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-1091 od 11.07.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 11.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1091 od
11.07.2016.g.). ~ ‘

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 07. jula 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 čas, koji je , kako navodi 
podnosilac prigovora, „inspirisan saopštenjem Vukice Jelić, bivše direktorke ZZZ". U njemu je , po mišljenju 
podnosioca prigovoa „uredništvo Pink M TV ... namjernom konstrukcijom priloga ko ji je  utemeljen na 
netačnim navodima targetiralo i  u negativan kotekst stavilo nezavisni dnevnik Vijesti".

Podnosilac prigovora naglašava da „...p rilog  počinje netačnom konstatacijom autora priloga da je  
SD T odbacilo prijavu koju je  protiv Vukice Je lić  podnio direktor ZZZ Rade Miiošević zbog projekta "Stop sivo j 
ekonomiji". On smatra da prigovor predstavlja „brutalnu montaži/  i to potvrđuje stavom da se autor 
priloga i uredništvo TV Pink M pozivaju na izjavu Vukice Je lić  u ko jo j sto ji da se radi o krivičnoj prijavi Mansa 
a ne aktueinog direktora ZZZ Milosevića". Podnosilac prigovora podsjeća da se „(k)rivična prijava Mi/osevića 
... odnosi na navodno nezakonito zapošljavanje i  plaćanje Zorana Jelića supruga gospođe Je lić  i  ta prijava 
tek treba da dobije epilog kod SD T'.

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti"), 
„tendecioznim tumačenjem i  plasiranjem izjave Vukice Jelić", kao i time što je uredništvo emitera 
„namjernom konstrukcijom priloga koji je  utemeljen na netačnim navodima targetiralo i  u negativan 
kontekst stavilo nezavisni dnevnik V ijesti." Podnosilac prigovora smatra da je ovo načelo prekršeno
i time što „(u)redništvo Pink M TV ... ne mari za činjenice već ovakvom konstrukcijom stavlja 
nezavisni dnevnik Vijesti u negativan kontekst navodne zavjereničke grupe (MANS, Vijesti, Miiošević)

__________  1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.ora


koja vodi sm išljenu kampanju protiv nje. U tu svrhu uredništvo Pink M, pojačava optužnicu protiv 
Vijesti pežorativnim epitetom tabloid, sve pozivajući se  na izjavu Vukice Je lić  iako u n jo j nigdje ne 
sto ji takva kvalifikacija ... Povrh svega toga uredništvo Pink M u sklopu video pokriva lice za ovaj 
prilog opet zumira portal Vijesti sa tekstom o izvidjaju SD T u ZZZ iako su  o tom događaju izvijestili 
sv i ostali štampani m ediji i  portal".

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost", jer je , po mišljenju podnosioca prigovora, „jasno da (je ) u pomenutom prilogu 
netačno protumačena izjava Vukice Je lić  i  odluka SD T kako b i se  nanijela šteta ugledu i  reputaciji 
dnevnika „  Vijesti'")

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti"), jer „niko iz TV Pink M nije zvao bilo koga od odgovornih lica iz dnevnika 'Vijesti' 
povodom saopštenja Vukice Jelić, što je  bila elementarna obaveza ako su  već odlučili da prave prilog
i prenose ovako ozbiljne optužbe na (njihov) račun".
Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 

pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 12.07.2016.g. (akt broj 05-1091/1 od 12.07.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1091/2 od 12.07.2016.god.).

Dana 20.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1091/3 od
20.07.2016.god.) u kojem se navodi da je „(u ) okviru informativne em isije 'Minut, dva', 10. ju la ove godine 
emitovan ... prilog o tome da je  predstavnica vlasti u Zavodu za zapošljavanje Vukica Je lić  kazala da je  
Specijalno državno tužilaštvo odbacilo kao neosnovanu krivičnu prijavu koju je  protiv n je i  Zavoda podnio 
direktor te institucije. Inform acije i  tvrdnje gospođe Je lić  prenesene su u okviru p e t rečenica i  u svakoj je  
naglašeno da se  radi o njenim izjavama ... njenim tvrdnjama i njenim stavovima".

Emiter je ukazao i da se podnosilac prigovora nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na 
ispravku i/iii odgovor u skladu sa članovima 26 do 35 Zakona o medijima".

Dana 05.08.2016. godine, Agencija je emiteru dostavila zahtjev za dopunu izjašenjenja i zatražila da, 
u roku od tri dana od dana prijema zahtjeva, dostavi kopiju saopštenja gospođe Vukice Jelić od 10. jula 
2016. godine (akt broj 02-1091/4 od 05.08.2016.god.).

Dana 09.08.2016.g. emiter je dostavio Agenciji dopunu pisanog izjašnjenja (akt zaveden pod br. 02­
1091/5 od 09.08.2016.god.) u kojem navodi da ne raspolaže sa „pisanim saopštenjem niti bilo kojim drugim 
dokumentom" koji bi dostavili, a koji sadrži izjavu gospođe Vukice Jelić. Nadalje emiter navodi da se sjeća 
"da su u tom periodu istim povodom i  na istu temu slične tekstove i  priloge objavili i  mnogi drugi naši mediji, 
pa bi možda oni" mogli poslužiti kao kao izvor za utvrđivanje činjeničnog stanja.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 10. jula 2016.g. u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije 
„Minut, dva", emitovan je prilog u trajanju od 40 sekundi, sljedeće sadržine (transkript): 
Prilog (em itovan  u 1 6 :0 0 ): "Predstavnica vlasti u Zavodu za zapošljavanje Vukica Jelić 
kazala je da je Specijalno državno tužilaštvo odbacilo kao neosnovanu krivičnu prijavu, koju 
je protiv nje i Zavoda podnio direktor te institucije Rade Milošević, zbog sumnje da je 
zloupotrijebila službeni položaj. Jelić je saopštila da je Tužilaštvo odbacilo kao neosnovanu 

  2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


prijavu, koja je protiv nje podnijeta zbog sprovođenja programa "Stop sivoj ekonomiji", čime 
je kako je kazala potvrdila da u Zavodu nema ni zloupotreba, ni nezakonitih radnji. Prema 
njenim riječima, tu prijavu su ranije spektakularno najavili MANS, tabloid Vijesti i Milošević. 
Sada nakon odbacivanja prijave svima je jasno da je sve organizovano samo za prljavu 
dnevno-političku upotrebu, kazala je Jelić. Pozvala je MANS, tabloid Vijesti i Miloševića na 
javno izvlnjenje."

- emitovani prilog je dat u formi saopštenja gospođe Vukice Jelić povodom odluke Specijalnog 
državnog tužilaštva (SDT) da odbaci krivičnu prijavu koju je protiv nje i Zavoda za 
zapošljavanje podnila NVO „MANS".

- prilog je „pokriven" kadrovima zgrade Zavoda za zapošljavanje i Vrhovnog državnog 
tužilaštva, lica o kojima je riječ u prilogu, kao i ilustracijom ranije objavljenih tekstova na 
portalu „Vijesti". Dio govornog priloga u kojem se kaže „...in stitu cije  Rade Milošević. zbog 
sum nje da je  zloupotrijebila službeni položaj" pokriven je slikom gospodina Rada Miloševića.

Izbor sporne „pokrivalice", u kojoj se pojavljuje tekst objavljen na portalu „Vijesti", se ne 
može smatrati osnovom za ocjenu da se radi o uređivačkom postupku kojim se podnosilac 
prigovora diskvalifikuje ili stavlja u negativan kontekst. U skladu sa navedenim ne može se 
govoriti da je emiter, kako navodi podnosilac prigovora, „takvom montažom 
priloga...prekrši(o) načelo objektivnosti'';

- navođenje „pežurativnog epiteta" za nezavisni dnevnik „Vijesti", čiji je jedan od osnivača 
podnosilac prigovora, kao što je „tabloid", iako može zvučati da se ovaj termin koristi da se 
„diskvalifuje" dnevnik „Vijesti" i smatrati se pretjerivanjem ili provokacijom, predstavljaju 
vrijednosni sud gospođe Vukice Jelić, koji je ona navela u svojoj izjavi, a koji je emiter 
prenio. Pravo emitera da slobodno prenese ovakav stav prati pravo podnosioca prigovora da 
na njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora;

- emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela objektivnosti", koja 
obavezuje elektronski medij da ,,u informativnim programima svako stanovište predstave na 
objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna 
strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja". U predmetnom prilogu 
emiter ne iznosi svoj stav, komentar ili mišljenje već činjenični dio izvještavanja čine 
informacija o detaljima izjave gospođe Vukice Jelić;

emitovanim prilogom nije prekršeno načelo tačnosti, jer iako prenesena konstatacija „da je  
SD T odbacilo prijavu koju je  protiv Vukice Je lić  podnio direktor ZZZ Rade Milošević" nije 
tačna, ona predstavlja, kako se navodi u izjašnjenju emitera dio izjave gospođe Vukice Jelić, 
koju je emiter prenio.

Dakle, emiter nije prenio informaciju/vijest kao rezultat uređivačke intervencije, već je takvu 
izjavu dao izvor informacija. Ukoliko je izvor infomacija bio neprecizan, nepotpun ili 
nedorečen, onda se povodom tako objavljene/prenesene informacije može podnijeti ispravka 
ili odgovor.

- emitovanim prilogom nije prekršeno pravilo druge strane, jer prilog ne predstavlja rezultat 
izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste. U prilogu nije 
riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o 
konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane"). Dnevnik „Vijesti" u prilogu se 
pominje samo kroz navode gospođe Jelić {„ ...tu  prijavu su  ranije spektakularno najavili 
MANS, tabloid Vijesti i  M ilošević', kao i „Pozvala je  MANS, tabloid Vijesti i  Miloševića na 
javno izvinjenje"). To ne može biti osnov za tvrdnje da je na ovakav način prekršeno pravilo 
druge strane.

- Ukoliko je emiter „netačno protumač(io) izjav(u) Vukice Je lić  i  odiuk(u) SD T ...", kako to 
navodi podnisilac prigovora, povodom tako objavljene informacije može se, u skladu sa 
Zakonom o medijima, podnijeti zahtjev za ispravku i/ili odgovor. Prema raspoloživim 
informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja), tačnosti (nije emitovao informacije za koje je znao ili

______________________  3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora


mogao znati da su neistinite) ili prekršio pravilo druge strane (prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o 
pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste) što su sve standardi definisani članom 4 i 
propisani članom 8 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi emiter nije prekršio član 8 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima (načela objektivnosti, tačnosti i pravila druge strane) i tačku 7.1 
izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter 
odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4__________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org

