
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1136/4 
Podgorica, 15.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-1136 od 15.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E N 3 E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa ,,TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-1136 od 15.07.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 15.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1136 od
15.07.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 15. jula 2016. godine u okviru programa ,,TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 časova u kojem je, kako navodi 
podnosilac prigovora, objavljen prilog ,,o  mogućoj koaliciji tri opozicione stranke (Demos, Ura, Sdp), ko ji je  
višestruko problematičan sa stanovišta poštovanja principa novinarskog izvještavanja", ukazujući na dio 
priloga koji glasi: „iako je  tabloid "Vijesti" najavio da je  formiranje koalicije Demos, Ura, Sdp, već gotova 
stvar, funkcioner Demosa Goran Danilović ja  za Anetenu M izjavio kako m ediji pišu kako žele da bude ili kako 
ne že le .."

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja"), jer „uredništvo Pink M TV je  namjernom konstrukcijom priloga 
utemeljenom na netačnim navodima", odnosno „netačnom konstatacijom autora priloga kako je  
"tabloid Vijesti najavio da je  formiranje koalicije Demos, Ura, Sdp, već gotova stvar"! navodeći da „ 
"U tekstu "Vijesti" "Alternativa protiv pohare države" objavljenom istog dana, ko ji pokušava da 
falsifikuje uredništvo Pink M TV, već u prvoj rečenici koieginica Mila Radulović konstatuje: "Do kraja 
ju la trebalo b i b iti izvjesno da ii će GP URA, SDP i  Demos nastupiti kao građanska koalicija na 
predstojećim  parlamentarnim izborima 16. oktobra", naglašavajući da nigdje „nema pomena o 
konstataciji da je  ta koalicija "već gotova stvar"!; Nadalje, pomenuto načelo prekršeno je, kako se 
navodi, time što „uredništvo Pink M TV nadgrađuje izjavu funkcionera Demosa G.Danilovića 
pokušavajući da proizvedu utisak da je  G.D. demantovao Vijesti i  da su samim tim "Vijesti" 
neozbiljan inekredibilan m edij", kao i time što se „V ijesti" nazivaju „tabloidom ";

1 _____
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcg.org
http://www.ardca.org


- emitovao sadržaj koji „spada u govor mržnje" (koji je prema čl. 4 Pravilnika definisan kao „svi oblici 
izražavanja kojima se podstiče, omogućava podsticanje ili širi mržnja ili diskriminacija po osnovu 
rase, etničke pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja.."). Takvo 
mišljenje obrazlaže time što „dugotrajnost i  brutalnost kampanje Pink M Tv protiv nezavisnog 
dnevnika Vijesti i  TV Vijesti jasno svjedoče da se  radi o tendenciji i  sm išljenoj kriminalnoj akciji kako 
bi se  urušio ugled naših medija i  doveo u pitanje njihov opstanak";

■ prekršio načelo tačnosti (koje je prema članu 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i 
izvještaja za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu 
potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači 
njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost);

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti"), jer „U  konkretnom slučaju to znači da ako je  uredništvo Pink M TV zaključilo da 
su "Vijesti" objavile netačnu informaciju i  da je  tu informaciju G.D. demantovao - onda su bili dužni 
da pozovu odgovorne u dnevniku "Vijesti" i  traže komentar na ta j navodni demanti Gorana 
Daniloviča";

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 18.07.2016. godine (akt broj 05-1136/1 od
18.07.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od 
dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1136/2 od 19.07.2016.god.).

Dana 28.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1136/3 od
28.07.2016.god.) u kojem se navodi da sporni programski sadržaj „predstavlja reagovanje, odnosno 
komentar funkcionera DEMOS-a i  ministra unutrašnjih poslova Gorana Daniloviča na, u tom periodu 
aktuelne, medijske tvrdnje i  spekulacije o tome da ii će tzv. „opoziciona trojka" (DEMOS, URA i  SDP) na 
predstojećim  parlamentarnim izborima nastupiti kao koalicija". On ukazuje da je podnosilac prigovora 
„napravio par proizvoljnih konstrukcija", i dostavio je tim povodom kopiju teksta sa portala „Vijesti", a na koji 
se odnosi uvodna rečenica priloga („Iako je  tabloid Vijesti najavio daje formiranje koalicije DEMOS, URA i 
SDP gotova stv a r..."), a koja „faktički predstavlja okosnicu cijelog prigovora Ivanovića".

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao, između ostalog:

- ,,U  cijelom tom opširnom tekstu - od naslova, (naročito) podnaslova, pa do potpisa ispod 
fotografija - jasno je  kao dan da sv i najviši funkcioneri „tro jke" koaliciju smatraju najboljim  
rješenjem ; predsjednik SDP Krivokapić izjavljuje da „SDP nema predus/ove"; Rudović (U RA): 
„ Široka koalicija je  garant za promjene, a „ Lider Demos-a Miodrag Lekić takođe je  
zagovornik šire koalicije i  on je  pokušao da o tome razgovara i  sa Aieksom Bečićem, liderom  
Demokrata ko ji su  već obznanili da oni idu sam i na birališta";

- „sam o Ivanoviću na osnovu svega izrečenog u tekstu nije jasno da sv i relevantni ljudi iz te 
"trojke" žele tu koaliciju, smatraju je  najboljim rješenjem  i  sprem ni su  da je  prihvate bez 
posebnih us/ova. I  šta se  iz toga može izvući kao zaključak osim tvrdnje da je  koalicija 
"gotova stvar", što  znači isto što i  "vrlo vjerovatna stvar", „da posto ji volja lidera da se  ona 
ostvari", "da je  ona pitanje dana i  si?"

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2__________________
Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ardtaardca.ora
www.ardco.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.ora


- kod kršenja pravila druge strane, se  konstatuje da „tu  nema nikakvih sporenja, n i prve ni 
druge strane n iti je  bilo čiji stav sporan bilo kom e";

- da se podnosilac prigovora nije obratio „sa zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili 
odgovor u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 14. jula 2016. godine u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne 
emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 23 sekund, sljedeće sadržine 
(transkript):

Prilog: "Iako je tabloid "Vijesti" najavio da je formiranje koalicije DEMOS, URA i SDP, gotova 
stvar, funkcioner DEMOS-a Goran Danilović za Antenu M kaže da mediji pišu kako oni žele da 
bude i i kako ne žele. Dodaje da su oni tehnički savez stranaka, koje su po lex specialisu ušle 
u vladu izbornog povjerenja radi kontrole, te da je to tako i u ovom trenutku. Ističe da su 
njihove odluke autonomne i da će to tako i ostati."

- Prilog je „pokriven" kadrovima u kojem se nalazi lice o kojem je riječ u prilogu (Goran 
Danilović) kao i ilustracija ranije objavljenog teksta na portalu "Vijesti";

- Emitovani prilog predstavlja vijest o reagovanju ministra unutrašnjih poslova Gorana 
Danilovića na neke medijske napise koji se odnose na formiranje koalicije dijela opozicionih 
partija uoči predstojećih parlamentarnih izbora;

- Emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela objektivnosti", koja 
obavezuje elektronski medij „da ,,u informativnim programima svako stanovište predstave na 
objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna 
strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja". Činjenični dio izvještavanja 
čini informacija (tekst) već objavljena na portalu Vijesti, u kojoj je u samom nadnaslovu 
„SDP, URA i DEMOS SPREMAJU FORMALIZACDU SAVEZA" dovoljan za zaključak „da je  
tabloid "Vijesti" najavio da je  formiranje koalicije DEMOS, URA i  SDP, gotova stvar'. Takođe 
se datim „zaključkom" ne može govoriti da je prekršeno načelo objektivnosti odnosno da je 
neistinito predstavljen predmet informativnog sadržaja (teksta);

- Nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da je emitovanjem predmetnog priloga emiter 
širio „govor m ržnje" (koji je prema čl. 4 Pravilnika definisan kao „svi oblici izražavanja kojima 
se podstiče, omogućava podsticanje ili širi mržnja ili diskriminacija po osnovu rase, etničke 
pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja.."). Takvo mišljenje 
obrazlaže time što „dugotrajnost i  brutalnost kampanje Pink M Tv protiv nezavisnog 
dnevnika Vijesti i  TV Vijesti jasno svjedoče da se  radi o tendenciji i  sm išljenoj kriminalnoj 
akciji kako b i se  urušio ugled naših medija i  doveo u pitanje njihov opstanak". Ne može se 
govoriti da je emiter na bilo koji način podsticao, omogučćavao podsticanje ili širenje mržnje 
ili diskriminacije protiv bilo koga, što je zabranjeno Zakonom o elektronskim medijima i 
Pravilnikom.

- Nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da predmetni prilog sadrži elemente govora 
mržnje odnosno da, kako se ističe u prigovoru, „dugotrajnost i  brutalnost kampanje Pink M 
Tv protiv nezavisnog dnevnika Vijesti i  TV Vijesti jasno svjedoče da se  radi o tendenciji i 
sm išljenoj kriminalnoj akciji kako b i se  urušio ugled naših medija i  doveo u pitanje njihov 
opstanak". Ne može se govoriti da je emiter na bilo koji način podsticao, omogućavao 
podsticanje ili širenje mržnje ili diskriminacije protiv bilo koga, što je zabranjeno Zakonom o 
elektronskim medijima i Pravilnikom;

- Prilog predstavlja reagovanje ministra unutrašnjih poslova Gorana Danilovića na neke 
medijske natpise i informaciju objavljenu na portalu Vijesti i ne sadrži bilo kakvu vijest ili 
izvještaj za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti (načelo tačnosti);

- Prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. Da je to bio slučaj onda bi emiter imao obavezu da, saglasno „pravilu druge 
strane", svim stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici 
učestvuju na ravnopravan način. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi

3  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.orq
http://www.ardcq.org


utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge 
strane"). ’

- Podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o 
svojim stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema 
raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja), tačnosti (nije emitovao informacije za koje je znao ili 
mogao znati da su neistinite) ili pravilo druge strane (nije bilo sukoba bilo koje vrste, da bi bilo nužno da 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način), 
odnosno da je na bilo koji način podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili diskriminacije protiv 
bilo koga (čl. 4 i 8 Pravilnika), što su sve standardi definisani članom 4 i propisani članom 8 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da u spornom programskom sadržaju nije bilo govora 
mržnje kao i da emiter nije prekršio član 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
(načela objektivnosti, nepristrasnosti, slobode objavljivanja komentara, tačnosti i pravila druge strane) i 
tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je 
emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora

