
Crna Gora 
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 0 1 - 1 2 2 1 /1  
Podgorica, 11.08 .2016.godine

Na osnovu čl. 14 Zakona o elektronskim medijima ("SI.list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i člana 
235 stav 1 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list CG", br. 60/03 i 32/11), rješavajući po žalbi gospodina 
Gorana Đurovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 01-1221 od 29.07.2016.g.), 
Savjet Agencije za elektronske medije, na sjednici održanoj 11.08.2016. godine, donio je

RJEŠENJE

1. Odbija se, kao neosnovana, žalba gospodina Gorana Đurovića iz Podgorice, podnesena protiv 
Rješenja Agencije za elektronske medije br. 02-882/5 od 19.07.2016. godine.

2. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardca.ora.

3. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obrazloženje

Rješenjem Agencije za elektronske medije br. 02-882/5 od 19.07.2016. godine odbijen je prigovor Gorana 
Đurovića iz Podgorice, podnesen protiv privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog 
programa „TV Pink M", zbog nepoštovanja načela objektivnosti, nepristrasnoti i tačnosti, pravila druge 
strane propisanih članom 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 
35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik), kao i uskraćenog prava na objavljivanje suprostavljenog ili drugačijeg 
stava propisanog članom 11 Pravilnika, povodom priloga posvećenog „saopštenju kolegijumu „Pink M", a 
emitovanog, u više navrata, u programu „TV Pink M", dana 13. juna 2016. godine, u okviru informativne emisije 
„Minut, dva".

U ostavljenom roku, Goran Đurović iz Podgorice je uložio žalbu Savjetu Agencije za elektronske medije (u 
daljem tekstu: Savjet Agencije) protiv navedenog prvostepenog rješenja Agencije, zbog pogrešno utvrđenog 
činjeničnog stanja i Pravilnika. Žalbom se prvostepeno Rješenje pobija iz sljedećih razloga:

- „AEM nije uzela u obzir da komentar kao novinarski žanr nigdje u novinarskoj teoriji nije opisan kao 
iznošenje neistinitih informacija";

- ,,U  Kodeksu novinara Crne Gore, u tački 2.1 navedeno je : "Činjenice su neprikosnovene, komentari su 
slobodni. Komentar ne smije da bude prezentovan tako da stvara utisak da se radi o utvrđenoj
činjenici", a "u osporenom prilogu su kao utvrđene činjenice prezentovani navodi da je  Goran Đurović 
"uposlenik" 7V "Vijesti" kao i daje ova medijska kuća "postavila" Gorana Đurovića u Savjet RTCG da bi 
"uništio javni servis i tako ispunio političke zahtjeve medijskih tajkuna";

- „Pink M u svom uredničkom komentaru samo iznosi svoj vrijednosni sud ali ne i činjenice na kojima ga 
temelji. Time uredništvo Pink M televizije krši dan 7 tačka a) Pravilnika koji obavezuje medije da njihov 
informativni program realizuju profesionalno i odgovorno i time doprinose „slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu";

- „AEM je  zanemarila član 8 stav 2 Pravilnika kojim se utvrđuje: "Događaji se moraju vjerno prikazati, a 
različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni." Pink M televizija bi postupila 
profesionalno i korektno da je  svojoj publici predstavila moj stav i činjenice na kojima ga zasnivam, a 
potom osporavala moj stav svojim koji je  utemeljen na činjenicama";

- „AEM nije pravilno tumačila član 11 Pravilnika koji u stavu 1 propisuje: "Programski sadržaji, a naročito 
informativno-politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu Hi u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike", jer se u „osporenom prilogu se, zapravo, samo daje 
komentar uredničkog tima";

i

http://www.ardcq.org


- „Kolegijum TV Pink M sastavni je  dio medijske kuće TV Pink M, zajedno sa novinarima, i za njihova 
saopštenja, odnosno komentare odgovornost snosi podjednako TV Pink M kao i za ostale novinarske 
priloge".

Polazeći od navedenih razloga, podnosilac žalbe predlaže Savjetu Agencije, da prihvati prigovor i naloži 
preduzimanju odgovarajućih mjera prema emiteru.

Na sjednici održanoj 11.08.2016.g., Savjet Agencije je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom ostvario 
uvid u sljedeće spise predmeta:

- Prigovor Gorana Đurovića iz Podgorice na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem 
tekstu: emiter), podnesen elektronskom poštom dana 21.06.2016.g. (akt broj 02-882 od
21.06.2016.god.);

- Nalaz Sektora za monitoring (akt broj 05-882/1 od 30.06.2016.god.);

- Zahtjev za izjašnjenje emitera povodom navoda iz prigovora g. Gorana Đurovića iz Podgorice (akt broj 02­
882/3 od 30.06.2016.god.); ~

- Izjašnjenje emitera na navode iz prigovora g. Gorana Đurovića iz Podgorice (akt broj 02-882/4 od
07.07.2016.god.); ”

- Rješenje direktora Agencije za elektronske medije po prigovoru Gorana Đurovića iz Podgorice (akt br. 02­
882/5 od 19.07.2016.god.); '

- Žalba na Rješenje direktora Agencije za elektronske medije (akt br. 02-1221 od 29.07.2016.god.).

Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima 
predmeta, Savjet Agencije konstatovao je sljedeće:

1) Dana 13. juna 2016.g. u više navrata emitovan je u okviru informativne emisije „Minut, dva", prilog 
sljedeće sadržine (transkript):

„Povodom najnovijeg pokušaja vlasnika propalog tabloida Vijesti, da preko kvazi-eksperta za 
medije, a suštinski njihovog uposlenika Gorana Đurovića iznose u javnost laži, kolegijum 
Televizije Pink M izdaje sljedeće saopštenje:

Netaćni su navodi da Televizija Pink M krši zakon, je r  ne proizvodi potreban procenat sopstvenog 
programa. Sopstvena produkcija Televizije Pink M je  daleko viša od zakonom utvrđenog 
minimuma, što naravno zna i AEM, a znaju i vlasnici propalog tabloida Vijesti koji preko svog 
promotera Gorana Đurovića pokušavaju da obezb/jede ono što n/jesu u stanju da urade znanjem i 
umijećem na tržištu.

Zato su samoproglašenog medijskog stručnjaka postavili u Savjet Radio-televizije Crne Gore, kako 
bi tamo po nalogu Perovića i Ivanovića uništio javni servis i tako ispunio političke zahtjeve 
medijskih tajkuna, kojima je  bavljenje politikom primarna djelatnost. Kako je  proces urušavanja 
Radio-televizije Crne Gore pod komandom dvojca iz propalog tabloida Vijesti već vidan, tim 
medijskim reketašima se učinilo da je  pravi trenutak da Đurović krene u uništavanje konkurencije
- dvije komercijalne televizije, obije gledanije od njihove reketaške. Prema svim istraživanjima, 
Pink M je  ubjedljivo najgledanija televizija u Crnoj Gori, dakle gledanija i od Vijesti, pa samim tim 
i komercijalno uspješnija. Najnoviji zadatak Đurovića da iznosi u javnost lažne podatke, osmišljen 
je  kako bi se sakrila istina o tome da Vijesti i dalje ne plaćaju državi doprinose i poreze, te da će 
se ubrzo saznati kako je  sm ijenjeni direktor RDC-a, po nalogu vrha SDP-a, Vijestima poklanjao 
stotine hiljada eura koje su oni, umjesto da plaćaju državi, koristili za kupovinu svog programa i 
borbu za opstanak na tržištu. Kao protivuslugu medijski tajkuni su SDP-u i njihovim političkim  
partnerima ustupili svoju televiziju za oglasnu tablu i medijsku batinu, namijenjenu svima onima 
koji se drznu da se usprotive ovoj grupi medijsko-političkih reketaša."

2) Emitovani prilog je reagovanje kolegijuma emitera, dato u formi saopštenja, „na tvrdnje i komentare 
koje je  podnosilac prigovora „proslijedio Skupštini Crne Gore", povodom ispunjavanja obaveza 
emitera „u pogledu procenta sopstvene produkcije!'.

3) Dana 21.06.2016. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tesktu: Agencija) dostavljen je 
prigovor gospodina Gorana Đurovića iz Podgorice, na rad emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden kod Agencije pod br. 02-882 od 21.06.2016.g.). Predmetni prigovor se odnosio na 
programski sadržaj „Minut, dva" koji je emitovan na programu „TV Pink M", dana 13. juna 
2016.godine u više navrata, i u sklopu njega Prilog povodom saopštenja kolegijuma „TV Pink M" čija

2



je sadržina (transkript) naprijed navedena. Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, izvršio
povrede Pravilnika kršenjem:

- načela objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija 
da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija postoji 
interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti"), jer se 
podnosilac prigovora naziva "kvazi-ekspertom", "promoterorri' i "samoproglašenim stručnjakom", 
što su, po njegovom mišljenju, grube kvalifikacije suprotne profesionalnim i etičkim standardima i 
očigledna "uređivačka intervencija" kojima se favorizuje jedna strana i neistinito predstavlja 
predmet informativnog sadržaja";

- načela nepristrasnosti, koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija 
da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja Hi komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i m išljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s  ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i s i.), odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog

- načela tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija da 
izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je  mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili 
čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova 
nezvaničnost ili nepotvrđenost"), jer „novinar/ka i urednik koji/a su pripremili i odobrili" 
predmetni prilog „morali su znati da Goran Đurovič mje "uposlenik" TV Vijesti". Takođe, 
podnosilac prigovora smatra da „ukoliko nisu znali ovu informaciju, morali su zatražiti provjeru u 
direktnoj komunikaciji" sa njim ili sa TV "Vijesti". On navodi da „objavljena informacija nije tačna 
pa je  nesporno da je  ovaj profesionalni standard prekršen". Ukazuje i da je „iznijeta ... neistina 
da je  Gorana Đurovića neko drugi, osim nevladinih organizacija, "postavio"u Savjet RTCS', 
navodeći da je njegovo imenovanje „podržalo ... preko 100 NVO iz Crne Gore iz oblasti zaštite 
ljudskih prava", kao i da je u prilogu „iznijeta i tvrdnjd' da je podnosilac prigovora "po nalogu 
Peroviča i Ivanovića imenovan u Savjet RTCG' da bi "uništio javni servis i tako ispunio političke 
zahtjeve medijskih tajkuna". Istakao je da emiter „nije dao nijedan argument" da podnosilac 
prigovora radi na „uništavanju javnog servisa" te da i ova tvrdnja „predstavlja kršenje načela 
tačnosti i zaključak je  da se radi o senzacionaiističkom izvještavanju"',

- pravila druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih medija 
da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama 
koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. 
Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih 
kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, 
događaju, instituciji ili ličnosti"), jer nije ni pokušao da „dobije objašnjenje od druge strane već je  
prilog bio jednostrani napad na ličnost";

- člana 11 jer nije „pružena mogućnost suprostavljenog stava u isto j informativnoj em isiji koja se 
emitovaia narednog dana".

4) U pisanom izjašnjenju na podneseni prigovor (akt zaveden pod br. 02-882/4 od 07.07.2016.god.)
emiter je ukazao na sljedeće:

- da „saopštenje predstavlja reagovanje, odnosno komentar, na tvrdnje i komentare koje je "  
podnosilac prigovora „proslijedio Skupštini Crne Gore" i u „kojima je  iznio niz eklatantnih 
neistina" povodom ispunjavanja obaveza emitera „u pogledu procenta sopstvene 
produkcije";

- da je podnosilac prigovora „javno osporio zvanični dokument Agencije za elektronske medije!' i 
iznio „očigledno neutemeljene optužbć' na rad emitera;

- javno saopštenje je dato u cilju obavještavanja javnosti o stavovima emitera o iznesenim 
tvrdnjama;

povodom tvrdnji podnosioca prigovora da je u prilogu prekršeno načelo objektivnosti i

3



načelo nepristrasnosti, akcentuje da predmetni prilog ne predstavlja „novinarsku formi', već 
„saopštenje" i da se u samom prigovoru traži primjena „etičkih načela samoregulacije na 
tekst koji nije novinarski rad, već saopštenje jednog upravljačkog tijela jednog medija koji 
iznosi reaagovanje na nešto što je  već objavljeno u javnostT;

- „kvalifikacije" izrečene u predmetnom prilogu na račun podnosioca prigovora su „m išljenje 
podnosioca saopštenja" i „one su rezultat njihovoga mišljenja i komentara zasnovanog na 
neistinama" koje je, kako se navodi, podnosilac prigovora iznio. Emiter je istakao i da, 
ukoliko podnosilac prigovora smata da „su u pitanju uvrede i klevete..., postoji način za 
zadovoljenje, a to sigurno mje Agencija za elektronske medije')

- povodom tvrdnje da je u prilogu povrijeđeno načelo tačnosti, emiter ukazuje „Saopštenje 
kolegijuma nije rad našeg novinara, već reagovanje stručnog i upravljačkog tijela na .... 
javno izrečene neistinite tvrdnje i ozbiljne optužbe... u pitanju je  saopštenje koje medij 
može samo objaviti ili neobjaviti, ali mu ne smije m ijenjati smisao i mora tačno navesti daje 
riječ o saopštenju. Za sadržaj i istinitost saopštenja odgovara onaj ko ga je  podnio, a ne 
medij. Medij je  dužan da ga vjerno prenese, bez uređivačkih intervencija koje mijenjaju 
smisao, ma o kome da je  riječ". On takođe naglašava da je  „sadržaj saopštenja kreirao 
kolegij um, a ne novinar Hi urednik i to saopštenje je  cijeli prilog". Emiter podsjeća da se 
metafora kao stilska figura „često koristi i u javnom govoru". U konkretnom slučaju, 
nazivajući podnosioca prigovora kao „uposlenika TV Vijesti', emiter se koristio „stilskom  
figurom", navodeći da „u konkretnom slučaju, upotrebljeni termin ne znači da je  gospodin 
Đurović u stalnom ili privremenom radnom odnosu u TV „Vijesti", već da radi i ponaša se 
kao da je  kod njih zaposlen". Emiter ukazuje i da povodom navenog pitanja „ima vrlo 
korisnih primjera iz prakse Evropskog suda za ljudska prava u vezi sa članom 10 Evropske 
konvencije o ljudskim pravima, čija je  primjena inače obavezna u nacionalnim okvirima 
zemalja potpisnici']

- povodom navoda iz prigovora da „iznijeta je  neistina da je  Gorana Đurovića neko drugi, 
osim nevladinih organizacija, "postavio" u Savjet RTCG", i da je isti imenovan u Savjet 
RTCG da bi "uništio javni servis", emiter je naveo da „ukoliko tvrdnje u saopštenju 
kolegijuma Pink M gospodin Đurović smatra neistinitim, uvredljivim, klevetničkim i si. može 
tražiti zadovoljenje posredstvom suda". Emiter je, još jednom, ponovio da „kada navodi 
saopštenja i izjave drugih, medij ne odgovara za istinitost njihovih tvrdnji')

- povodom tvrdnje podnosioca prigovora da je u prilogu povrijeđeno pravilo druge strane, 
emiter postavlja pitanje „da li je  uopšte zamislivo da neko u svom saopštenju, uz svoje 
ocjene i stavove na nečije već izrečene stavove, objavljuje nove stavove strane na čije 
prvobitne izjave reaguje?"

- da povodom navoda da podnosiocu prigovora „nije u skladu sa članom 11 Pravilnika
pružena mogućnost suprotstavljenog stava u isto j informativnoj em isiji koja se emitovala 
narednog dana", emiter konstatuje da „postoji samo obaveza medija da omogući nekome,
na njegov izričit zahtjev, da izloži svoja reagovanja, odnosno ispravke na prilog u kojem je  bilo 
riječi o njemu";

Na kraju izjašnjenja se navodi da podnosilac prigovora nije uputio zahtjev emiteru „u okviru 
prava na reagovanja iii ispravke koje su mediji dužni da objave po sili zakona

5) Dio žalbe gospodina Gorana Đurovića odnosi na primjenu odnosno kršenje Kodeksa
novinara/novinarki Crne Gore, što nije u nadležnosti Agencije;

6) Podnosilac žalbe nije iznio nove dokazne predloge ili činjenice kojim bi se potvrdila osnovanost
podnesene žalbe, odnosno koje bi ukazivale da Agencija nije, prilikom donošenja prvostepenog
Rješenja, potpuno i pravilno utvrdila sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje 
Rješenja. Naime, prvostepenim Rješenjem je kostatovano da nije opravdan podneseni prigovor da je, 
emitovanjem spornog priloga, emiter prekršio član 11 Pravilnika (nije uskratio pravo na objavljivanje 
suprostavljenog ili drugačijeg stava), kao ni načela objektivnosti, nepristrasnoti i tačnosti ili pravilo 
druge strane propisana članom 8 Pravilnika, jer je u prilogu jasno naveo da se radi o saopštenju 
koiegijuma emitera povodom već iznesenih stavova podnosioca prigovora

7) Povodom navoda iz žalbe koji ukazuju da je došlo do povrede čl. 7 st. 1 tač. a, čl. 8 st. 2, čl. 11 st. 1
Pravilnika, ni podnesena žalba, ni prethodno podneseni prigovor ne sadrže informacije na osnovu
kojih bi se moglo utvrditi da je došlo do kršenja jednog ili više navedenih programskih standarda, što 
bi bilo osnov za izricanje upravno-nadzornih mjera saglasno zakonu.

4



8) Ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni, 
na raspolaganju joj stoje razne mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, reagovanje) ili zaštiti 
svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koju je emiter dužan da objavi, u skladu sa 
zakonom. Prema raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora odnosno žalbe nije 
iskoristio.

S tim u vezi, Savjet Agencije je konstatovao da prvostepeni organ nije propustio da razmotri bilo koji 
navod iz prigovora, koji je relevantan za odlučivanje o eventualnom kršenju programskih standarda.

Savjet Agencije je utvrdio da je postupak koji je prethodio prvostepenom Rješenju pravilno i zakonito
sproveden i da je Rješenje pravilno i na zakonu zasnovano, a žalba neosnovana.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo rješenje će biti objavljeno na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
PRAVNA POUKA

Ovo rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore,
u roku od 30 dana od dana prijema rješenja. Tužba se podnosi u tri primjerka, sa dokazom o uplati 10,00 Eur
sudske takse na žiro-račun broj 832-11521-69, shodno tarifnom broju 16. Zakona o sudskim taksama.

Predsjednik 
Savjeta Agencije za elektronske medije

Dostavljeno:
- Goran Đurović, podnosilac žalbe
- Direktor Agencije za elektronske medije
- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Arhiva

5

http://www.ardcg.org

