
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 0 2 -  1035/10  
Podgorica, 28.09.2015. godine

Na osnovu člana 140, 141 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11 i 06/13), rješavajući po prigovoru gospodina Draška Milačića, novinara dnevnih novina „Dan", 
na rad privrednog društva „Telemach" a.d. iz Podgorice, pružaoca AVM usluge na zahtjev „Telemach" 
(zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1035 od 27.08.2015.g.), direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Privrednom društvu „Telemach" a.d. iz Podgorice, pružaocu AVM usluge na zahtjev
„Telemach", izriče se upozorenje, kao upravno nadzorna mjera srazmjerna prirodi i težini 
kršenja člana 19 Zakona o autorskom i srodnim pravima ("SI. list CG", br. 37/11) i tačke 8.3 
Odobrenja za pružanje AVM usluge na zahtjev br. O-AVMD-Ol, zbog kršenja autorskog prava i 
neovlašćenog iskorišćavanja autorskih djela, prilikom emitovanja „utakmice Partizan-Bate" 26. 
avgusta 2015. godine na kanalu „RTS1", jer ekskluzivno pravo prenosa svih fudbalskih utakmica 
kvalifikacija za EURO 2016 na teritoriji Crne Gore ima emiter televizijskog programa „Sport 
Klub".

2. Nalaže se privrednom društvu „Telemach" a.d. da ubuduće ne distribuira programske sadržaje 
za koje emiter programa nema pravo emitovanja posredstvom određene platforme i da 
preduzme mjere, odnosno „zatamni" sadržaje za koje emiter određenog TV programa, koji se 
nalazi u njegovoj ponudi, nema pravo emitovanja za teritoriju Crne Gore.

3. Privredno društvu „Telemach" a.d. je dužno da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona o
elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tačke 1 ovog rješenja objavi na svom info
kanalu.

4. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno i kršenje odredbi zakona i akata
Agencije iz tačke 1 ovog rješenja rezultirati strožijim kaznama propisanim Zakonom o
elektronskim medijima.

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od
15 dana od dana dostavljanja rješenja.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcq.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 27.08.2015. godine gospodin Draško Milačić, novinar dnevnih novina „Dan", dostavio je 
Agenciji za elektronske medije prigovor na rad pružaoca AVM usluge na zahtjev „Telemach" zbog emitovanja 
„utakmice Partizan-Bate" 26. avgusta 2015. godine na dva TV programa „RTS1" i „Sport klub 1".

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list Crne Gore", br. 73/10 i 32/11), a u 
cilju utvrđivanja činjenica Agencija za elektronske medije je pružaocu AVM usluge na zahtjev ,,Telemach"-u 
dostavila prigovor gospodina Draška Milačića i zatražila pisano izjašnjenje (akt br. 02-1035/2 od
28.08.2015.g.).

Privredno društvo „Telemach" a.d. dostavilo je Agenciji za elektronske medije izjašnjenje (akt 
zaveden kod Agencije pod br. 02-1035/4 od 01.09.2015.godine) u kojem se navodi da je u slučaju pomenute

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Te!efon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcq.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


utakmice emiter televizijskog programa „Sport Klub 1" imao pravo prenosa na teritoriji Crne Gore, za razliku 
od emitera „RTS1" koji nije imao to pravo. Takođe, u izjašnjenju se dalje navodi da je operator preduzeo 
mjere „zatamnjenja" kanala „RTS1", ali da zbog tehničkih problema nije došlo do zatamnjenja kod nekih 
korisnika. Nadalje se ukazuje da je u emisionom centru vršena zamjena tehničke opreme i da pojedine 
kartice nisu „odreagovale na zahtjev za zatamnjenje".

Na osnovu navedenog, nesporno se može utvrditi da je operator bio obaviješten da je ekskluzivno 
pravo prenosa fudbalske utakmice „Partizan-Bate" 26. avgusta 2015. godine na teritoriji Crne Gore imao 
emiter televizijskog programa „Sport Klub 1". Takođe, može se konstatovati da operator zbog tehničkih 
problema nije preduzeo mjere „zatamnjenja" kanala „RTS1" kod svih korisnika.

S tim u vezi, nesporno se može se utvrditi da je operator prekršio član 19 Zakona o autorskom i
srodnim pravima ("SI. list CG", br. 37/11) u kojem se navodi da „iskoriščavanje autorskog djela dozvoljeno je 
samo kada autor, pod uslovima koje odredi, ustupi odgovarajuće autorsko imovinsko pravo" kao i tačku 8.3 
poglavlja Odobrenja za pružanje AVM usluge na zahtjev br. O-AVMD-Ol, kojom je propisana obaveza 
poštovanja zaštićenih autorskih i srodnih prava.

Saglasno navedenom, direktor je odlučio kao u izreci ove odluke i naložio privrednom društvu 
„Telemach" a.d. da ubuduće ne distribuira programske sadržaje za koje emiter programa nema pravo 
emitovanja posredstvom određene platforme i da preduzme mjere, odnosno „zatamni" sadržaje za koje 
emiter određenog TV programa, koji se nalazi u njegovoj ponudi, nema pravo emitovanja za teritoriju Crne 
Gore.

Ovom pružaocu AVM usluge na zahtjev je takođe naloženo i da u skladu sa članom 140 stav 3
Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru upozorenja objavi na svom info kanalu.

Privredno društvo „Telemach" a.d. je posebno upozoreno da će svako ponovno kršenje zakona i 
akata Agencije rezultirati strožijom kaznama saglasno Zakonu o elektronskim medijima.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja privredno društvo „Telemach" a.d. može podnijeti žalbu Savjetu Agencije za 
elektronske medije u roku od 15 dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Telemach" a.d.
- Savjet Agencije za elektronske medije 

Podnosiocu prigovora
- Sektor za monitoring
- Sektor za pravne i ekonomske poslove
- Arhiva

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org 
www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org

