
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  269/4 
Podgorica, 09.05.2019. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11, 6/13, 55/16 i 92/17) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru gospodina Zeljka Ivanovića iz Podgorice, akt zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-269 od 19.02.2019.g., direktor Agencije za elektronske medije 
donosi

R 3 E Š E NJ E

1. Prihvata se prigovor gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice, akt zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-269 od 19.02.2019.g. i privrednom društvu „Nova M" d.o.o. 
Podgorica, emiteru televizijskog programa „TV Nova M", izriče se upozorenje, kao
upravno-nadzorna mjera zbog kršenja člana 8 st. 2 i 3 i člana 11 st. 1 i 2 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima („Službeni list Crne Gore", br. 35/11, 7/16 i 
8/19) i tačke 7.1. Odobrenja za emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom 
emitovanja priloga u informativnoj emisiji „Vijesti" dana 18. februara 2019. godine u terminu od 
15:07:21 do 15:10:00 sati.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze elektronskog medija da u proizvodnji informativnih programa različiti 
pristupi i mišljenja moraju biti profesionalno i korektno zastupljeni, kao i da mišljenja i 
komentari rroraju biti odvojeni od činjeničnog izvještavanja, a njihov izvor ili autor 
prepoznatljivi (član 8 st. 2 i 3 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima).

b. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani i 
uslova da se programskim sadržajima ne smiju tendenciozno promovisati interesi bilo 
koje grupe ili pojedinca (član 11 st. 1 i 2 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Nova M" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u 
okviru programa „TV Nova M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, 
podzakonskim aktima Agencije i izdatim Odobrenjem za emitovanje.

4. Privredno društvo „Nova M" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona o 
elektronskim medijima, u programu „TV Nova M", u okviru informativne emisije „Vijesti" u 
terminu od 15:00 sati, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tačke 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je emiteru 'TV Nova M' upozorenje zbog kršenja obaveze 
emitera da informativnim programom doprinosi da različiti pristupi i mišljenja budu 
profesionalno i korektno zastupljeni, da mišljenja i komentari moraju biti odvojeni od činjeničnog 
izvještavanja, a njihov izvor ili autor prepoznatljivi. Emiter je prekršio i obavezu da informativno- 
politički programi moraju biti pravični i izbalansirani i da ne smiju tendenciozno promovisati 
interese bilo koje grupe ili pojedinca. Upozorenje je izrečeno po prigovoru gospodina Željka 
Ivanovića u vezi sa prilogom u informativnoj emisiji „Vijesti" emitovanoj 18. februara 2019. 
godine".

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.aemca.org.

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Te!efon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.aemca.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 19. februara 2019̂  godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
dostavljen je prigovor gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice, na rad privrednog društva „Nova M" d.o.o. 
Podgorica (u daljem tekstu: emiter), emitera televizijskog programa ,,TV Nova M" (zaveden kod Agencije pod 
br. 02-269 od 19.02.2019.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan u informativnij emisiji „Vijesti", dana 18. februara 
2019. godine u terminu od 15:00 sati.

Na početku, podnosilac prigovora ističe da je „u informativnoj emisiji 'Vijesti' u 15h, od 18.02.2019.g. 
objavljen novi propagandistički prilog Nove M TV j  kome se, po već poznatoj i godinama praktikovanoj šemi, 
medijska grupa 'Vijesti', brutalno kleveće i optužuje za najteža krivična djela bez suvislog argumenta, a kamo 
// dokaza".

Podnosilac prigovora ukazuje da je predmetni prilog koji je „posvećen aferama Atlas, Koverat, A2A, 
Prvi milion, umjesto profesionalnog izvještaja, imao prilog 'sačekušu' u kome uredništvo Nove M bez bilo 
kakvog povoda, etiketira i dlskredituje medijsku grupu 'Vijesti'.

Podnosilac prigovora je citirao dio novinarskog teksta: „Akter afere Atlas DK inače danima na 
društvenim mrežama objavljuje kako javnost i  analitičari tumače bizarne montaže koje plasira proopozicionim 
medijima i  opoziciji. Time kako smatra stručna i  laička javnoston i njemu bliske opozicione stranke i 
proopozicioni medij ii NVO pokušavaju da skrenu pažnju sa ozbiljnih krivičnih djela i malverzacija ciji je  akter 
bjegunac Knežević. U montiranje i plasiranje Kneževićev kontraverznih snimaka i aktivnosti uključen je  jedan 
nezavisni poslanik Nedjeljko Rudović blizak koncernu Vijesti što je  i sam potvrdio. On je  priznao da lično ima 
udjela u kreiranju medijskih nastupa odbjeglog i kontravrznog biznismena DK za kojim je  izdata potjernica a 
koji je nedostupan crnogorskom pravosuđu i trenutno se kako tvrdi nalazi u Londonu...". Ukazao je i da se za 
„najveći dio trajanja priloga smjenjuju naslovne strane Vijesti tako da uredništvo time crta metu i pokušava 
gledaocima servirati 'istinu' da su Vijesti baš taj 'opozicioni' medij koji fotomontažama DK zavarava javnost".

Podnosilac prigovora ukazuje da „medijska grupa Vijesti nema nikakve veze sa vlašću niti opozicijom 
tako da je  kvalifikacija da su Vijesti 'proopozicioni' medij obična etiketa i pokušaj urušavanja njihovog 
kredibiliteta". Prigovorom se navodi da se „uredništvo Nove M u iznošenju teških kvalifikacija sakriva iza 
navodnog 'mišljenja javnosti i analitičara' (takozvanih)". U prigovoru se konstatuje da „beskrupulozno i 
propagandistički uredništvo Nove M iznosi neistinu tvrdnjom da Vijesti pokušavaju da nekim fotomontažama 
DK skrenu pažnju sa njegovih krivičnih djela", kao i da „sve što su objavili od DK bila su dokumenta i izjave od 
velikog značaja za javni interes".

Takođe, podnosilac prigovora navodi da se u prilogu „pokušava spinovati da je  poslanik Rudović blizak 
grupi Vijesti i da je to priznao čak", ukazujući da je „poslanik Rudović priznao i čak se podičio time što radi PR 
za DK i Atlas grupu, a ne sa bilo kakvim vezama sa 'Vijestima'.

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni program 
da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, 
nepristrasnom i blagovremenom iriiormisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu). 
Podnosilac prigovora je oosebno istakao da je cilj „da se javnost obmane i dovede u zabludu, a 
konkurent na medijskom tržištu diskvalifikuje i eliminiše".

prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa „događaji 
moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni"), jer 
kako se navodi ,,u konkretnom slučaju to znači da je Nova M morala imati stavove Vijesti s obzirom na 
ovako teške optužbe saopštene na njihov račun".

prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bio u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 t-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcq.org


ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer je 
predmetni prilog „primjer pokušaja rušenja kredibiliteta Vijesti kao glavnog konkurenta na tršištu 
Novoj M".
prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti), jer, kako se r.avodi „uredništvo Nove M nije zvalo nikog iz medijske grupe da 
provjeri ove teške optužbe i objavi njihov komentar na ovu temu".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanog spornog 
programskog sadržaja i sačinio nalaz dana 25.02.2019. godine (akt broj 05-269/1 od 21.02.2019.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom 
Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano 
izjašnjenje na date navode (akt broj 02-269/2 od 25.02.2019.god.).

Dana 27.02.2019.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-257/3 od
27.02.2019.god.) u kojem se navodi da je  „dana 18.02.2019. godine Nova M emitovala prilog u vezi sa sa 
dokapitalizacijom Atlas banke i rokovima za taj proces, kao i podsjećanjem na kampanju i 'back ground' oko 
odbjeglog biznismena Duška Kneževića, kojeg Država Crna Gora i njeni istražni organi terete da je  oštetio 
budžet za višemilionske iznose".

Povodom konstatacije podnosioca prigovora da nije pozvan kao „druga strand\ emiter ukazuje da 
„Željko Ivanović nije ni bio glavni predmet priloga Nova M, niti je samim tim postojala obaveza pozivanja 
njega kao 'druge strane".

Emiter se u izjašnjenju poziva na čl. 4 st. 1 al. b) Pravilnika koji definiše javni interes {Javni interes: 
interes javnosti da raspolaže informacijama o pitanjima i događajima od opšteg društvenog značaja, 
uključujući, ali ne ograničavajući se na zaštitu javnog zdravlja i  sigurnosti, otkrivanje i objelodanjivanje 
krivičnih djela, sprječavanje obmanjivanja javnosti, razotkrivanje nekompetentnosti Hi korupcije u javnoj službi 
i si.), navodeći da je „javni interes da se zna ko je  lice koje je  osumnjičeno za teška krivična djela od strane 
nadležnih organa, kao i ko mu namjerno ili ne (to je  na nadležnim da utvrde) pomaže".

Emiter ističe da odbacuje primjedbu podnosioca da je isti prekršio član 7 Pravilnika jer su, kako 
navodi, „istinito, blagovremeno, profesionalno, cjelovito, slobodno i odgovorno izvijesti/r.

U izjašnjenju, emiter navodi da je njihov „medij ispoštovao član 7 (a) navodeći da je prilogom 
„Informisao javnost o rokovima za dokapitalizaciju i tehničkim detaljima oko dokapltalizacije Atlas banke za 
koju je  u tom trenutku u toku rok za tzv. 'zatvorenu dokapitalizaciju', uz bekgraund ukratko o krivičnim 
djelima koja nadležni državni organi Crne Gore stavljaju na teret odbjeglom biznismenu Dušku Kneževiću.... o 
njegovim objavama i optužbama na račun vlasti, revnosno na naslovnim stranama izvještavaju Vijesti, pa je  
sloboda, istinitost, cjelovitost, nepristrasnost i blagovremenost u izvještavanju Nove M evindentna".

U izjašnjenju se naglašava da emiter nije prekršio „član 8 Pravilnika, tačku 2, jer je  događaj prikazan 
više nego korektno i vjerno, a zastupljeni su i različiti pristupi i mišljenja na osnovu tačih i preciznih 
informacija o datoj temi dokapitalizadji i nepočinstvima za koje se tereti odbjegli Knežević, a koji u medijima 
kritički nastrojenim prema vlasti, ima prostor da plasira izjave, objave, montaže", ukazujući da su „V ijesti... 
gotovo uvijek kritički nastrojeni prema vlasti i  državnim organima..., a rijetko kritički nastrojeni prema 
opoziciji, sto ih objektivno čini pro-opozicionim...".

Emiter zaključuje da „ Vijesti u prilogu o isteku roka o dokapitalizadji Atlas banke n/jesu druga strana, 
niti se pominju osim kao činjenica da je  Nedjeijko Rudović povezan (opšte poznata i lako provjeriva činjenica 
je  da je  bio zaposlen u Vijestima)", kao i da se „dio priloga 'po sopstvenom priznanju se odnosi na 'prizanje 
Rudovića, u ranijoj izjavi Pobjedi, 'da je  lično uključen u kreiranje medijskih nastupa osumnjičenog Kneževića". 
Nadalje emiter navodi da „ima izvor koji navodi da je Rudović blisko povezan i dalje sa Vijestima, ali ima pravo

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


da sačuva identitet izvora" pozivajući se na član 21 Zakona o medijima (Novinar i druga iica koja se, u toku 
prikupljanja, uredničke obrade iii objavljivanja programskog sadržaja, upoznaju sa informacijama koje bi 
mogle da ukazu na identitet izvora nijesu dužni zakonodavnoj, sudskoj ili izvršnoj vlasti ili bilo kom drugom 
fizičkom ili pravnom licu otkriti izvor informacije koji želi ostati nepoznat).

Emiter se poziva na član 4 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima na načelo 
tačnosti (načelo tačnosti: obaveza elektronskih medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama...), jer 
je, kako se navodi, „cijeli prilog zasnovan na činjenicama, što jesu nasiovnice pomenutih novina i to na 
naslovnici, a koje su plasirale izjave osumnjičenog odbjegog Kneževića poput 'Dusko plaćao i Mllove lične 
račune', između ostalih Kneževićevih objava i montaža". Nadalje, emiter ukazuje da nije prekršio ni član 11 
Pravilnika jer je kako navodi prilog „pravičan i izbalansiran" i prilogom nije promovisao „bilo čiji interes", već 
„isključivo interes javnost da zna i interes građana da budu profesionalno i tačno informisanr.

Na kraju, emiter predlaže da „Agencija za elektronske medije Crne Gore ... odbije prigovor kao 
neosnovarf.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je, dana 18. februara 2019. godine, u informativnoj emisiji „Vijesti" u terminu od 15:07:21 do 
15:10:00 sati (2 minuta 39 sekundi) emitovao prilog, sljedeće sadržine (transkript):

Novinarski tekst -  (OFF): „U četvrtak ističe rok za dokapitalizaciju 'Atlas banke'. Do sada se, prema 
našim saznanjima, niko nije prijavio da uloži 22 miiiona eura i spasi banku. Uskoro će akcije te banke 
biti ponuđene i trećim licima gdje postoji mogućnost da i država dokapitalizuje ili kupi banku. No, taj 
scenario umnogome će zavisiti od strukture depozita u 'Atlas banci'."

U nastavku je emitovana video izjava ekonomskog analitičara g. Predraga Drecuna.

Predrag Drecun: „Država ima interes da uđe u dokapitalizaciju, odnosno da, prosto rečeno, kupi tu 
banku, ukoliko su deponenti vezani za državu, bilo kao građani, bilo kao institucije koje u ime države 
imaju novac. Ukoliko struktura depozita pokaže da država nema interes, onda zaista nema ni potrebe 
da država ulaže u nešto tako." (prim.aut.l)

Novinarski tekst -  (OFF): „Guverner Centralne banke Radoje Žugić nedavno je kazao da za 
dokapitalizaciju 'Atlas banke' postoje zainteresovani eksterni investitori. Podsjetimo, Savjet Centralne 
banke je početkom januara donio rješenje o oduzimanju dozvole za rad 'Invest banci Montenegro' i 
uvođenju stečaja u toj banci. Zato je  Fond za zaštitu depozita obavezan da isplati nešto preko 22 
miiiona eura za 2960 hiljada deponenata 'IBM'-a. Centralna banka je  u prvoj polovini decembra uvela 
prinudnu upravu u 'Atlas banci' koja je  takođe u vlasništvu odbjeglog biznismena Duška Kneževića, od 
kada i traje moratorijum na isplate. Specijalno državno tužilaštvo tereti Kneževića za stvaranje 
kriminalne organizacije, pranje novca i utaju poreza u iznosu od nekoliko desetina miiiona eura. Tačan 
iznos, kako je  ranije saopšteno iz Poreske uprave, biće saopšten početkom marta. U međuvremenu, 
Specijalno državno tužilaštvo donijelo je  naredbu i o proširenju istrage protiv Kneževića i bivšeg 
glavnog izvršnog direktora u 'Atlas banci' Đorđa Đurđica, zbog sumnje da su banku oštetili za iznos od 
preko 15 miiiona eura."

Kao pokrivalice za navedeni dio priloga korišćeni su kadrovi „Atlas banke", kao i „Invest banke 
Montenegro", te kadrovi Centralne banke i zgrade Državnog tužilaštva. Takođe, u prilogu su 
emitovane fotografije i snimci na kojima se prikazuju g. Duško Knežević, g. Milivoje Katnić i g. Radoje 
Žugić.

U nastavku priloga emitovan je novinarski tekst koji slijedi.

Novinarski tekst -  (OFF): „Akter afere 'Atlas' Duško Knežević inače danima na društvenim 
mrežama objavljuje kako javnost i analitičari tumače bizarne foto-montaže koje plasira proopozicionim 
medijima i opoziciji. Time, kako smatra stručna i laička javnost, on i njemu bliske opozicione stranke i 
proopozicioni mediji i  nevladine organizacije pokušavaju da skrenu pažnju sa ozbiljnih krivičnih djela i 
malverzacija čiji je  akter bjegunac Knežević. U montiranje i plasiranje Kneževićevih kontroverznih 
snimaka i aktivnosti uključen je  jedan nezavisni poslanik Neđeljko Rudović, blizak koncernu 'Vijesti', 
što je i sam potvrdio. On je  priznao da lično ima udjela u kreiranju medijskih nastupa odbjeglog i 
kontroverznog biznismena Duška Kneževića, za kojim je  izdata potjernica, a koji je  nedostupan 
crnogorskom pravosuđu i trenutno se, kako tvrdi, nalazi u Londonu."

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 wvtfw.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org


Kao pokrivalice za navedeni novinarski tekst korišćene su fotografije (screenshot) tekstova objavljenih 
na naslovnim stranicama nezavisnog dnevnika „Vijesti": ,,Duško plaćao i Mitove lične račune", kao i 
dnevne novine „Dan": „Milu plaćao put u Dubaii2010.". Takođe, emitovane su fotografije i snimci na 
kojima se prikazuju g. Duško Knežević i g. Neđeljko Rudović.

2. Gore opisani prilog je 18.02.2019. godine, pored termina od 15:00 sati, emitovan i u terminima od 
9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 16:00 i 17:00 sati u okviru informativne emisije „Vijesti". 
Opisani prilog je emitovan i u okviru informativne emisije „Centralni dnevnik" u terminu od 18:00 sati, 
s tim što je uz gore opisano, poslije izjave g. Predraga Drecuna (vidi:prim.aut.l) emitovano kako 
slijedi:

Novinarski tekst -  (OFF): ,,Mogućnost da država kupi banku, pa da je  spremi za prodaju nije ništa 
novo. Taj model je, kažu u DPS-u, već korišten u razvijenim zemljama."

U nastavku je emitovana video izjava predstavnice DPS-a g-đe Ane Nikolić.

Ana Nikolić: „Da li će Vlada izvršiti dokapitallzaciju Hi neki drugi oblik, mislim da će u pravom 
momentu, ovaj, i  pravi model ona odabrati, a sve u cilju zaštite interesa, ovaj, građana Crne Gore."

Novinarski tekst -  (OFF): „Drecun kaže i da se dobro mora odmjeriti odlukama kakva ona bila, 
kada je  u pitanju sudbina 'Atlas banke'. Iako se banka dokapitalizuje, to nije garancija da može i 
opstati."

Predrag Drecun: „Može se desiti da se, prvog dana nakon toga, desi juriš na banku i da 
jednostavno to banka ne može da izdrži. Zato je, kažem, vrto osjetljivo i dobro se mora Izanalizirati i 
Centralna banka mora biti vrto oprezna."

U nastavku je emitovan prilog kako je već opisano.
3. Članom 8 stav 2 Pravilnika propisana je obaveza elektronskih medija da se događaji moraju vjerno 

prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni. U stavu 3 ovog člana 
Pravilnika je propisano da mišljenja i komentari moraju biti odvojeni od činjeničnog izvještavanja, a 
njihov izvor ili autor prepoznatljivi.

4. Članom 11 u stavu 1 Pravilnika propisano je da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprostavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u 
obradi određene tematike. U stavu 2 ovog člana Pravilnika propisano je da se programskim 
sadržajima ne smiju tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili 
pojedinca, posebno ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog 
perioda.

5. Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, oni su slobodni da
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise, kao i
da u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentarišu pojave, događaje i postupke pojedinaca, 
uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na 
istu temu pri čemu moraju voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim medijima i 
Pravilnikom.

6. Povod za emitovanje priloga je bio predstojeći istek roka za „dokapitallzaciju 'Atlas Bankd" i dostupne 
informacije o njegovom mogućem daljem ishodu (davanje ponude za prodaju trećim licima, 
dokapitalizacija ili kupovira od strane države), što se može smatrati aktuelnim informacijama od 
javnog interesa. Dio priloga se odnosi i na podsjećanje na razloge za oduzimanja dozvola za rad i 
uvođenja stečaja u „Invest Banci Montenegro" (januar 2019) i „Atlas banci" (decembar 2018), kao i 
informacije o toku istražnog postupka koje vodi tužilaštvo protiv vlasnika ili ovlašćenih lica ovih 
banaka (Duško Knežević, Đorđe Đurđić).

7. Uvažavajući pravo emitera da prikuplja i objavljuje informacije i mišljenja od značaja za sprječavanje
obmanjivanja javnosti (što se može smatrati informacijama od javnog interesa), on je u prilogu iznio
mišljenja o postupcima Duška Kneževića u vezi sa tzv. „Aferom Atlas" (objavljivanje podatka o 
finansiranju političkih partija i njihovih predstavnika, javnih funkcionera), navodeći: „Akter afere 'Atlas' 
Duško Knežević inače danima na društvenim mrežama objavljuje kako javnost i  analitičari tumače 
bizarne foto-montaže koje plasira proopozicionim medijima i opoziciji. Time, kako smatra stručna i 
laička javnost, on i njemu bliske opozicione stranke i proopozicioni mediji i  nevladine organizacije 
pokušavaju da skrenu pažnju sa ozbiljnih krivičnih djela i malverzacija čiji je  akter bjegunac Knežević".

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


Na ovaj način, emiter je prekršio obavezu d<j „mišljenja i komentari („Duško Knežević... objavljuje ... 
bizarne foto-montaže koje plasira proopozicionim medijima i opoziciji. Time, ..., on i njemu bliske 
opozicione stranke i proopozicioni mediji i  nevladine organizacije pokušavaju da skrenu pažnju sa 
ozbiljnih krivičnih djela i  malverzacija čiji je  akter bjegunac Knežević") moraju biti odvojeni od 
činjeničnog izvještavanja (da D. Knežević „na društvenim mrežama objavljuje" podatke i informacije o 
navodnom finansiranju političkih partija i njihovih predstavnika, javnih funkcionera), a njihov izvor ili 
autor prepoznatljivi (ne osnovu navoda da se radi o mišljenju „javnosti i  analitičara", odnosno 
„stručne i laičke javnosti", ne može se zaključiti o čijem mišljenju se radi).

8. Dio priloga se odnosi i na informaciju o licima koja imaju udjela u kreiranju medijskih nastupa 
odbjeglog ... biznismena Duška Kneževića", što se takođe može smatrati informacijom od javnog 
interesa (otkrivanje i objelodanjivanje krivičnih djela, sprječavanje obmanjivanja javnosti), ako se 
time ukazuje na lica koja „namjerno ili nenamjernd' pomažu drugom licu koje je „osumnjičeno za 
teška krivična djela".
Emiter ima pravo da pribavi i objavi informaciju kojom se ukazuje na „bliskost" između poslanika, koji 
„ima udjela u kreiranju medijskih nastupa odbjeglog ... biznismena Duška Kneževića" i medija, preko 
kojih se ti nastupi „plasiraju", kao i što ima pravo da zaštiti svoj izvor informacija koje to potvrđuju. 
Međutim, emitovanje navoda da je „u montiranje i plasiranje Kneževićevih kontroverznih snimaka i 
aktivnosti uključen ... nezavisni poslanik Nedeijko Rudović, blizak koncernu ’Vijesti', što je  i sam 
potvrdio", neposredno prije navoda da je „on (Rudović) priznao da lično ima udjela u kreiranju 
medijskih nastupa odbjeglog ikontroverznog biznismena Duška Kneževića, ..." predstavlja uređivačku 
intervenciju kojom se u neposrednu vezu dovode aktivnosti Rudovića (povezane sa D.Kneževićem) i 
„koncern 'Vijesti"', odnosno koncern ,,Vijesti" dovodi u vezu sa pomaganjem „odbjeglom biznismenu 
D.Kneževići!, koji je predmet tužilačke istrage. To se može smatrati negativnom konotacijom na 
račun ovog „koncerna", čiji predstavnik je i podnosilac prigovora.
Zbog toga se može smatrati opravdanim stav podnosioca prigovora da je emiter bio dužan da pribavi 
stav predstavnika „koncerr a „Vijesti"' povodom ovih navoda.
Emiter u svom izjašnjenju kaže, da se „Vijesti u prilogu i ne pominju ... osim kao činjenica da je 
Nedjeljko Rudović povezan (opšte poznata i lako provjerljiva činjenica je  da je  bio zaposlen u 
Vijestima)". Međutim, da se radi o namjernoj uređivačkoj intervenciji, kojom je emiter želio da kreira 
utisak o postojanju aktuelne bliskosti Rudovića i koncerna „Vijesti", potvrđuje navod emitera u 
izjašnjenju da „ima izvor koji navodi da je  Rudović blisko povezan i dalje sa Vijestima, ..." kao i 
formulisanje navoda u prilogu da je ,,u montiranje i plasiranje Kneževićevih kontroverznih snimaka i 
aktivnosti uključen ... nezavisni posiar.ik Nedeijko Rudović, blizak koncernu 'Vijesti', što je  i sam 
potvrdio".
Time su lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara diskriminatorno uticali na način predstavljanja 
određenog pitanja, jer je tendenciozno istakao „vezu" g. Neđeljka Rudovića sa nezavisnim dnevnikom 
„Vijesti" i iste neposredno doveo u vezu sa „montiranjem i plasiranjem Kneževićevih kontroverznih 
snimaka i aktivnosti". To potvrđuje i činjenica da je predmetni prilog emitovan u informativnoj emisiji 
„Vijesti"u terminu od 15:00 sati, kao i u terminima od 9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 16:00 
i 17:00 sati u okviru informativne emisije „Vijesti". Time je prekršio član 11 stav 2 Pravilnika.

9. Ovaj sadržaj se može okarakterisati i kao nepravičan ili neizbalansiran. Emiter je iskoristio informaciju 
da je „...(Rudović) priznao da lično ima udjela u kreiranju medijskih nastupa ... biznismena Duška 
Kneževića", da njega i „koncern Vijesti"' dovede u vezu sa „montiranjem i plasiranjem Kneževićevih 
kontroverznih snimaka i  aktivnosti..." odnosno, kako emiter kaže u izjašnjenju, sa „namjernim ili 
nenamjernim pomaganjem licu koje je optuženo za teška krivična djela". Imajući u vidu navedeno, 
emiter je propustio da traži, pribavi i objavi komentar indirektno prozvanog dnevnika „Vijesti" (kroz 
komentar) ili bar informaciju o razlozima zbog kojih emiter nije dobio stav istog. Izostankom takvih 
stavova ili bar pokušaja da se oni obezbijede, emiter nije doprinio da različiti pristupi i mišljenja budu 
profesionalno i korektno zastupljeni.

10. Izbor „pokrivalica" predstavlja pravo medija da, u skladu sa uređivačkom slobodom, odabere vizuelne 
ilustracije govornog dijela priloga. Korišćenjem fotografija (screenshot) tekstova objavljenih na 
naslovnim stranicama dnevnih novina „Vijesti" {„Duško plaćao i Mi/ove lične račune") i „Dan" {„Milu 
plaćao put u Dubai i  2010"), kao ilustracija („pokrivalica") za dio priloga u kojem se pominju 
„proopozicioni medijT, emiter je neposredno doveo ove medije u vezu sa izjavom u govornim dijelom 
priloga. Pravo je emitera da izrazi ovakav (provokativan) stav, a prati ga pravo podnosioca prigovora i 
drugih lica da, ukoliko smatraju da takav stav nije utemeljen, na njega reaguju podnošenjem ispravke

6
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


ili odgovora.

11. Prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje
vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana
o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo drjge strane").

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 8 st. 2 i 3 i 
11 st. 1 i 2 Pravilnika, zbog toga što (1) nije obezbijedio da različiti pristupi i mišljenja budu profesionalno i 
korektno zastupljeni, kao i da mišljenja i komentari moraju biti odvojeni od činjeničnog izvještavanja, a njihov 
izvor ili autor prepoznatljivi i što je (2) prekršio obavezu da informativno-politički programi moraju biti pravični 
i izbalansirani i da ne smiju tendenciozno promovisati interese bilo koje grupe ili pojedinca.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa 
„TV Nova M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i 
izdatom Odobrenju za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativne emisije „Vijesti" u 15:00 časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Nova M" d.o.o.
- Gospodin Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

7________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org

