
Crna Gora
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 01-730/1 
Podgorica, 20.08.2019. godine

Na osnovu čl. 14 Zakona o elektronskim medijima ("SI.list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11, 06/13, 55/16 i
92/17) i čl. 126 stav 3 i 4 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i 37/17),
rješavajući po žalbi privrednog društva ,,TDI Radio" d.o.o. iz Podgorice (zavedene kod Agencije za elektronske 
medije pod br. 02-730/2 od 24.06.2019.g.), Savjet Agencije za elektronske medije, na sjednici održanoj
20.08.2019. godine, donio je

RJEŠENJE

1. Odbija se, kao neosnovana, žalba privrednog društva „TDI Radio" d.o.o. iz Podgorice, podnesena
protiv Rješenja Agencije za elektronske medije br. 02-730/4 od 23.07.2019. godine.

2. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.aemca.orQ.

3. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obrazloženje

Privredno društvo „TDI Radio" d.o.o. iz Podgorice je imalac Odobrenja za emitovanje opšteg radijskog 
programa „TDI Radio" br. O-R-K-27 (akt br. 02-853 od 21.07.2011. godine).

Poglavljem 2 „Struktura programa i druge programske obaveze" iz Odobrenja za emitovanje broj O-R-K- 
27 od 21.07.2011. godine, propisano je da je emiter dužan da se pridržava programske šeme odnosno strukture 
programa koju je dostavio prilikom podnošenja zahtjeva za dobijanje saglasnosti Savjeta Agencije za elektronske 
medije za značajnu promjenu strukture programa (akt br. 02-1520/3 od 05.12.2017. godine), a koja se nalazi u 
Anexu 2 ovog Odobrenja i čini njegov sastavni dio. Takođe, emiter je dužan da u pisanoj formi obavijesti Agenciju 
za elektronske medije o nastalim promjenama, a o svim značajnijim planiranim promjenama strukture programa 
zatraži saglasnost Savjeta Agencije za elektronske medije.

Postupajući po službenoj dužnosti, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
Rješenjem br. 02-730/4 od 23.07.2019. godine, privrednom društvu „TDI Radio" d.o.o. iz Podgorice, emiteru 
opšteg radijskog programa „TDI Radio", izrekla upozorenje, kao upravno-nadzornu mjeru zbog kršenja člana 58 
Zakona o elektronskim medijima, člana 23 stav 2 Pravilnika o uslovima i postupku izdavanja odobrenja za 
emitovanje („SI. list Crne Gore", br. 33/11) i tač. 2.1. i 2.2. Odobrenja za emitovanje br. O-R-K-27 od 21.07.2011. 
godine, jer se ne pridržava programske šeme, odnosno strukture programa koju je dostavio prilikom podnošenja 
zahtjeva za dobijanje saglasnosti Savjeta Agencije za elektronske medije za značajnu promjenu strukture 
programa (akt br. 02-1520/3 od 05.12.2017.g.), odnosno jer emituje program sa značajno promijenjenom 
programskom strukturom bez dobijene prethodne saglasnosti Savjeta Agencije za elektronske medije.

U ostavljenom roku, privredno društvo „TDI Radio" d.o.o. je uložilo žalbu Savjetu Agencije za elektronske 
medije (u daljem tekstu: Savjet Agencije) protiv navedenog prvostepenog Rješenja Agencije za elektronske medije 
(zavedena kod Agencije za elektronske medije pod br. 01-730/5 od 07.08.2019.g.). Žalbom se ukazuje da 
Agencija „pogrešno tumači merodavne pravne propise i duh zakona". U žalbi se navodi da emiter nije prekršio član 
58 Zakona, koji se odnosi na obavezu emitera da o svim značajnim promjenama strukture radijskog programa 
zatraži saglasnost Agencije i to ako promjena strukture programa predstavlja promjenu veću od 10% strukture 
programa, imajući u vidu da isti „strukturu nije ni menjao, pa u tom smislu nije bilo ni potrebe da se traži 
saglasnost za promjenu programske strukture". Podnosilac žalbe ukazuje da Agencija „ne definiše tačno pojmove 
programske strukture i programske šeme" i da je emiter u „zahtjevu za izjašnjenje navedeo da ne emituju neke 
emisije predviđene programskom šemom" kao i da „nije dužan da se drži programske šeme, koja je okvirna i 
sklona promjenama, već programske strukture, i to onako kako je navedeno u Odobrenju za emitovanje". Nadalje 
u žalbi se navodi da emiter Jako nije emitovao neke od emisija u formi koja je navedena u programskoj šemi, nije 
odstupio od programske strukture u procentu većem od 10% i iz tog razloga nije ni tražio promjenu". Žalbom se 
ukazuje da je „Agencija pogrešno utvrdila procente određenih djeiova programa, tako što govorna uključenja nije

l

http://www.aemca.orQ


registrovala kao emisije", kao i da za isto Agencija nije donijela „odluku kojom bi se konstatova/o k ršen jća na 
koju bi „TDIradio imao pravo na žalbu".

Podnosilac žalbe osvrtom na član 23 stav 2 Pravilnika o uslovima i postupku izdavanja odobrenja za
emitovanje, koji propisuje da je emiter obavezan da prijavi Agenciji svaku promjenu strukture programa
podnošenjem zahtjeva za promjenu odobrenja za emitovanje, ukazuje da kod istog nije došlo do promjene
podataka, kao i da kršenje nije „utvrđeno nekim aktom Agencije".

Podnosilac žalbe zaključuje da je Agencija „grubo prekršila Zakon o upravnom postupku jer nije nijednim 
svojim aktom utvrdila da je došlo do kršenja programske strukture, na šta bi TDI radio doo imao pravo žalbe, a 
izrekla je  Rješenje o upozorenju za nepodnošenje zahtjeva za promjenu", ukazujući da „Agencija prvo, shodno 
Zakonu o upravnom postupku trebalo da donese rješenje o kršenju, pa tek onda povredu odredbi kojim se traži 
saglasnostza promjenu".

Na kraju se podnosilac žalbe „obraća Savjetu da ukine navedeno rješenje i usvoji žalbu emitera".

Na sjednici održanoj 20.08.2019. godine, Savjet Agencije je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom 
ostvario uvid u sljedeće spise predmeta:

Nalaz Sektora za monitoring (akt broj 05-730 od 06.06.2019.god.);

Zahtjev za izjašnjenje privrednog društva „TDI Radio" d.o.o. na osnovu uvida u emitovani programski 
sadržaj (akti broj 730/1 od 06.06.2019.god.);

Zahtjev za produženje roka za podnošenje zahtjeva za značajnu promjenu strukture (zavedeno kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-730/2 od 19.06.2019. god.);

Izjašnjenje privrednog društva „TDI Radio" d.o.o. (zavedeno kod Agencije za elektronske medije pod br. 
02-730/3 od 24.06.2019. god.);

Rješenje direktora Agencije za elektronske medije po službenoj dužnosti (akt br. 02-730/4 od
23.07.2019.god.);

Žalba privrednog društva „TDI Radio" d.o.o. na Rješenje direktora Agencije za elektronske medije 
(zavedena pod br. 02-730/5 od 07.08.2019.god.).

Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda Savjet Agencije je konstatovao sljedeće:

1. Saglasno izdatom Odobrenju za emitovanje br. O-R-K-27 (Rješenje br. 02-1863 od 27.12.2017. 
godine) programsku osnovu Radija TDI čini program sljedeće strukture: informativni (3,87%), 
zabavni (26,88%), dokumentarno-obrazovni (0,84%), kulturno-umjetnički (3,92%), dječji 
(0,99%) i sportski (1,49%).

U okviru informativnog programa predviđeno je emitovanje emisija: „Jutarnji dnevnik" i „Vijesti".

Emisija Jutarnji dnevnik” nije emitovana u posmatranom periodu, 1j. od 07. do 13. maja 2019.g. 
Emisija „Vijesti" je djelimično usklađena sa programskom šemom jer se u praksi ne realizuje 
uvijek svih deset predviđenih emitovanja.

U posmatranom periodu emiter je imao približno 1% informativnog programa (u odnosu na 
3,87% iz Odobrenja).

U okviru zabavnog programa predviđeno je emitovanje emisija: „Dobrojutarnji program", „Ritam 
dana sa Adom", „TOP 40", „Clublife", „Antidepresiv" i „Kontrakviz".

Emisija „Dobrojutarnji program" usklađena je sa programskom šemom, a kvota od 20% govornog 
sadržaja na sat emitovanog programa je ispoštovana.

Emisija „Ritam dana sa Adom" usklađena je sa programskom šemom. Kvota od 20% govornog 
sadržaja na sat emitovanog programa nije ispoštovana. Većinu programa čine muzika i 
povremena, vrlo kratka uključenja voditelja (najava muzičkih numera, vremenska prognoza, 
informacije o saobraćaju...)

Emisija „TOP 40" je usklađena sa programskom šemom. Emisija ispunjava kvotu od 20% 
govornog sadržaja na sat emitovanog programa. U emisiji koja je emitovana u utorak, 7. maja 
2019. godine, tokom tri sata programa voditeljski par se uključio 28 puta. Ukupno trajanje 
govornog sadržaja iznosilo je 1 sat i 17 minuta.

2



Emisija „Ciublife" se emituje petkom i subotom od 20 sati pa do ponoći. Kvota od 20% govornog 
sadržaja na sat emitovanog programa nije ispoštovana. Tokom četiri sata programa, emitovano je 
svega desetak minuta govornog sadržaja.

Emisija „Antidepresiv" je usklađena sa programskom šemom. Kvota od 20% govornog sadržaja 
na sat emitovanog programa je ispoštovana. U emisiji koja je emitovana u srijedu, 8. maja 2019. 
godine, ukupno trajanje govornog sadržaja je iznosilo 1 sat i 25 minuta.

Emisija „Kontrakviz" se emituje četvrtkom od 16 do 18 sati. Emisija ispunjava kvotu od 20% 
govornog sadržaja na sat emitovanog programa. U posmatranom periodu, emisija je trajala 1 sat 
i 45 minuta, a ukupno trajanje govornog sadržaja iznosilo je 1 sat i 13 minuta.

U posmatranom periodu emiter je imao približno 12% zabavnog programa (u odnosu na 26,88% 
iz Odobrenja).

U posmatranom periodu emiter nije imao dokumentarno-obrazovne, kulturno-umjetničke, dječje i 
sportske sadržaje.

Saglasno izdatom odobrenju, 93,47% emitovanog nemuzičkog sadržaja treba da čini sopstvena 
produkcija emitera („Jutarnji dnevnik", „Vijesti", „Dobrojutarnji program", „Ritam dana sa Adom", 
„TOP 40" i „Ciublife"). Analizom je utvrđeno da radijski program „TDI radio" nema sopstvene 
produkcije.

Emisije „Vijesti", „Dobrojutarnji program", „TOP 40", „Antidepresiv", „Kontrakviz" i „Ciublife" 
predstavljaju reemitovani programski sadržaj. Emisija Jutarnji dnevnik" u posmatranom periodu 
nije emitovana. Emisija „Ritam dana sa Adom" ne predstavlja sopstvenu produkciju jer autorski 
dio, ili govorni sadržaj čini znatno manje od propisanih 20%.

2. Agencija je emiteru dostavila nalaz Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od 
dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akti broj 02-730/1 od
11.06.2019.g.).

3. Emiter je dana 19.06.2019.godine dostavio Zahtjev za produženje roka za podnošenje zahtjeva za 
značajnu promjenu strukture u kojem se navodi da će 'TDI Radio' značajno izmijeniti 
programsku šemu.", te da im „... treba vremena do sledeće nedjelje kako bi imali vremena za 
potrebnu izmjenu....". Takođe, emiter je istom naveo da je uplatio na žiro-račun Agencije iznos 
od 200,00 € za razmatranje zahtjeva o promjeni odobrenja za emitovanje (akti broj 02-730/2 od
11.06.2019.g.).

4. Emiter je dostavio pisano izjašnjenje povodom nalaza sektora za monitoring dana 24.06.2019., u 
kojem se navodi da je tačno da se emisija 'Jutarnji Dnevnik' ne emituje... ali samo u 
navedenom periodu kada je vršena analiza programa, jer je tehničkom greškom sistema 
distribucije kojim dobijaju gotov program od 'Radija Slobodna Evropa - RSE', prema uobičajnom 
načinu distribucije (kao spreman mp3 fajl), program nije dostavljen i updejtovan u njihovom 
sistemu. Grešku.... su pronašli dana 14.05.2019.g. i od dana 15.05.2019.g. 'Jutarnji Dnevnik' se 
emituje normalno po uobičajnoj šemi u 06.00h u jutru".

Emiter je dalje naveo da vezano za emisiju 'Ritam dana sa Adom', problem je jer je... (voditelj 
koji vodi emisiju) od 01.05.2019.g. na bolničkom tečenju...", te da je veoma teško naći 
voditelja koji se može odmah uhodati i preuzeti emisiju kompletno".

U nastavku izjašnjenja emiter se osvrnuo na navode iz nalaza da nemaju programskih 
sadržaja koji su dokumentarno-obrazovni, kuiturno-umjetnički, dečiji i sportski. Većinu tih 
sadržaja pokriva koiažna emisija 'Ritam dana sa Adom', u kojoj se uključenja voditelja odnose i na 
pomenute sadržaje", te da će „... uvrstiti novu emisiju koja će biti uže specijalizovana za ove vrste 
sadržaja".

Emiter se u svom izjašnjenu osvrnuo i na navode iz nalaza da 'TDI Radio' nema sopstvenu 
produkciju", te saopštava da „Ovo smatraju netačnim, jer se u svim emisijama jasno čuje 
identifikacija 'radija TDI', a obraćaju se slušaocima koji se nalaze u njihovoj zoni pokrivanja 
signalom. Takodje uskoro će aktivirati Ijetnji studio na plazi 'Kamenovo' u Budvi koji će svoj 
program da emituje kako slušaocima u Crnoj Gori tako i slušaocima u Srbiji čime će doprinijeti 
većoj posećenosti turista iz Srbije". Emiter smatra da „... njihove emisije koje se emituju iz... 
studija u Beogradu oni kreiraju samostalno i učestvuju aktivno u realizaciji (uključenja iz Crne 
Gore, SMS/Facebook/Viber/Instagram komunikacija sa slušaocima iz Crne Gore). Emisije 'Vješti', 
'Dobrojutarnji program', 'TOP 40', 'Antidepresiv', 'Kontrakviz' i 'Ciublife' su aktivno kreirane i od

3



strane produkcijskog tima u Crnoj Gori i Srbiji i kao takve su... isključivo njihova sopstvena 
produkcija".

Emiter svoje izjašnjenje završava navodeći da ,,U periodu od 01.07.2019.g. do 01.09.2019.g., 
zbog ijetnje šeme i godišnjih odmora, neke od emisija se neće emitovati, ali će umesto toga biti 
aktiviran studio na plazi 'Kamenovo' odakle će više sati dnevno program biti emitovan uživo".

5. Članom 56 Zakona propisano je da programska osnova opšteg radijskog programa sadrži 
programsku šemu kojom se određuje: vrsta programa, odnosno njihovo razvrstavanje u pojedine 
grupe, predviđeni kvantitativni odnos između pojedinih grupa sadržaja, predviđeni maksimalni 
opseg oglasnih sadržaja, predviđeni obim sopstvenih audiovizuelnih djela, vrijeme emitovanja.

6. Članom 58 Zakona propisano je da je emiter dužan da, u pisanoj formi, o svim značajnijim 
planiranim promjenama strukture radijskog ili televizijskog programa koje emituje zatraži 
saglasnost Agencije. Značajnija promjena strukture programa, u smislu ove odredbe, je svaka 
promjena koja predstavlja izmjenu veću od 10% strukture programa na osnovu koje je dobijeno 
odobrenje za emitovanje.

7. Članom 23 stav 2 Pravilnika je predviđeno da je emiter obavezan da prljavi Agenciji svaku 
promjenu strukture programa podnošenjem zahtjeva za promjenu odobrenja za emitovanje.

8. Članom 2 stav 1 Pravilnika o uslovima za određivanje programskih sadržaja koji se smatraju 
sopstvenom produkcijom („SI. list CG” br. 11/12) je propisano da se sopstvenom produkcijom 
smatraju informativne, kulturno-umjetničke, muzičke, sportske i druge emisije, kao i drugi izvorno 
proizvedeni programski sadržaji čiji je proizvođač emiter ili su proizvedeni po njegovoj narudžbi i 
za njegov račun, dok je stavom 2 predviđeno da će se programski sadržaji radio emitera smatrati 
sopstvenom produkcijom ukoliko u njima izvorni audio materijal, ili autorski dio, čini više od 20 
odsto.

9. U cilju utvrđivanja osnovanosti žalbenog navoda da je prvostepeni organ „shodno Zakonu o 
upravnom postupku trebalo da prvo donese rješenje o kršenju, pa tek onda povredu odredbi 
kojim se traži saglasnost za promjenu", Savjet Agencije je uvidom u spise predmeta 
konstatovao da je prvostepeni organ donio rješenje saglasno članu 22 stav 3 i 4 Zakona o 
upravnom postupku kojim je propisano da dispozitiv rješenja sadrži odluku o upravnoj stvari koja 
mora biti sažeta i jasna (kršenja obaveza emitera jer se ne pridržava programske šeme, odnosno 
strukture programa koja se nalazi u Anexu 2 i čini sastavni dio Odobrenja za emitovanje, nije u 
pisanoj formi, o svim značajnijim planiranim promjenama strukture radijskog programa koji 
emituje zatraži saglasnost Agencije i nije prijavi Agenciji svaku promjenu strukture programa) i da 
se istim može odrediti nalog kojim se od stranke zahtijeva da izvrši, obustavi ili trpi neku radnju 
(nalog da emiter bez odlaganja podnese zahtjev za dobijanje saglasnosti Savjeta Agencije za 
elektronske medije za značajnu promjenu strukture programa ili izvrši usaglašavanje sa 
programskom šemom odnosno strukturom programa radijskog programa „TDI Radio", koja se 
nalazi u Anexu 2 i čini sastavni dio Odobrenja za emitovanje).

Savjet je takođe konstatovao da je prvostepen organ dostavio emiteru zahtjev za izjašenjenje sa 
jasno navedenim podacima o uočenom krešenju uslova iz izdatog Odobrenja i mjerama koje 
emitera ima na raspolaganju da ih otkloni.

10. Nijesu osnovani žalbeni navodi da prvostepeni organ tačno ne definiše pojmove programske 
strukture i programske šeme jer je u istom citiran član 56 Zakona kojim je propisano da 
programska osnova opšteg radijskog programa sadrži programsku šemu kojom se određuje: vrsta 
programa, odnosno njihovo razvrstavanje u pojedine grupe, predviđeni kvantitativni odnos 
između pojedinih grupa sadržaja, predviđeni maksimalni opseg oglasnih sadržaja, predviđeni 
obim sopstvenih audiovizuelnih djela, vrijeme emitovanja.

Prvostepeni organ jasno u svom rješenju ukazuje na problem u značajnom nepoštovanju 
programske strukture. Učešće zabavnog programa je smanjeno sa 26,88 % na 12,00% 
(smanjeno za 14,88%), dok je učešće informativnog programa smanjeno sa 3,87% na 1,00% 
(smanjeno za 2,87%).

Takođe, prvostepeni organ jasno je ukazao je saglasno izdatom odobrenju, 93,47% emitovanog 
nemuzičkog sadržaja treba da čini sopstvena produkcija, dok je analizom utvrđeno da isti nema 
sopstvenu produkciju.

11. Povodom žalbenih navoda da je „Agencija pogrešno utvrdila procente određenih djelova 
programa, tako što govorna uključenja nije registrovala kao emisije" Savjet Agencije je

4



konstatovao da je prvostepeni organ, saglasno članu 2 stav 2 Pravilnika o uslovima za 
određivanje programskih sadržaja koji se smatraju sopstvenom produkcijom, pravilno ocijenio da 
emisije čiji autorski dio ili govorni sadržaj čini znatno manje od propisanih 20% ne predstavljaju 
sopstvenu produkciju (npr. Emisija Ritam dana sa Adom).

Imajući u vidu navedeno može se zaključiti da emiter (a ne Agencija) netačno tumači odredbe 
Zakona, Pravilnika i uslova iz izdatog odobrenja koje se odnose na programsku strukturu imajući 
u vidu da zbog toga nije blagovremeno sproveo radnje i mjere radi usaglašavanja svog rada sa 
odobrenjem (nakon dobijanja zahtjeva za izjašenjenje).

12. Prvostepeni organ pravilno zaključuje da saglasno tač. 2.1 Odobrenja za emitovanje emiter je 
obavezan da se pridržava strukture programa koja se nalazi u Anexu 2 i čini njego sastavni dio. 
Anexom 2 je propisana obaveza emitovanja informativnog (3,87%), zabavnog (26,88%), 
dokumentarno-obrazovnog (0,84%), kulturno-umjetničkogi (3,92%), dječjeg (0,99%) i sportskog 
(1,49%) programa. Nalazom (akt br. 05-730 od 06.06.2019.g.) je nedvosmisleno utvrđeno da 
emiter emituje radijski program sa značajno izmjenjenom programskom strukturom u odnosu na 
onu iz Odobrenja za emitovanje. Emitovanjem programa sa strukturom koja značajno odstupa od 
navedene, emiter je prekršio tač. 2.1. Odobrenja za emitovanje, a samim ti i član 58 Zakona koji 
predviđa da je emiter dužan da, u pisanoj formi, o svim značajnijim planiranim promjenama 
strukture radijskog programa koje emituje zatraži saglasnost Agencije. Značajnija promjena 
strukture programa, u smislu ove odredbe, je svaka promjena koja predstavlja izmjenu veću od 
10% strukture programa na osnovu koje je dobijeno odobrenje za emitovanje.

13. Ispravan je zaključak prvostepenog organa da emiter neosnovano osporava navode iz nalaza da 
»TDI Radio" nema sopstvenu produkciju konstatacijom da se u svim emisijama jasno čuje 
identifikacija 'radija TDI', a obraćaju se siušaocima koji se nalaze u našoj zoni pokrivanja 
signalom". Naime, Pravilnikom o uslovima za određivanje programskih sadržaja koji se smatraju 
sopstvenom produkcijom je precizno definisano koji se sadržaji smatraju sopstvenom produkcijom
i to u smislu ovog Pravilnika podrazumijeva da će se programski sadržaji radio emitera smatrati 
sopstvenom produkcijom ukoliko u njima izvorni audio materijal, ili autorski dio, čini više od 20 
odsto.

14. Prvostepeni organ pravilno ukazuje da član 3 stav 1 tačka 5 Pravilnika o uslovima za određivanje 
programskih sadržaja koji se smatraju sopstvenom produkcijom, preopisuje da se sopstvenom 
produkcijom smatraju i programski sadržaji koji su proizvedeni kao direktni ili odloženi prenosi 
događaja koje emiter vrši samostalno ili aktivno učestvuje u kreiranju i njegovoj realizaciji, ali i da 
je u članu 3 stav 1 tačka 3 jasno određeno da bilateralna koprodukcija postoji ako je učešće 
emitera u ukupnim troškovima proizvodnje programskog sadržaja najmanje 20%. Naime, obim 
sopstvene produkcije se utvrđuje u visini procenta učešće emitera u ukupnim troškovima 
proizvodnje, ako je to učešće 20 do 50%, a od 100 %, ako je učešće emitera u ukupnim 
troškovima proizvodnje veće od 50%. Navodi emitera da "... emisije koje se emituju iz njihovog 
studija u Beogradu oni kreiraju samostalno i učestvuju aktivno u realizaciji (uključenja iz Crne 
Gore, SMS/Facebook/Viber/Instagram komunikacija sa siušaocima iz Crne Gore)" u smislu 
navedene odredbe Pravilnika nijesu argument na osnovu kojeg bi se navedeni programski 
sadržaji mogli smatrati sopstvenaom produkcijom. Emiter nije dostavio dokaz o učešću u ukupnim 
troškovima proizvodnje programskih sadržaja kako je to predviđeno Pravilnikom o uslovima za 
određivanje programskih sadržaja koji se smatraju sopstvenom produkcijom. Saglasno analizi 
Sektora za monitoring (akt br. 05-730 od 06.06.2019.g.) i s obzirom da je u Odbrenju za 
emitovanje br. O-R-K-27 predviđena obaveza emitera da 93,47 % nemuzičkog sadržaja treba da 
čini sopstvena produkcija, nedvosmisleno se može utvrditi da je emitovanjem značajno 
izmjenjene programske strukture, emiter prekršio navedenu obavezu iz Odobrenja br. O-R-K-27 u 
pogledu sopstvene produkcije.

15. Podnosilac žalbe nije iznio nove dokazne predloge ili činjenice kojim bi se potvrdila osnovanost 
podnesene žalbe, odnosno koje bi ukazivale da je Agencija, prilikom donošenja prvostepenog 
Rješenja, propustila da razmotri bilo koju činjenicu, koja je relevantna za odlučivanje o 
eventualnom kršenju standarda definisanim u Zakonu, podzakonskim aktima Agencije i izdatom 
Odobrenju za emitovanje. Naime, na osnovu navedenog Savjet Agencije zaključuje da se emiter 
ne pridržava programske šeme, odnosno strukture programa koju je dostavio prilikom 
podnošenja zahtjeva za dobijanje saglasnosti Savjeta Agencije za značajnu promjenu strukture 
programa (akt br. 02-1520/3 od 05.12.2017.g.), odnosno nije usaglasio rad sa izdatim 
Odobrenjem za emitovanje, kao i da isti emituje program sa značajno promijenjenom

5



programskom strukturom bez dobijene prethodne saglasnosti Savjeta Agencije, čime je prekršio 
član 58 Zakona, član 23 stav 2 Pravilnika i Anex 2 Odobrenja za emitovanje br. O-R-K-27.

Takođe, Savjet Agencije ukazuje da emiterima pravo da mijenja programsku šemu, kao i 
programsku strukturu ali i obavezu da o tome obavijesti Agenciju.

Savjet Agencije je utvrdio da je postupak koji je prethodio prvostepenom Rješenju pravilno i zakonito
sproveden i da je Rješenje pravilno i na zakonu zasnovano, a žalba neosnovana.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo rješenje će biti objavljeno na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.aemcQ.org.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

PRAVNA POUKA

Ovo rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore,
u roku od 20 dana od dana prijema rješenja. Tužba se podnosi u tri primjerka, sa dokazom o uplati 10,00 Eur
sudske takse na žiro-račun broj 832-11521-69, shodno tarifnom broju 16. Zakona o sudskim taksama.

Predsjednik 
Savjeta Agencije za elektronske medije

Sektor za pravne i ekonomske poslove 
Arhiva

6

http://www.aemcQ.org

