
Crna Gora
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE 

Broj: 01-862/1 
Podgorica, 30.05.2022. godine 

Z A P I S N I K  
sa 308. sjednice Savjeta, održane 30. maja 2022. godine

Tristo osma sjednica Savjeta Agencije za elektronske medije (u daljem tekstu: SAEM) je 
počela u 8.10 sati.

Sjednici su prisustvovali članovi:

1. Dr Branko Bošković,
2. Rajko Todorović (napustio sjednicu u toku rasprave o tački 2),
3. Edin Koljenović,
4. Prof. dr Andrijana Nikolić i
5. Milan Radović.

Pored navedenih, sjednici SAEM-a prisustvovali su i: Goran Vuković -  direktor Agencije, 
Jadranka Vojvodić i Sunčica Bakić - pomoćnice direktora, Elvira Ceković - rukovoditeljka službe za 
odnose sa javnošću i opšte poslove, Milica Krivokapić -  savjetnica za finansije, Zorica Popović -  
savjetnica za normativno pravne i upravne poslove i Ranka Novaković -  sekretarka Savjeta.

Sjednicom SAEM-a predsjedavao je predsjednik dr Branko Bošković.

Usvojen je sljedeći

DNEVNI RED:

1. Zapisnici sa 305-307. sjednice;

2. Objavljivanje informacije o radu SAEM-a na društvenim mrežama;

3. Realizacija Konkursa za raspodjelu sredstava iz Fonda za podsticanje pluralizma i 

raznovrsnosti medija namijenjenih komercijalnim i neprofitnim elektronskim medijima za 

2021. godinu;

4. Zahtjev za saglasnost za značajnu promjenu programske strukture ,,A Plus TV";

5. Zahtjev za saglasnost za značajnu promjenu programske strukture „Radio Homer" i

6. Razno.

a) Mišljenja AEM povodom priloga emitovanog u emisiji „Žurnal" u programu ,,TV Prva" 

od 26.5.2022.g i priloga emitovanog u emisiji "Dnevnik" u programu "Gradska 

televizija" od 22.5.2022.g.

Strana 1 od 6



• Tačka 1: Zapisnici sa 305-307. sjednice 

Zaključci:

Na zapisnik sa 305. sjednice je bilo primjedbi i usvajanje se odlaže za sljedeću sjednicu. 
Usvojen je zapisnik sa 306. sjednice. Sa izmjenama je usvojen zapisnik sa 307. sjednice.

• Tačka 2: Objavljivanje informacije o radu SAEM-a na društvenim mrežama

Član Edin Koljenović je 28.maja mejlom zatražio da stručne službe dostave analizu i 
mišljenje da li je u prilogu "TV Prva", u emisiji "Žurnal", prekršen Zakon o elektronskim medijima i 
Pravilnik o programskim standardima, posebno u dijelu podsticanja netrpeljivosti i mržnje prema 
jednoj nacionalnoj zajednici, povezujući proslavu nacionalnog praznika (Dana nezavisnosti) sa 
kriminalnim aktivnostima. Inicijativi, u pisanoj formi, su se pridružili Milan Radović i predsjednik dr 
Branko Bošković. Milan Radović je napisao da je neprihvatljivo da se na ovaj način etiketiraju 
građani koji obilježavaju praznik svoje države u nekom elektronskom mediju, a da nema reakcije 
AEM-a i pozvao AEM da sama počne da reaguje i preventivno djeluje. U nedjelju je na Twitter 
nalogu AEM objavljeno: "Povodom priloga emitovanog 26.5, u em isiji "Žurnal"/"Prva TV"a odmah 
po saznanju, članovi SAEMa Edin Koljenović, Milan Radović i  Branko Bošković su 28.5, od stručnih 
službi AEM zatražili da se uradi i  dostavi analiza da I i  je  pomenutim prilogom došlo do kršenja 
Zakona o elektronskim medijima. O daljjm postupcima AEMa javnost će b iti naknadno 
obaviještena". Iste večeri je objavljeno: Član SAEMa Todorović u petak 27.5. je  pokrenuo 
inicijativu kod stručnih službi u vezi sa prilogom na Prvoj TV. "Član Milan Radović je poslao pitanja 
da AEM objasni "kako je  došlo do ove objave? Ko je  naredio i  zašto? M islim  da ovo ozbiljno 
narušava ugled AEMa i  pokazuje elementarno nepoznavanje upravljanja kampanjama i društvenim 
mrežama. Prvo sto inform acije ne odgovaraju raspravama na em ail u je r ja  ovu inicijativu n ¡jesam 
vidio, drugo što ova objava nema nikakve veze sa standardima u oblasti promocije i  treće dolazi 
nakon već slične objave, a nakon ove em aii komunikacije. Zbog toga predlažem da se ista odmah 
bez odlaganja izbriše, a da PR služba omogući kolegi Todoroviću da da izjavu na ovu temu 
zainteresovanim  medijima i  objasni svoju Inicijativu." Navedenim stavovima i zahtjevima u mejl 
komunikaciji su se pridružili Edin Koljenović i dr Branko Bošković. Edin Koljenović je istakao da je 
SAEM kolektivni organ i traži odgovornost onoga ko je dao nalog za postavljanje druge objave na 
Twiiter nalogu AEM. Dr Branko Bošković je zatražio dostavljanje pisane informacije i, po njemu, je 
ovakav postupak degradiranje Agencije i obesmišljavanje svega dobrog što Agencija radi.

Na početku sjednice AEM je dostavila mišljenje povodom priloga emitovanog u emisiji 
"Žurnal", u programu "Prva TV" od 26.05.2022.g, koje kaže da treba pokrenuti postupak za 
utvrđivanje odgovornosti za kršenje Zakona i Pravilnika.

Elvira Ceković je kazala da nema informaciju da je član Rajko Todorović pokrenuo 
navedenu inicijativu i da joj je direktor Goran Vuković naložio da postavi drugu objavu. Sunaca 
Bakić je kazala da je u petak, 27.05. uočila predmetni prilog i da joj je poslije toga usmeno 
preneseno da direktor traži da se pogleda predmetna emisjia. Predložila je da se u ovakvim 
situacijama uvijek šalje saopštenje medijima u kome će se objasniti kako teku procedure u AEM i 
za sve što neko smatra da je problem dostavi prigovor AEM.

Milan Radović smatra da je AEM morala isti dan da reaguje, da je AEM primijetila snimak u 
vezi državnih simbola, da će ga analizirati i insistira da AEM ubuduće mora proaktivno reagovati.

Rajko Todorović je kazao da je u petak nazvao direktora, jer nije imao pristup internetu i 
zatražio da stručne službe pogledaju i analiziraju snimak, jer je smatrao da su ozbiljno prekršeni 
medijski propisi. Kad su mu rekli da je objavljena prva objava na Twitter nalogu Agencije smatrao 
je da to nije bilo fer i tražio je od direktora da postavi i drugu objavu i ne vidi ništa problematično 
u svom postupku i napustio je sjednicu.

Direktor Goran Vuković je kazao da ga je član Rajko Todorović pozvao telefonom i zatražio 
da stručne službe pogledaju pomenutu emisiju. Za to postoji procedura u AEM, koja bi epilog imala 
danas na sjednici. Kazao je da nije to prvi put, i ranije su članovi SAEM-a pokretali inicijative na 
ovakav način i nije uobičajeno da Savjet obavještava javnost preko društvenih mreža, jedino 
mjesto za to, po njemu, su stručne službe AEM. I njegova odgovornost povodom postavljanja 
objave na Twitteru ne postoji.

Strana 2 od 6



Edin Koljenović je kazao da ne može svakom članu biti dostupno objavljivanje na 
društvenim mrežama bez većinske odluke SAEM-a. Kazao je AEM mora da bude transparentnija i 
proaktivno da djeluje.

Zaključci:

Jednoglasno se donosi odluka da se ukloni druga objava na Twitter nalogu i zadužuje se 
Služba za odnose sa javnošću i opšte poslove AEM da je realizuje.

• Tačka 3: Realizacija Konkursa za raspodjelu sredstava iz Fonda za podsticanje 
pluralizma i raznovrsnosti medija namijenjenih komercijalnim i neprofitnim 
elektronskim medijima za 2021. godinu

SAEM je razmatrao blagovremene i potpune prijave na javni konkurs:

- Radio Elita - „1 mi smo dio društva", „Integriši me", „Kulture most spajanja", „Solana - 
juče, danas i sjutra" i „Ulcinj - drevni grad legendi";

- Kulturni centar „Homer" - Dječiji program radija Homer -  „Homerov radio budilnik" i 
„Zvukom do svjetlosti";

- Radio Petnjica - „Radio kancelarija za dijasporu", „Eko patrola" i „Bihorske biografije";
- Radio Titograd - „Miris uspomena iz mog doma" i „Turistički radio katalog";
- Radio Adriatic -  „Ekološka riznica" i „Klub Kulture";
- Radio Zeta -  „Pratimo potrebe poljoprivrednika" i „Naše potrebe se ne razlikuju";
- Televizija Nova M -  „Mali - veliki ljudi" i „ECO i (malo) PREKO";
- Televizija Vijesti - „Evropske integracije", „Vijesti u pola sedam", „Reflektor" i „Pčelica";
- Elmag Radio - „Turistički atlas", „Elmagov zdravstveni kutak", „Elmagova vrteška" i 

„Pokreni se";
- Radio DRS - „Crnogorski šestoboj", Dječija emisija "Filopići", „Preduzetnički upitnik", „Crna 

Gora i Boka kotorska kroz vjekove" i „Jezičke nedoumice" i
- Televizija MNE SPORT 3 - „Šampioni sjutrašnjice", „Dame u sportu" i „Šampioni".

Zaključci:
SAEM će u srijedu, l.juna, nastaviti rad u vezi dodjele sredstava iz Fonda za podsticanje 

pluralizma i raznovrsnosti medija namijenjenih komercijalnim i neprofitnim elektronskim medijima 
za 2021. godinu.

• Tačka 4: Zahtjev za saglasnost za značajnu promjenu programske strukture „A Plus 
TV"

Privredno društvo „A plus Media Group" d.o.o. iz Podgorice je imalac Odobrenja za 
emitovanje opšteg televizijskog programa „A Plus TV" br. 0-TV-K-04 (akt br. 02-893 od 
21.07.2011. godine). Emiter je 28.04.2022. godine dostavio zahtjev za dobijanje saglasnosti za 
značajnu promjenu strukture televizijskog programa (akt zaveden kod AEM pod br. 01-742 od
28.04.2022. godine). S obzirom da su podaci i prateća dokumentacija bili nepotpuni, AEM je 
podnosioca obavijestila o tome i pozvala da Zahtjev dopuni. Emiter je 04. i 10.05.2022. godine 
dopunio podneseni zahtjev (akti zavedeni kod AEM pod br. 02-742/1 od 04.05.2022. godine i 02- 
742/3 od 18.05.2022. godine).

SAEM je razmotrio dostavljeni zahtjev, kao i njegove dopune i utvrdio da je u skladu sa 
Zakonom i Pravilnikom.

Na osnovu podnesenog zahtjeva tj. programske osnove dostavljene u okviru prateće 
dokumentacije i podataka iz važećeg odobrenja, zaključuje se da su uporedni podaci važeće i 
planirane programske strukture sljedeći:

Strana 3 od 6



Emiter Opis

Struktura programskih sadržaja po vrsti sadržaja (% - sedmično)

Informativni Zabavni Sportski Dječji Kulturno - 
umjetnički

Dok.-
obrazovni

„A plus Media 
Group" d.o.o. - „A 

Plus TV"

Odobrenje (januar 
2015.) 25 40 10 5 15 5

Zahtjev za značajnu 
promjenu strukture 
programa

31,99 31,55 2,23 0,00 1,24 27,38

Promjena 6,99 8,45 7,77 5,00 13,76 22,38

Iz navedenog se zaključuje da će se značajna promjena odnositi na:

- veće učešće informativnog programa za 6,99%,
- manje učešće zabavnog programa za 8,45%,
- manje učešće sportskog programa za 7,77%,
- manje učešće kulturno-umjetničkog programa za 13,76%,
- veće učešće dokumentarno-obrazovnog programa za 22,38% i 

odsustvo dječijeg programa.

SAEM je zaključio da u području koje se pokriva televizijskim programom emitera neće doći 
do nedostatka određene vrste programskih sadržaja za koje je emiter dobio odobrenje za
emitovanje i da se može izdati saglasnost za planiranu značajnu promjenu strukture televizijskog
programa. Prof.dr Andrijana Nikolić je glasala protiv davanja saglasnosti.

Zaključci:
Donosi se iješenje kojim se privrednom društvu ,,A plus Media Group" d.o.o daje saglasnost 

za značajnu promjenu strukture televizijskog programa ,,A Plus TV", u odnosu na programsku 
strukturu koju je dostavio prilikom podnošenja Zahtjeva za produženje Odobrenja za emitovanje.

Promijenjena struktura televizijskog programa „A Plus TV" je sljedeća:

Emiter -  

Naziv medija

Struktura programskih sadržaja po vrsti sadržaja (% - sedmično)

Informativni Zabavni Sportski Dječiji
Kulturno - 
umjetnički

Dokumentarn 
o -obrazovni

„A plus Media 
Group" d.o.o.

- „A Plus TV"
31,99 31,55 2,23 0,00 1,24 27,38

Rješenje će biti objavljeno na veb-sajtu AEM.

• Tačka 5: Zahtjev za saglasnost za značajnu promjenu programske strukture „Radio 
Homer"

NVO „Kulturni centar Homer" iz Podgorice je imalac Odobrenja za emitovanje opšteg 
radijskog programa „Radio Homer" br. 0-R-N-02 (akt br. 02-1611 od 23.12.2014. godine). Na 
osnovu Nalaza Sektora za monitoring (akt br.05-687 od 20.04.2022. godine) AEM je konstatovala 
da se, emiter radijskog programa „Radio Homer", ne pridržava prijavljene programske šeme, 
odnosno strukture programa. Imajući u vidu navedeno, AEM je pokrenula postupak za utvrđivanje 
da li je došlo do kršenja čl. 58 i 104 stav 1 tačka 3 Zakona i tač. 2.1 i 2.2 i 2.3. Odobrenja za 
emitovanje broj O-R-N-2. Saglasno nadležnostima AEM je zatražila pisano izjašnjenje. Emiter je
10.05.2022. godine, dostavio zahtjev za dobijanje saglasnosti za značajnu promjenu strukture 
radijskog programa (akt zaveden kod AEM pod br. 01-687/3 od 10.05.2022. godine godine). S 
obzirom da su podaci i prateća dokumentacija koji su poneseni u okviru Zahtjeva bili nepotpuni, 
AEM je podnosioca obavijestila o tome i pozvala da Zahtjev dopuni u roku od osam dana (akt broj 
02-687/4 od 12.05.2022. godine). Emiter je 19.05 i 27.05.2022. godine, dopunio podneseni 
zahtjev (akti zavedeni kod AEM pod br. 02-687/5 od 19.05.2022. i 02-687/6 od 27.05.2022. 
godine), dostavljanjem traženih podataka i dokumentacije.

Strana 4 od 6



SAEM je razmotrio dostavljeni zahtjev, kao i njegove dopune i utvrdio da je u skladu sa 
Zakonom i Pravilnikom.

Na osnovu podnesenog zahtjeva i podataka iz važećeg odobrenja, zaključuje se da su 
uporedni podaci važeće i planirane programske strukture sljedeći:

Emiter Opis

Struktura programskih sadržaja po vrsti sadržaja (% - sedmično)

Informativni Zabavni Sportski Dječji
Kulturno - 
umjetnički

Dok.-
obrazovni

NVO „Kulturni 
centar Homer"

Odobrenje (decembar 
2020.)

21,73 15,48 3,57 1,19 10,44 25,00

Zahtjev za značajnu 
promjenu strukture 
programa

13,84 11,90 1,19 1,19 14,88 12,50

Promjena 7,89 3,58 2,38 0 -4,44 12,50

Iz navedenog zaključuje se da će se značajna promjena odnositi na:

- manje učešće informativnog programa za 7,89%,
- manje učešće zabavnog programa za 3,58%,
- manje učešće sportskog programa za 2,38%,
- manje učešće dokumentarno-obrazovnog programa za 12,50%,
- veće učešće kulturno-umjetničkog programa za 4,44%,
- isto učešće dječijeg programa.

SAEM je zaključio da u području koje se pokriva radijskim programom emitera neće doći do 
nedostatka određene vrste programskih sadržaja za koje je emiter dobio odobrenje za emitovanje i 
da se može izdati saglasnost za planiranu značajnu promjenu strukture radijskog programa,

Zaključci:

Jednoglasno se donosi rješenje kojim se nevladinoj organizaciji „Kulturni centar Homer" 
daje saglasnost za značajnu promjenu strukture radijskog programa „Radio Homer". Prof.dr

Promijenjena struktura radijskog programa „Radio Homer" je sljedeća:

Emiter -  

Naziv medija

Struktura programskih sadržaja po vrsti sadržaja (% - sedmično)

Informativni Zabavni Sportski Dječiji
Kulturno - 
umjetnički

Dokumentam 
o -obrazovni

NVO „Kulturni 
centar 
Homer"

13,84 11,90 1,19 1,19 14,88 12,50

Rješenje će biti objavljeno veb-sajtu AEM.

• Tačka 6: Razno.
a) Mišljenja AEM povodom priloga emitovanog u emisiji „Žurnal" u programu 

„TV Prva" od 26.5.2022.g i priloga emitovanog u emisiji "Dnevnik" u programu 
"Gradska televizija" od 22.5.2022.g.

AEM je na sjednici dostavila i mišljenje povodom priloga emitovanog u emisiji "Dnevnik" u 
programu "Gradske televizije" od 22.5.2022.g, u kojem se kaže da je emiter prekršio programske 
standarde. U prilogu su emitovane izjave članova SAEM-a Rajka Todorovića i prof.dr Andrijane 
Nikolić, koji iznose svoje mišljenje o načinu i zakonitosti izbora predsjednika SAEM-a. Emiter je 
propustio da licima na koja se odnose iznesene negativne konotacije (članovima dr Branko 
Bošković, Edin Koljenovci i Milan Radović) pruži priliku da učestvuju u programu ili komentarišu 
date navode.

Strana 5 od 6



Milan Radović je kazao da je u ovom prilogu član SAEM-a Rajko Todorović iznio niz neistina, 
i naglasio da nikada nije glasao za predsjednika SAEM-a, a ni za direktora, jer je u SAEM-u od 
januara o.g.

SAEM je konstatovao da za pokretanje procedure ne može glasati, jer se radi o tri člana 
SAEM-a.

AEM je dostavila mišljenje povodom priloga emitovanog u emisiji "Žurnal", u programu 
"Prva TV" od 26.05.2022.g, koje kaže da treba pokrenuti postupak za utvrđivanje odgovornosti za 
kršenje Zakona i Pravilnika.

Zaključak:

Zadužuje se AEM da pokrene postupak utvrđivanje odgovornosti za kršenje Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika o programskim standardima povodom priloga emitovanog u 
emisiji "Žurnal", u programu "Prva TV" od 26.05.2022.g.

Sjednica je završena u 10:40 sati.

Zapisnik sastavila 
Ranka Novaković

Predsjednik
medije

Strana 6 od 6


