
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 0 2 -1 7 3 4 /3  
Podgorica, 29.09.2023. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 
53/11, 06/13, 55/16, 92/17 i 82/20) i člana 18 Zakona o upravnom postupku („SI. list Crne Gore", br. 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru Marije Jovanović, (akt zaveden kod Agencije za elektronske 
medije pod br. 02-1734 od 17.08.2023. godine), direktorica Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N 3 E

1. Privrednom društvu lokalnom javnom emiteru „Radio Televizija Podgorica" d.o.o. iz Podgorice, 
emiteru opšteg televizijskog programa „Gradska TV", izriče se upozorenje kao upravno-nadzorna 
mjera zbog kršenja člana 8 stav 1 I člana 11 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tač. 7.1. izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-J-IO, dana 03. avgusta 2023.godine, prilikom emitovanja priloga u okviru 
informativne emisije „Dnevnik".

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a) kršenja obaveze emitera da u proizvodnji informativnog programa poštuje načela
objektivnosti i nepristrasnosti (član 8 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima);

b) kršenja obaveze da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i programi o
tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike (član 11 stav 1 Pravilnika o
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Nalaže se privrednom društvu lokalni javni emiter „Radio Televizija Podgorica" d.o.o. iz
Podgorice, da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru televizijskog programa 
„Gradska TV" sa obavezama definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim 
aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo lokalni javni emiter „Radio televizija Podgorica" d.o.o. iz Podgorice je dužno 
da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima, u okviru informativne 
emisije „Dnevnik", objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tačke 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija za elektronske medije izrekla je javnom emiteru opšteg televizijskog programa 
'Gradska TV' upozorenje zbog zbog propuštanja da doprinese nepristrasnom i objektivnom 
informisanju javnosti, na pravičan i izbalansiran način"

5. Privredno društvo lokalni javni emiter „Radio televizija Podgorica" d.o.o. iz Podgorice je dužno 
da, u pisanoj formi, obavijesti Agenciju za elektronske medije o načinu (datum i vrijeme) 
objavljivanja informacije o izrečenoj mjeri iz tačke 1 ovog Rješenja, u pisanoj formi, u roku od 
24 časa od objavljivanja.

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana dostavljanja rješenja.

7. Ovo rješenje će se objaviti na web sajtu Agencije za elektronske medije www.aemca.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Cma Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: aem@aemcq.org
www.aemcg.org

http://www.aemca.org
mailto:aem@aemcq.org
http://www.aemcg.org


O b r a z l o ž e  nj e

Dana 17.08.2023. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: „Agencija") dostavljen je 
prigovor gospođe Marije Jovanović, na rad Lokalnog javnog emitera „Radio televizija Podgorica" d.o.o. iz 
Podgorice, kao emitera opšteg televizijskog programa „Gradska TV" (akt zaveden kod Agencije pod br. 02- 
1734 od 17.08.2023. godine).

Prigovor se odnosio na informativnu emisiju „Dnevnik", koja je emitovana dana 03. avgusta 2023.
godine.

Podnositeljka prigovora navodi da je u toku „glavne informativne emisije 'Dnevnik 2' došlo do kršenja 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima na način što se u izvještaju očitava 
pristrasnost i neizbaiansiranost, što je vidljivo u najavi udarnih-ključnih tema, na početku navedene 
informativne emisije".

Takođe ističe da ,,se datum emitovanja 'poklopio' sa godišnjicom potpisivanja Temeljnog ugovora i 
uredništvo-urednica navedenog dnevnika je uredila i novinarima saradnicima dozvolila, radi emitovanja, da 
Iskoriste povod i što najbolje znaju, 'ocrne' aktuelnog predsjednika Vlade Dritana Abazovica... te da 
jednostranošču i uz pomoć ciljnih saradnika-istomišljenika, političara, novinara i dokazanih, 'karijernih 
sa radnika' bivše trodecenijske vlasti, iz države i  okruženja, daju retorički prilog u jednostranom satanizovanju 
aktuelnog predsjednika Vlade, sa svim elementima, medijski-producentskog zakamufliranog fašizma, mržnje, 
pa čak i prijetnji da ce krivično odgovarati."

Navodi i da su gledaocima plasirane neistinite i uznemirujuće dezinformacije-informacije, da nije 
poštovano pravilo druge strane i načelo objektivnosti, te da je od emisije u trajanju od - 38 minuta i 40 
sekundi, urednica ... odlučila da se 18 minuta i 15 sekundi, u prvom dijelu dnevnika 2, posveti godišnjici 
potpisivanja Temeljnog ugovora."

Ukazujući na segmente pojedinih priloga predmetne emisije, podnositeljka prigovora smatra da su 
prekršeni „profesionalni principi i  standardi: tačnosti, objektivnosti, kredibiliteta, pravednosti i 
izbalansiranosti.' , time što je emitovana „izjava samo jednog subjekta iz vlasti, odnosno subjekta koji 
podržava potpisivanje Temeljnog ugovora, ali ne i  drugih subjekata iz drugih političkih partija npr. Pokreta 
Evropa sad, SPC, i t d Ona smatra da emiter propustio da „nađe i druge sagovornike koji podržavaju 
potpisivanje Temeljnog ugovora, ili da učešće kritičara u prilogu svede na obim koji ne ukazuje na sumnju u 
pristrasnost ovog medija". Ona zaključuje da su gledaoci „dovedeni u zabludu, neistinitim, neobjektivnim, 
pristrasnim, jednostranim govorom mržnje i uznemiravanjem javnosti''

Postupajući po osnovu navoda iz prigovora, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak 
emitovanog programskog sadržaja i sačinio nalaz (akt broj 02-1734/1 od 25.08.2023. godine).

Agencija je dana 30. avgusta 2023. godine, pokrenula postupak za utvrđivanje odgovornosti zbog 
kršenja Zakona o elektronskim medijima (u daljem tekstu: „Zakon"), Pravilnika o programskim standardima 
u elektronskim medijima (u daljem tekstu: „Pravilnik") i izdatog Odobrenja za emitovanje i uputila je tim 
povodom emiteru zahtjev za izjašnjenje (akt broj 02-1734/2 od 30.08.2023. godine).

U ostavljenom roku emiter nije dostavio izjašnjenje.

Prilikom razmatranja da li je emitovanjem predmetnog programskog sadržaja došlo do kršenja 
Pravilnika, Agencija je posebno imala u vidu sljedeće:

Načelo objektivnosti je definisano kao obaveza elektronskih medija da u informativnim 
programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i 
komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet
informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti (čl. 4 
st. 1 tač. i) Pravilnika).

Načelo nepristrasnosti je definisano kao obaveza elektronskih medija da činjenično
izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili

___________________________________________ 2___________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 t iš i -  E-mail: aem@aemcq.org
Podgorica, Crna Gora www.aemcg.org
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

mailto:aem@aemcq.org
http://www.aemcg.org


montiranje djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje 
iskrivljuju osnovni smisao saopštenog (čl. 4 st. 1 tač. j) Pravilnika).

Članom 8 st. 1 Pravilnika je predviđeno da su u proizvodnji informativnih programa, 
elektronski mediji dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, 
tačnosti, zabrane diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge 
strane, dok je u stavu 2 definisano da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi 
i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni.

Članom 11 st. 1 Pravilnika predviđeno je da programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, 
koji predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
Agencija je konstatovala sljedeće:

1. Emiter je dana 03. avgusta 2023. godine emitovao informativnu emisiju „Dnevnik" u terminu 
od 19:00:01 do 19:38:44 sati (38 minuta 43 sekunde) i u okviru nje dva izdvojena priloga u 
terminu od 19:01:27 do 19:08:46 sati (7 minuta 19 sekundi) i od 19:08:47 do 19:11:33 sati (2 
minuta 46 sekundi), čiji je opis dat u tač. 2 i 3.

U periodu od 19:00:19 do 19:00:38 sati (19 sekundi), emitovana je sljedeća najava:

Najava: „Godina je  od potpisivanja Temeljnog ugovora sa Crkvom Srbije. Dok se smijenjeni 
premijer Dritan Abazović ponosi tim činom, sagovornici Gradske, ali i doskorašnji predsjednik 
Milo Đukanović, tvrde da je riječ o aktu veleizdaje, zbog kojeg će Abazović krivično 
odgovarati."

2. U terminu od 19:01:27 do 19:08:46 sati (7 minuta 19 sekundi) emitovan je prilog sljedeće 
sadržine (Prilog 1):

Najava: „Trećeg avgusta prošle godine premijer Dritan Abazović nenajavljeno je u Podgorici 
potpisao sporni Temeljni ugovor sa patrijarhom Crkve Srbije Porfirijem, predajući na taj način 
sakralnu baštinu Crne Gore vjerskoj organizaciji sa sjedištem u drugoj državi. Abazovićeva 
Vlada je zbog tog čina smijenjena u Parlamentu, nakon petnaestak dana. Godinu kasnije, sve 
su vidljivije posljedice veleizdajničkog akta, kažu sagovornici Gradske, dok su partije vladaj u će 
većine bez komentara

Novinarski tekst (OFF): „Potpisivanjem Temeljnog ugovora, potpisan je kupoprodajni ugovor, 
akt veleizdaje kakav nikad ranije nije zabilježen, poručuju iz Demokratske partije socijalista i 
Socijaldemokrata Crne Gore."

Pomenuti novinarski tekst pokriven je kadrovima zabilježenim prilikom potpisivanja Temeljnog 
ugovora.

Aleksandra Vuković Kuč, DPS (fono izjava): „Antipremljer Dritan Abazović prodao je 
crnogorsku baštinu, a kupio je sebi političku poziciju i trajanje u Vladi u kojoj je odgovarajuće 
ministre podredio ispunjavanju agende u Sjedinjenim Američkim Državama persone non-grata, 
gospodina Vulina. Pošto mu nije odgovaralo da njegova Vlada radi uz podršku državotvornih 
partija DPS-a, SDP-a, HGI-a i manjinskih partija."

Tokom navedene fono izjave prikazana je fotografija poslanice Aleksandre Vuković Kuč, 
zabilježena tokom gostovanja na Gradskoj TV.

Nikola Zirojević, SD (fono izjava): „Dakle, što se tiče godišnjice potpisivanja ugovora sa 
Srpskom pravoslavnom crkvom, stav Socijaldemokrata po pitanju tog akta i tog čina je 
nepromijenjen. Radi se o izdaji države Crne Gore, radi se o izdajničkom aktu, radi se o 
kukavički potpisanom aktu, s obzirom na sami način kako je on potpisan. Dakle, mimo očiju 
javnosti, bez najava, pod policijskim blokadama, velikim obezbjedenjem."

3_______________________________________
. E-mail: aem@aemca.ora

www.aemca.ora
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

mailto:aem@aemca.ora
http://www.aemca.ora


Tokom navedene fono izjave prikazana je fotografija portparola SD-a Nikole Zirojevića, 
zabilježena tokom gostovanja na Gradskoj TV. Fono izjava je na isti način emitovana i u 
nastavku priloga.

Novinarski tekst (OFF):,,Potpisivanje Temeljnog ugovora predstavlja istinsku kapitulaciju Crne 
Gore, kaže novinarka i građanska aktivistkinja Tanja Pavićević."

Tanja Pavićević, novinarka (fono izjava): „Prošle godine, to je bio vrlo ružan vremenski period, 
od momenta najavljivanja, do momenta potpisivanja. Crna Gora je to znala, nije pružila otpor, 
onakav kakav je trebalo da pruži, a/i sva ona tišina i  ćutnja su govorili da se dešavaju stvari 
koje naprosto nijesu normalne ni prirodne, ni imanentne u strojstvu građanske i sekularne 
države. "

Tokom navedene fono izjave prikazana je i fotografija novinarke Pavićević.

Novinarski tekst (OFF): „Predstavnici Građanskog pokreta URA i Demokratske Crne Gore 
nijesu se odazvali našem pozivu da daju komentar povodom godišnjice potpisivanja 
kontroverznog ugovora sa Crkvom Srbije. Iz SNP-a pak tvrde, da je ovaj ugovor kamen
temeljac u odnosima između Crne Gore i Srpske pravoslavne crkve u koji je, kako kažu,
utkana sva borba naroda za vjeru na koju su ponosni. "

Tokom navedenog novinarskog teksta prikazani su kadrovi snimljeni tokom nekog od 
zajedničkih političkih nastupa dvojice lidera, GP URA i Demokratske Crne Gore. Potom su 
emitovani kadrovi objekta u kojem se nalaze prostorije Socijalističke narodne partije. Prikazan 
je i krupno kadriran logo pomenutog političkog subjekta.

U nastavku je emitovano saopštenje SNP-a, čiji tekst čita novinar:

SNP (saopštenje): „Ponosni smo i  srećni što smo u tome uspjeli. Na ovaj način poslali smo 
poruku mira i  tolerancije i izgradili društvo pravde i jednakosti, kada su u pitanju vjerske 
zajednice u našoj državi. Ovaj dan treba da bude ispisan u ¡storiji kao dan borbe za vjeru i 
slobodu! A mi ćemo uvijek biti ponosni na trajni pečat koji smo ostavili svome narodu! Obećali 
i ispunili!"

Novinarski tekst (OFF): „Na hvalospjeve vlasti odgovorili su i iz SDP-a, koji je  bio dio Vlade 
koja je potpisala Temeljni ugovor."

Tokom navedenog dijela novinarskog teksta prikazana je zgrada u kojoj se nalaze prostorije 
Socijaldemokratske partije Crne Gore. U nastavku je dat i screenshot Twitter objave poslanika 
Ivana Vujovića, koja osim dolje navedenog teksta sadrži i dvije fotografije tekstova sa portala 
koji se tiču potpisivanja Temeljnog ugovora.

Ivan Vujović, SDP (Twitter): „Čega se pametan stidi, zna se ko se ponosi. Lijepo ii je biti na 
suprotnoj strani istorije od ovog dvojca sa BG kormilarom. "

Novinarski tekst (OFF): „Crna Gora danas i te kako osjeća posljedice potpisivanja Temeljnog 
ugovora, tvrde naši sagovornici."

Tanja Pavićević (fono izjava): „Danas Crna Gora više nije ni građanska ni sekularna, nego je 
apsolutno dio 'srpskog sveta', na istom nivou kao što je Republika Srpska. Mi danas živimo 
jedan drugi svijet, jedan drugi život koji nije imanentan crnogorskoj prirodi. I ono što danas 
imamo, to je u ovih godinu dana, prebacivanje nevjerovatnih količina novca crkvi druge 
države, pravljenje vjerskih škola koje služe za asimilaciju Crnogoraca. A naravno, Crkva Srbije 
ojačana takvom državnom politikom, konkretno Dritana Abazovića, upravo je krenula 
posljednjih dana sa pričom kako su Crnogorci svojeveremeno skidali turske glave i kako dan 
danas nose isti taj gen, što nije tačno. "

Nikola Zirojević (fono izjava): „Što se tiče samog akta, on nije donio ništa, ništa dobro Crnoj 
Gori. Pričalo se da će pomiriti Crnu Goru, pričalo se da će se tenzije smanjiti. Naprotiv, desilo 
se potpuno suprotno, tenzije u Crnoj Gori su samo dodatno povećane. Jaz između građanki i 
građana Crne Gore je samo dodatno produbljen. S druge strane, imamo veliku štetu po

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: aem(a>aemcQ.orq
www.aemca.ora

http://www.aemca.ora


državu, s obzirom na to da je gotovo čitava kuiturno-istorijska baština prepisana, da ta u 
vlasništvo drugoj vjerskoj organizaciji sa sjedištem u drugoj državi. "

Aleksandra Vuković Kuč (fono izjava): „Dok smo imali nezabilježeno propadanje školstva, 
skandale na maturskim ispitima i porast vršnjačkog nasilja, nicale su vjerske škole, bujale 
nehrišćanske izjave iz Abazovićeve pokroviteljske kuće SPC, đe se održavao parastos Draži 
Mihajtoviću i drugim ratnim zločincima iz onih i  ovih vremena. Temeljni ugovor je u stvari akt 
koji je  mogao potpisati samo neko bez zrna odgovornosti pred politikom, ¡storijom i 
budućnošću. Osoba bez savjesti. Njime je Crna Gora potpuno klerikalizovana, te danas nema 
riječi o građanskoj državi. A miljama smo udaljeni od Evropske unije kao rak rana zapadnog 
Balkana, prema riječima Evropskih partnera."

Novinarski tekst (OFF): „Reakcija javnosti na potpisivanje ovog akta morala je biti glasnija, 
kaže Pavićević."

Tanja Pavićević (fono izjava): „Crna Gora je u tišini, prećutaia taj sami čin. Tu ni građani se 
n/jesu postavili kako je trebalo, ali Crna Gora nema kulturu njegovanja građanskog otpora. 
Tako da manja zamjerka se može dati građanima, a partijama mnogo više. Jer oni su ti koji su 
piaćeni da brane ustrojstvo ove države, građanski poredak, multikulturno tkivo. Prošle godine 
oni su zakazali."

Novinarski tekst (OFF): „Nije bilo moguće reagovati u pravcu poništenja ugovora jer 
suverenističke partije nijesu imale većinu u Parlamentu, podsjeća Vuković Kuč. Zirojević pak 
kaže da su oni učinili sve što su mogli. "

Aleksandra Vuković Kuč (fono izjava): „Kad imate četrdeset jednog u Parlamentu, koji broji 
osamdeset jednog poslanika i  većinu koja neće pristati na to da se obori veleizdajnički akt, 
onda morate raditi na tome da na izborima budete što bolji i da na nekim narednim izborima 
pobijedimo i imamo tu većinu koja će omogućiti normalizaciju političkog života u Crnoj Gori."

Nikola Zirojević (fono izjava): „Niti smo bili dio Vlade koja je potpisala Temeljni ugovor, niti 
smo podržali tu Vladu. Na svakom protestu koji su organizovali građani, pojedinci i grupe 
građana, bili smo prisutni. Lično sam govorio na jednom od tih protesta koji su na žalost bili 
relativno malo posjećeni, ali smo mi dali maksimum u skladu sa onom političkom snagom koju 
smo u datom trenutku imali. To je bila snaga od tri poslanika. I kroz institucije i  na ulici smo 
se sa građankama i građanima borili protiv potpisivanja tog ugovora."

Novinarski tekst (OFF): „Temeljni ugovor je sramna mrlja na ¡storiji politike Crne Gore, a 
njegov potpisivao potpirivao međunacionalnih i  međuvjerskih trvenja u Crnoj Gori, zaključuje 
poslanica Vuković Kuč. Kako predviđa, na kraju će Abazovića samo Matija Bećković nositi na 
rukama, uz gromke zvuke muzike Beogradskog sindikata."

Novinarski tekst bio je pokriven krupno kadriranom crnogorskom zastavom, kadrovima 
snimljenim tokom ranijeg zasijedanja crnogorskog Parlamenta, te snimcima zabilježenim 
prilikom potpisivanja Temeljnog ugovora.

3. U terminu od 19:08:47 do 19:11:33 sati (2 minuta 46 sekundi) emitovan je prilog sljedeće 
sadržine (Prilog 2):

Najava: „Potpisivanje Temeljnog ugovora od strane premijera Dritana Abazovića, najveća je 
izdaja Crne Gore nakon 1918.g. ocijenio je doskorašnji predsjednik Mito Đukanović. Đukanović 
je poručio kako je Abazović današnjom tvrdnjom da je Crna Gora potpisivanjem Temeljnog 
ugovora dobila perspektivu za najsvjetliju budućnost i utrla put demokratiji, potvrdio osobinu 
besprizornog manipulatora."

Novinarski tekst (OFF): „Računajući na plitkoumnost i kratko pamćenje Crnogoraca, Abazović 
sugeriše da je odricanje od sakralnog blaga i kulturno-istorijskog identiteta politički podvig koji 
treba proslaviti, navodi Đukanović."

Milo Đukanović, bivši predsjednik Crne Gore: „Za toliko bezobrazluka nije dovoljno biti samo 
veleizdajnik i  patološki lažov, treba biti bez trunke morala. Vrijeđajući zdrav razum Crnogoraca 
nadrobio je u obrazloženju tog svog nedjela sve što jednom šarlatanu može pasti na pamet.

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

> E-mail: aemPaemcq.orq
www.aemca.ora

http://www.aemca.ora


Koji je sebi dao za pravo da u cilju dopadljivosti inostranim mentorima ponavlja epohalnu 
političku glupost kako su tobože balkanski nacionalizmi inspirisani korupcijom. Pa ispada da je 
više od 8000 hiljada ljudi u Srebrenici ubijeno iz koruptivnih pobuda. Tako sudi pamet i  moral 
slučajnog premijera Crne Gore."

Novinarski tekst (OFF): „Crna Gora je u ratovima devedesetih i bombardovanju SRJ 1999.g. 
potvrdila otvorenost, humanost i  solidarnost, kao i 2022. g, kada je najvažniju političku poziciju 
dobio pripadnik manjinskog naroda, koji je na izborima imao nekoliko procenata podrške, 
navodi Đukanovič. Dodaje kako je relativizacija tvrdnja da je to bilo iznuđeno oslobađanjem 
od apostolske Vlade Zdravka Krivokapića."

Milo Đukanović: „Ali i to bi bila manipulacija Abazovičevog tipa po receptu vlasnika Vijesti, 
njegovih kreatora, da se napravi što mutnija močvara u kojoj se sve što vrijedi obesmišljava i 
reiativizuje. AH niko ne može da ospori da je  Crna Gora davanjem premijerske funkcije 
predstavniku manjinskog naroda bez izbornog povjerenja napravila korak od sedam milja, što 
je nezamislivo, ne samo u regionu, nego i u širem okruženju, u demonstraciji iskrene 
pripadnosti modelu multietničke demokratije."

Novinarski tekst (OFF): „Abazović je, kaže Đukanović, to vratio tako što je zakulisno iz 
koristoljublja, iza leđa stručne, naučne i  dobrog dijela političke relevantne javnosti, preko 
koljena presjekao istorijske viševjekovne kontroverze crnogorsko-srpskih odnosa."

Milo Đukanović: „Njemu svakako ne pripada pravo da rješava tako značajne probleme ni po 
osnovu niskoprocentnog izbornog legitimiteta. A još manje da tu veleizdaju proslavlja kao 
podvig dvadesetak dana pa da slavi nezapamćeni jednogodišnji rekord vršenja vlasti nakon 
izgubljenog povjerenja u Parlamentu. Izgubljenog upravo zbog tog istorijskog nedjela kojim se 
hvali."

Novinarski tekst (OFF): „Đukanović zaključuje kako nije daleko dan kada će Abazović za 
veleizdaju odgovarati, ali ne samo politički''

Tokom navedenih segmenata izjave, na lijevoj strani ekrana, prikazana je fotografija 
doskorašnjeg predsjednika Mila Đukanovića zabilježena tokom njegovog ranijeg političkog 
izlaganja, dok su na desnoj strani emitovani segmenti izjave, čiji tekst čita novinar.

Kao pokrivalice za navedeni novinarski tekst korišćeni su snimci zabilježeni prilikom 
potpisivanja Temeljnog ugovora, kadrovi snimljeni tokom ranijeg izlaganja doskorašnjeg 
predsjednika Crne Gore Mila Đukanovića, te kadrovi crnogorske zastave.

4. Predmetna informativna emisija „Dnevnik" ponovo je emitovana istog dana, 3. avgusta 
2023.g. u terminu od 23:46:31 do 00:25:10 sati narednog dana, 4. avgusta (38 minuta 38 
sekundi).

5. Uvažavajući pravo na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, oni su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše 
propise. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da, u skladu sa njegovom uređivačkom 
politikom, pribavlja, objavljuje i prenosi informacije od interesa za javnost, te da objavljuje, 
prenosi informacije ili komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da 
komentare jasno odvoji od ostalih vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na istu 
temu.

6. Treba imati u vidu jasnu razliku između odgovornosti gosta/sagovrnika za date izjave, s jedne 
strane i odgovornosti medija i medijskih poslenika koji doprinose njihovom prenošenju ili 
širenju u okviru svog zadatka da prenose informacije i ideje o pitanjima od javnog interesa, s 
druge strane, ali mediji ipak mogu snositi određenu odgovornost ako, na primjer, usvoje ili 
potvrđuju određene izjave.

Mediji i njihovi gosti/sagovornici imaju pravo da komentarišu, pa i da kritikuju rad i rezultate 
javnih ličnosti, naročito javnih funkcionera, kao što je premijer države. Njihovo pravo da 
iznesu mišljenje na osnovu svog tumačenja konkretnih događaja i postupaka, te pravo da 
slobodno izrazi moguće grub i provokativan stav, prati pravo lica na čiji račun su takve kritike 
iznesene da reaguje, koje je zagarantovano Zakonom o medijima.

______________________________________________ 6______________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 %  . E-mail: aem@aemcq.org
Podgorica, Crna Gora www.aemcq.org
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

mailto:aem@aemcq.org
http://www.aemcq.org


Prema stavu Evropskog suda za ljudska prava, sloboda izražavanja primjenjuje se ne samo na 
„informacije" i „ideje" koje se rado prihvaćaju ili se smatraju neuvredljivima ili neutralnima, 
već i na one koje napadaju, šokiraju ili uznemiruju države ili neki do populacije. U tom smislu, 
smatra se da političari i druga lica redovno izložena javnosti putem različitih medija moraju 
imati širi prag tolerancije, jer, za razliku od privatnog lica, političari traže pažnju medija i 
široko su i redovno prisutni u medijima.

7. Predmetni segmenti informativna emisije „Dnevnik" (najava i dva priloga) bili su posvećeni 
godišnjici zaključivanja Temeljnog ugovora između Vlade Crne Gore i Srpske pravoslavne 
crkve. Uvažavajući činjenicu da je to događaj koji je izazvao različita mišljenja i reakcije (među 
njima i izglasavanje nepovjerenja tadašnjoj Vladi Crne Gore), radi se o pitanju od interesa za 
javnost.

8. Ne dovodeći u pitanje pravo emitera da sam vrši izbor sagovornika za određenu temu, s 
obzirom da se radi o osvrtu na događaj koji je izazvao različita mišljenja i reakcije, emiter je 
bio dužan da obezbijedi da informativna emisija i u njoj više povezanih secjmenata budu 
pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova. Činjenica da je, 
u Prilogu 1, emiter prenio stav SNP, a da se predstavnici druge dvije partije nijesu odazvali 
pozivu emitera za davanje komentara, može se smatrati da je pokušao da predstavi stavove 
makar jedne političke partije koja podržava potpisivanje ovog Ugovora. Sa druge strane, 
emiter je pored stavova političkih partija koje se protive zaključivanju Ugovora, određen 
prostor dao i predstavnici civilnog sektora (T. Pavićević), koja je zastupala iste stavove. Kako u 
emisiji nije naveo da je pokušao ili nije uspio da pribavi mišljenje/stav bilo kojeg predstavnika 
organizacija civilnog sektora ili građana koji imaju drugačije mišljenje , prekršio je član 11 stav 
1 Pravilnika jer nije obezbijedio da informativni sadržaj bude pravičan i izbalansiran.

9. Prilogom 2 su predstavljni stavovi bivšeg predsjednika Crne Gore g. Đukanovića, po pitanju 
zaključenja Temeljnog ugovora, te odgovornosti g. Abazovića u vezi sa tim. Ne može se 
dovesti u pitanje pravo emitera da ukaže na stavove g. Đukanovića, kao javne ličnosti, 
povodom predmetne teme.

Sa druge strane, ne može se opravdati prenošenje komentara g. Đukanovića povodom 
premijerove izjave (u vezi potpisivanja Temeljnog ugovora), a da se ne prenese i ta izjava ili 
ber njeni djelovi.

10. Ovakvim uređivačkim intervencijama (u naprijed navedenim tač. 8 i 9) emiter je prekršio 
načelo objektivnosti i nepristrasnosti (član 8 stav 1 Pravilnika) jer je pored favorizovanja jedne 
strana, omogućio da lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara diskriminatorno utiču na 
način predstavljanja teme predmetnog sadržaja. Tome doprinosi i činjenica da su predmetni 
segmenti emitovani na isti način u okviru informativne emisije koje je reprizirana kasnije istog 
dana.

11. Nijesu osnovani navodi podnosioca prigovora da bilo koji od priloga sadrži navode koji 
predstavljaju govor mržnje. Naime, ne dovodeći u pitanje osjetljivost podnositeljke prigovora 
prema upotrebljenim terminima, ne može se zaključiti da je u predmetnoj informativnoj emisiji 
bilo navoda koji bi predstavljali govor mržnje, odnosno sadržaja koji bi doprinosili podsticanju 
ili širenju govora mržnje ili uvredljivog govora (usmjerenog prema bilo kojoj grupi ili 
pojedincu).

Saglasno navedenom, može se zaključiti da je emiter prekršio obaveze vezane za proizvodnju 
informativnog programa, odnosno da je u predmetnom slučaju prekršen čl. 8 st. 1 i čl. 11 st. 1 Pravilnika i 
tač. 7.1. Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-IO.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktorica Agencije je, 
saglasno čl. 140 i 141 Zakona, donijela odluku kojom se emiteru izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja.

Emiteru je naloženo da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona informaciju o izrečenoj mjeri objavi u svom 
programu, kao i da u pisanoj formi obavijesti Agenciju o načinu ( datum i vrijeme) objavljivanja informacije o 
izrečenoj mjeri.

Ovo Rješenje će se objaviti na web-sajtu Agencije www.aemca.org.

Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

______________ _____________  7
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: aem(g)aemcg.org
www.aemca.org

http://www.aemca.org
http://www.aemca.org


UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu ledije u roku od 15
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
Gospođa Marija Jovanović, e-mail: iovanovicmariia806@qmail.com 
Lokalni javni emiter „Radio televizija Podgorica" d.o.o.
Savjet Agencije za elektronske medije 
Sektor za pravne i ekonomske poslove 
Služba za opšte poslove i odnose sa javnošću 
Arhiva

Pripremila: Slađana Popović 
Odobrila: Jadranka Vojvodić

8

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: aem@aemcq.ora
www.aemcq.org

mailto:iovanovicmariia806@qmail.com
mailto:aem@aemcq.ora
http://www.aemcq.org

