
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 0 2 -1 7 3 6 /5  
Podgorica, 29.09.2023. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 
53/11, 06/13, 55/16, 92/17 i 82/20) i člana 18 Zakona o upravnom postupku („SI. list Crne Gore", br. 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru Dragana Boškovića (akt zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1736 od 18.08.2023. godine), direktorica Agencije za elektronske medije 
donosi

R 3 E Š E N J E

1. Privrednom društvu lokalnom javnom emiteru „Radio Televizija Podgorica" d.o.o. iz Podgorice, 
emiteru televizijskog programa „Gradska TV", izriče se upozorenje kao upravno-nadzorna mjera 
zbog kršenja člana 8 stav 1 i člana 11 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tač. 7.1. izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-J-IO, dana 3. avgusta 2023. godine, prilikom emitovanja priloga u vezi izmjene 
Odluke o osnivanju ovog emitera, u okviru informativne emisije „Dnevnik".

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a) kršenja obaveze emitera da u proizvodnji informativnog programa poštuje načelo 
objektivnosti i načelo nepristrasnosti (član 8 stav 1 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima);

b) kršenja obaveze da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i programi o 
tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike (član 11 stav 1 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Nalaže se privrednom društvu lokalni javni emiter „Radio Televizija Podgorica" d.o.o. iz 
Podgorice, da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru televizijskog programa 
„Gradska TV" sa obavezama definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim 
aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo Lokalni javni emiter „Radio televizija Podgorica" d.o.o. iz Podgorice je dužno 
da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima, u okviru informativne 
emisije „Dnevnik", objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tačke 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija za elektronske medije izrekla je javnom emiteru opšteg televizijskog programa 
'Gradska televizija' upozorenje zbog propuštanja da doprinese nepristrasnom i objektivnom 
informisanju javnosti, na pravičan i izbalansiran način."

5. Lokalni javni emiter „Radio televizija Podgorica" d.o.o. iz Podgorice je dužno da, u pisanoj formi, 
obavijesti Agenciju za elektronske medije o načinu (datum i vrijeme) objavljivanja informacije o 
izrečenoj mjeri iz tačke 1 ovog Rješenja, u pisanoj formi, u roku od 24 časa od objavljivanja

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana dostavljanja rješenja.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.aemca.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

________________________  1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440 1$

E-mail: aem@aemca.org
www.aemcg.org

http://www.aemca.org
mailto:aem@aemca.org
http://www.aemcg.org


O b r a z l o ž e  nj e

Dana 18.08.2023. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: „Agencija") dostavljen je 
prigovor gospodina Dragana Boškovića, na rad Lokalnog javnog emitera „Radio televizija Podgorica" d.o.o. iz 
Podgorice, kao javnog emitera opšteg televizijskog programa „Gradska TV" (zaveden kod Agencije pod br. 
02-1736 od 18.08.2023. godine)

Prigovor se odnosio na informativnu emisiju „Dnevnik", koja je emitovana dana 03. avgusta 2023.
godine.

Podnosilac prigovora navodi da je ,,U glavnoj Informativnoj emisiji (Dnevnik 2) .... došlo je do 
kršenja Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima na način što u izvještaju dominira 
pristrasnost i  neizbalansiranost."

Takođe ističe da je „Urednica dnevnika ... omogućila, da odbornik opozicije iz DPS-a, Andrija 
Kl i  kovač, svojstveno interesima opozicionog odbornika, kritizerski govori o namjeri skupštinske većine 
Skupštine Glavnog grada, o inicijativi za smjenu aktuelnih članova Savjeta Gradske televizije. Takođe, 
urednica mu je omogućila pristrasno da govori 1. minut i 67. sekundi, a odborniku iz aktuelne vlasti Mitru 
Šuši ću, 19. sekundi."

Podnosilac prigovora navodi i da se prilogom „.... prikazuje gledalištu, svim građanima i 
građankama, koji finansiraju rad lokalnog javnog emitera, jednostrane, interesno-pristrasne, skoro istovjetne 
izjave, ode na realizma, ni sekund mišljenja građana, koji imaju drugačije mišljenje i zapažanje o radu 
Gradske."

Ukazujući na segmente pojedinih priloga predmetne emisije, podnosilac prigovora smatra da 
„Izvještavanje ne smije da sadrži vrijednosne kvalifikacije od strane autora. Činjenice i  stavovi moraju biti 
predstavljeni ravnopravno, a izvještavanje mora nepristrasno uzeti u obzir sve osobe, institucije i događaje, 
relevantne za temu. Novinari i  urednici moraju biti svjesni neophodnosti ravnoteže u tretiranju spornih 
pitanja. Profesionalni standard javnog emitera Gradska je  da se o kontroverznim temama obezbijedi i 
neutralno, ekspertsko mšljenje i  poštovanja pravila druge strane u cjelokupnom prilogu o raspravi za smjenu 
aktueinog Savjeta Gradske R.TV, u__ trajanju od 6. minuta i 81. sekundu, samo 19. sekundi posvećeno je 
predstavniku predlagača, Mitru Šušiću, a ostatak emitovanja, pristrasnim novinarima i tz. 'slučajno 
odabranim gostima', bliski aktueinoj opoziciji i uredništvu Gradske televizije tj. urednice Dnevnika 2'.

Na kraju navodi da je „...Urednica ... morala je naći i nekog sagovornika Hi neke sagovornike, koji 
podržavaju izmjene i odluke iz same Skupštine i van kruga političkih partija i na taj način zadovoljiti 
programski princip i standard, uravnoteženost izvještavanja. Pri izvještavanju trebalo je izbjegavati, sve što 
izaziva razumnu sumnju u objektivnost novinara, lokalnog javnog emitera i  što bi moglo stvoriti predstavu da 
su oni izloženi pritisku ideološke, političke, finansijske, socijalne, vjerske i kulturne prirode. I na ovom 
primjeru, u navedenoj informativnoj emisiji, Gradska televizija suprotno profesionalnim principima i 
standardima: tačnost, objektivnost, kredibilitet, pravednost, dovodi gledalište u zabludu, neistinitim, 
neobjektivnim, pristrasnim, jednostranim izvještavanjem, koji može biti i mora biti shvaćen kod publike, kao 
govor mržnje i uznemiravanje javnosti".

Postupajući po osnovu navoda iz prigovora, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak 
emitovanog programskog sadržaja i sačinio nalaz (akt broj 02-1736/1 od 29.08.2023. godine). Agencija je 
pokrenula postupak za utvrđivanje odgovornosti zbog kršenja Zakona o elektronskim medijima (u daljem 
tekstu: „Zakon"), Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: 
„Pravilnik") i izdatog Odobrenja za emitovanje i uputila je tim povodom emiteru zahtjev za izjašnjenje (akt 
broj 02-1736/2 od 31.08.2023. godine).

U ostavljenom roku emiter je dostavio izjašnjenje (akt broj 02-1736/3 od 11.09.2023. godine) u 
kome je naveo da je ,,u potpunosti neosnovan predmetni prigovor iz razloga jer se novinari R.TV Podgorice 
strogo drže važećih propisa, kojima se reguliše rad novinara vezanih za slobodu izražavanja iz člana 10 
Evropske konvencije o ljudskim pravima i slobodama, a koje su novinari RTV Podgorica strogo poštovaif .

Predlažu da „predmetniprigovor bude odbijen kao neosnovan.
Prilikom razmatranja da li je emitovanjem predmetnog programskog sadržaja došlo do kršenja 

Pravilnika, Agencija je posebno imala u vidu sljedeće:

___________________________________________ 2___________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 %  • E-mail: aem@aemca.ora
Podgorica, Crna Gora 1  www.aemca.ora
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

mailto:aem@aemca.ora
http://www.aemca.ora


- Načelo objektivnosti je definisano kao obaveza elektronskih medija da u informativnim programima 
svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi 
se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja. Kada između 
elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija postoji interesna povezanost, onda se ta 
povezanost u programu mora jasno naglasiti (čl. 4 st. 1 tač. i) Pravilnika).

- Načelo nepristrasnosti je definisano kao obaveza elektronskih medija da činjenično izvještavanje 
jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i mišljenje urednika i 
novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog predstavljanja. Primjena 
ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim sadržajima s ciljem promjene 
njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili montiranje djelova sadržaja i si.), odnosno 
manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao saopštenog (čl. 4 st. 1 tač. j) 
Pravilnika).

- Članom 8 st. 1 Pravilnika je predviđeno da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski 
mediji dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane, dok je u stavu 2 
definisano da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i 
korektno zastupljeni.

- Članom 11 st. 1 Pravilnika predviđeno je da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu 
u obradi određene tematike.
Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, uvida u snimak emitovanog sadržaja i navoda 

izjašnjenja emitera, Agencija je konstatovala sljedeće:

1. Emiter je dana 3. avgusta 2023. godine, u terminu od 19:00:01 do 19:38:44 sati (38 minuta 43 
sekunde) emitovao informativnu emisiju „Dnevnik" i u okviru nje dva izdvojena priloga čiji je 
opis dat u tač. 2 i 3.

2. U terminu od 19:11:35 do 19:14:24 sati (2 minuta 49 sekundi) emitovan je prilog sljedeće 
sadržine (Prilog 1):

Najava: „A u Skupštini Glavnog grada u toku je rasprava o izmjenama i dopunama Odluke o 
osnivanju Radio Televizije Podgorica, čijim bi usvajanjem bio smijenjen aktueini Savjet našeg 
medija. Dok vlast tvrdi da će na taj način profesionalizovati rad lokalnog javnog emitera, 
opozicija optužuje da Gradsku televiziju želi da preuzme kao politički plijen."
Novinarski tekst (OFF): JU aktueinoj vlasti tvrde da će predloženim rješenjima ojačati 
nezavisnost Savjeta Radio Televizije Podgorica, odnosno da na njih Glavni grad neće moći da 
utiče."
Mitar Šušić, predlagač i odbornik Nove Srpske demokratije: „Kandidate za članove Savjeta 
ubuduće će predlagati sindikati koji su zastupljeni u Socijalnom savjetu za jednog člana, 
Advokatska komora, nevladine organizacije iz oblasti kulture i medija Hi iz oblasti zaštite 
ljudskih prava i  sloboda za jednog člana, udruženja poslodavaca koja su zastupljena u 
Socjalnom savjetu za jednog člana i Univerzitet za jednog člana."
Novinarski tekst (OFF): „  I/last Gradsku televiziju želi da preuzme kao politički plijen, poručili su 
odbornici opozicije. Dodaju kako njen savjet još nije smijenjen, zahvaljujući pritisku 
međunarodne i medijske zajednice."
Andrija Klikovac, odbornik DPS-a: „Ovo je jedinstven primjer, da je u jedan Savjet lokalnog 
medija i na teritoriji Evropske unije mijenjan usred mandata, tako što se mijenja akt o 
osnivanju tog medija. I ovakav slučaj će se naći ja vjerujem u narednom izvještaju Evropske 
komisije o napretku Crne Gore ka članstvu u Evropskoj uniji. Vi brže-bolje želite da donesete 
ovakvu jednu odluku, prije nego što ćete da sačekate Zakon koji je u proceduri na Vladi Crne 
Gore i  koji treba da se usaglasi sa Evropskom komisijom. E, to vi danas radite. Zašto? Jer je 
bitan svaki dan, svaki dan, svaki sat, da se razriješi Savjet Radio Televizije Podgorica."

________________________________________________ 3_____________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 l E-mail: aem@aemcq.org
Podgorica, Crna Gora M www.aemcq.org
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

mailto:aem@aemcq.org
http://www.aemcq.org


Novinarski tekst (OFF): „KHkovac kaže da ne vjeruje da su izmjene Odluke oko Gradske pisali 
odbornici vlasti."
Andrija Klikovac:,,Izuzetno sumnjam da su ovu Odluku pisali odbornici. Mislim da je oni nijesu 
pisali. Mislim da je  pisao neko iz medijske zajednice. Neko ko ima debeli lični, privatni, politički 
interes da se članovi Savjeta razriješe, a da možda to lice postane dio Savjeta Radio Televizije 
Gradska. Takođe, jedna od partija članica parlamentarne većine u ovom domu ima politički 
interes koji manifestuje preko tog lica, jer je u direktnoj vezi sa članom Vlade Crne Gore."
Novinarski tekst (OFF): „Nezavisni odbornik Aleksandar Saša Zeković ocijenio je da slučaj 
Gradske Televizije pokazuje da aktuelna vlast povlači poteze koje je kritikova/a dok je bila 
opozicija. "

Cjelokupni novinarski tekst pokriven je kadrovima zabilježenim tokom zasijedanja Skupštine 
Glavnog grada.

3. U terminu od 19:14:27 do 19:18:09 sati (3 minuta 42 sekunde) emitovan je prilog sljedeće 
sadržine (Prilog 2):

Najava: „Gradska Radio Televizija od osnivanja je bila izložena napadima i etiketiranju dijela 
političkog i  društvenog spektra. Posljednjih dana svjedočimo kulminaciji tih napada, uključujući 
i to da smo optuženi za širenje govora mržnje. Gradska Televizija će u narednom periodu pitati 
sagovornike, ali i one koji su namjerno i  smišljeno odbijali da to budu, da li su u našim 
emisijama ikada prepoznali ono za šta nas optužuju."
Novinarski tekst (OFF): „Živimo u vremenu gdje je laž dominantno sredstvo političke borbe, 
smatra osnivač Lige socijaldemokrata Vojvodine Nenad Čanak. Ističe da je govor mržnje 
dehumanizacija neistomišljenika neargumentovanim etiketiranjem, što Gradska, kako poručuje, 
ne radi. "
Navedeni novinarski tekst pokriven je kadrovima Podgorice, te kadrovima gradskog stadiona 
gdje se nalaze prostorije emitera.

Nenad Čanak, osnivač Lige socijaldemokrata Vojvodine (fono): „Ako kažete, recimo, citat 
umnoga čoveka 'gleda majmun sebe u zrcalo', pa onda neko sebe prepozna, to nije vaša 
krivica, nego onoga ko se prepoznao. U slučaju Gradske Televizije sve je to u uhu onih koji 
pokušavaju da satanizuju u Crnoj Gori sve što je crnogorsko i što ima veze sa nezavisnom, 
suverenom, evropskom, mediteranskom i nadasve demokratskom Crnom Gorom. To je 
potpuno jasno svakome ko išta zna o Crnoj Gori, a znaju to i oni koji to rade. Međutim, njihove 
su im gazde naredile da tako urade, da unište Crnu Goru."
Tokom navedene fono izjave prikazuje se fotografija političara Nenada Čanka.

Novinarski tekst (OFF): „Bivši ambasador Ukrajine u Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj Oleksandar 
Levčenko podsjeća da je više puta učestvovao u emisijama Gradske, što ne bi bio slučaj i  da 
ona širi govor mržnje. Napadi proruskih aktera u Crnoj Gori na Gradsku, dodaje, ne 
iznenađuju. "
Navedeni novinarski tekst pokriven je snimcima pomenutog bivšeg ambasadora zabilježenim 
tokom učešća u emisiji „Hej Sloveni" na Gradskoj TV. Potom se smjenjuje nekoliko različitih 
kadrova logotipa Gradske TV, snimljenih u prostorijama televizije.

Oleksandar Levčenko, bivši ambasador Ukrajine u BiH i Hrvatskoj (fono): „Ako nekom nešto ne 
sviđa, onda mora to... (nerazgovjetno) tačno što je rečeno nije to. Rusija, recimo, koristi i laže 
stalno prema Ukrajini, da mi napali, da mi činimo zločine. Možete zamisliti, na svojoj teritoriji 
mi činimo zločine. Tako da vas mogu okriviti u bilo čemu. Izgleda nekom ne sviđa se vaš stav 
što se tiče budućnosti Crne Gore kao proevropske države, članice Evropske unije. Nije 
isključeno da se nekome ne sviđa vaš stav o zaštiti nacionalnih interesa države i tako dalje.”
Tokom navedene fono izjave prikazuje se fotografija bivšeg ambasadora Oleksandra Levčenka.

Novinarski tekst (OFF): „Crna Gora je posljednjih nekoliko godina izložena neviđenom ataku 
svake vrste, osim oružane, velikodržavlja srpskog nacionalizma i ruskog imperijalizma, ističe 
diplomata Žeijko Perović. To se, kako naglašava, posebno ogleda u napadima na Gradsku 
Televiziju. "

________________________________________________ 4________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 E-mail: aem(a)aemcg.org
Podgorica, Crna Gora www.aemcq.org
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

http://www.aemcq.org


4.

5.

6.

7.

8 .

9.

Navedeni novinarski tekst pokriven je kadrovima gostovanja bivšeg diplomate Željka Perovića u 
emisiji „Hej Sloveni" na Gradskoj TV.

Željko Perović, diplomata: „Gradska Televizija, Antena M, Pobjeda, Analitika i  još nekoliko 
portala i  lokalnih televizija su danas posljednja odbrana Crne Gore. I zato se na njih krenulo 
frontalno i beskompromisno. Optuživati Gradsku za govor mržnje je isto, kako neko lijepo reče 
ovih dana, kao i optuživati Gandija za nasilje. Upravo obrnuto, svi novinari i urednici Gradske, 
kao i  njihovi gosti, odskaču po uljudnosti, argumentovanom nastupu, odabiru aktueinih tema i 
ono što posebno boli, one koji se zalažu za vraćanje Crne Gore u srednji vijek, 
beskompromisnoj težnji i  iznošenju istina o poražavajućem stanju u današnjoj Crnoj Gori."
Tokom navedene fono izjave prikazuje se fotografija bivšeg diplomate Željka Perovića. 

Novinarski tekst (OFF): „Ako se ućutka Gradska Televizija, ako treća Vlada nakon 2020. godine 
bude bez Crnogoraca, ako se svakodnevno ubija građanska Crna Gora, ako se deklarativno ide 
ka Evropskoj uniji, a suštinski u 'srpski svet', onda su svi koji žele dobro Crnoj Gori, a ćute, 
sa učesnici zločina, poručio je Perović."

Kao pokrivalice za navedeni novinarski tekst korišćeni su crno-bijeli snimci prirodnih predjela na 
kojima je crvenom bojom jasno istaknuta crnogorska zastava.

Predmetna informativna emisija „Dnevnik" ponovo je emitovana istog dana, 3. avgusta 2023.g. 
u periodu od 23:46:31 do 00:25:10 sati narednog dana, 4. avgusta (38 minuta 38 sekundi).

Uvažavajući pravo na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, oni su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različit način, a da pri tome ne prekrše propise. 
Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u skladu sa njegovom uređivačkom politikom, 
pribavlja, objavljuje i prenosi informacije od interesa za javnost, te da objavljuje, prenosi 
informacije ili komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare 
jasno odvoji od ostalih vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na istu temu.

Prilog 1 predstavlja izvještaj o raspravi u Skupštini Glavnog grada o izmjenama i dopunama 
Odluke o osnivanju emitera, koje se odnose na strukturu savjeta emitera te njegovu moguću 
smjenu ukoliko se predložene izmjene usvoje. Uvažavajući činjenicu da je to inicijativa koja je 
izazvala različita mišljenja i reakcije, radi se o pitanju od interesa za javnost. Prilog 2 
predstavlja reakciju emitera povodom, kako navodi, napada na njega i optužbi da širi govor 
mržnje, što je takođe pitanje od interesa za javnost.

Ne dovodeći u pitanje pravo emitera da sam vrši izbor sagovornika za određenu temu, s 
obzirom da se radi o izvještaju na temu koja je izazvala različita mišljenja i reakcije (prilog 1 - 
inicijativa za usvajanje izmjena osnivačkog akta emitera), te osvrtu na pitanje koje je izaziva 
polemiku (napadi i optužbe na račun emitera - Prilog 2), on je bio dužan da obezbijedi da 
informativna emisija i u njoj više povezanih segmenata budu pravični i izbalansirani, što se 
postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova.

U prilogu 1, emiter je prenio stav predlagača inicijative za izmjenu osnivačkog akta, te se može 
smatrati da je omogućio predstavljanje stavove te strane. To što je to trajalo kraće u odnosu 
na ostatak priloga u kojem su date izjave više opozicionih odbornika, nije od značaja za 
utvrđivanje odgovornosti emitera.

Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da se bavi, kako kaže, „napadima i  etiketiranjem 
dijela političkog i  društvenog spektra", koji su usmjereni protiv njega, te optužbama ,,za širenje 
govora mržnje". Ipak, emiter je u Prilogu 2 predstavio stavove samo jedne strane, strane koja 
se ne slaže sa gore citiranim, a u potpunosti je izostavio da objavi/prenese konkretne 
navode/izjave lica koja su (prepoznata kao) izvor optužbi na račun emitera ili se sa njima slažu. 
Time je prekršio član 11 stav 1 Pravilnika, kojim je propisano da programi o tekućim 
događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem suprotstavljenih 
stavova.

Favorizovanjem samo jedne strane (u prilogu 2 - strane koja daje podršku emiteru, a protiv je 
optužbi na njegov račun), bez predstavljanja stanovišta druge strane (kritičara emitera), 
emiter nije doprinio objektivnom i nepristrasnom informisanju javnosti o navedenoj temi koja

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

) E-mail: aem@aemca.org
www.aemcg.org

mailto:aem@aemca.org
http://www.aemcg.org


je od javnog interesa (utvrđivanje osnovanosti optužbi na račun emitera i vršenje pritiska na 
njega kao javnog emitera).

11. Nijesu osnovani navodi podnosioca prigovora da bilo koji od priloga sadrži navode koji 
predstavljaju govor mržnje. Naime, ne dovodeći u pitanje osjetljivost podnosioca prigovora 
prema upotrebljenim terminima, ne može se zaključiti da je u predmetnoj informativnoj emisiji 
bilo navoda koji bi predstavljali govor mržnje, odnosno sadržaja koji bi doprinosili podsticanju 
ili širenju govora mržnje ili uvredljivog govora (usmjerenog prema bilo kojoj grupi ili 
pojedincu).

Saglasno navedenom, može se zaključiti da je emiter prekršio obaveze vezane za proizvodnju 
informativnog programa, odnosno da je u predmetnom slučaju prekršen čl. 7, čl. 8 st. 1, čl. 11 st. 1 
Pravilnika i tač. 7.1. Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-IO.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktorica Agencije je, 
saglasno čl. 140 i 141 Zakona, donijela odluku kojom se emiteru izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja.

Emiteru je naloženo da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona informaciju o izrečenoj mjeri objavi u svom 
programu, kao i da u pisanoj formi obavijesti Agenciju o načinu ( datum i vrijeme) objavljivanja informacije o 
izrečenoj mjeri.

Ovo Rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije www.aemcq.org.

Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog Rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno

Sektor za pravne i ekonomske poslove 
Služba za opšte poslove i odnose sa javnošću 
Arhiva

Pripremila: Jelena Ninović Đuričić 
Odobrila: Jadranka Vojvodić ,

6

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 
Podgorica, Crna Gora 
Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: aem@aemcq.org
www.aemcg.org

http://www.aemcq.org
mailto:aem@aemcq.org
http://www.aemcg.org

