
Crna Gora
SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 01-078/24-676/1 
Podgorica, 17.05.2024. godine

Z A P I S N I K

sa 385. sjednice Savjeta, održane 17. maja 2024. godine

Trista osamdeset i peta sjednica Savjeta Agencije za elektronske medije (u daljem 
tekstu: SAEM) je počela u 9.08 sati.

Sjednici su prisustvovali članovi:

1. dr Branko Bošković (putem internet platforme „Zoom"),
2. Edin Koljenović,
3. Milan Radović (putem internet platforme „Zoom"),
4. prof. dr Andrijana Nikolić (putem internet platforme „Zoom") i
5. Rajko Todorović

Pored navedenih, sjednici SAEM-a prisustvovali su: Sunčica Bakić - direktorica Agencije 
za elektronske medije, Elvira K. Ceković - pomoćnica direktorice - Sektor za pravne i 
ekonomske poslove, Jadranka Vojvodić - pomoćnica direktorice - Sektor za nadzor nad radom 
pružalaca AVM usluga, Damir Nikočević - službenik za odnose sa javnošću i upravljanje 
projektima, Marina Mugoša Lazarević - ovlašćena službenica za upravno postupanje i Jelena 
Ninović Đuričić - sekretarka SAEM-a - ovlašćena službenica za upravno postupanje.

Sjednicom SAEM-a je predsjedavao predsjednik dr Branko Bošković.

Jednoglasno je usvojen sljedeći

DNEVNI RED:

1. Zapisnik sa 384. sjednice;

2. Realizacija javnog konkursa za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa,

3. Žalba JP "Radio i Televizija Crne Gore" br. UP II 01-043/24-5 protiv Rješenja Agencije za 
elektronske medije br. UP P 02-043/24-20/4 od 18.04.2024. godine,

4. Razno.

• Tačka 1: Zapisnik sa 384. sjednice 

Zaključak:

Jednoglasno je  usvojen zapisnik sa 384. sjednice.

• Tačka 2: Realizacija javnog konkursa za dodjelu prava na emitovanje radijskih 
programa;

Direktorica AEM-a, Sunčica Bakić, je upoznala članove SAEM-a sa Informacijom o 
potpunosti podnijetih prijava na javni konkurs za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa. 
U skladu sa zaključkom sa 384. sjednice Savjeta Agencije za elektronske medije, stručne službe 
Agencije su izvršile analizu šest blagovremeno podnijetih prijava na javni konkurs za dodjelu prava

Strana 1 od 6



na emitovanje radijskih programa. Na javni konkurs za raspodjelu FM frekvencija prispjele su 
sljedeće prijave:

1. NVO Udruženje za informativnu i izdavačku djelatnost „Radio Svetigora", Radio
Svetigora;

2. "Neuromont" d.o.o., Radio Ratiševina i Trebesin (RRT);
3. "Rabbit Records" d.o.o., Jaz FM Montenegro;
4. "Ski Resort - Kolašin 1450" a.d., Radio Aktuelno;
5. "TDI Radio" d.o.o., TDI Radio
6. "TDI Radio" d.o.o., Radio Lola Montenegro

Pregledom podnijetih prijava i prateće dokumentacije utvrđeno je sljedeće:

Prateća dokumentacija prijave NVO „Udruženje za informativnu i izdavačku 
djelatnost Radio Svetigora" (Radio Svetigora):

- dostavljen je novi Projekat studijske tehnike sa lokacijom studija u Podgorici - ranije je
studio bio na Cetinju. Uz taj Projekat bilo je neophodno dostaviti ugovor ili potvrdu o
smještaju studija Radio Svetigora (u prijavi je navedeno da je radio smješten u
Sabornom Hramu Vaskrsenja u Podgorici).

Prijava i prateća dokumentacija prijave "Neuromont" d.o.o. (Radio Ratiševina i 
Trebesin (RRT):

- dostavljena je neovjerena kopija izvoda iz CRPS od 01.07.2022.g. u kom je navedena
pretežna djelatnost 6010 Emitovanje radio-programa. S obzirom da se radi o javno
dostupnom podatku, stručne službe Agencije su izvršile uvid u CRPS i utvrđeno je da su 
podaci tačni.

- nisu dostavljeni finansijski iskazi za dvije godine prije raspisivanja javnog konkursa jer je
društvo osnovano 2022. godine (umjesto toga dostavljen je biznis plan koji ne može da
se razmatra jer je društvo osnovano 2022. godine).

- nije dostavljena potvrda Osnovnog suda da se pred tim sudom ne vodi postupak protiv
odgovornog lica podnosioca prijave (umjesto toga dostavljena je Potvrda Ministarstva
pravde da u kaznenoj evidenciji ne postoje podaci o osuđivanosti odgovornog lica).

- nije dostavljena potvrda Privrednog suda da se pred tim sudom ne vodi postupak protiv
pravnog lica, podnosioca prijave (umjesto toga dostavljena je Potvrda Ministarstva
pravde da u kaznenoj evidenciji ne postoje podaci o osuđivanosti pravnog lica).

Prijava i prateća dokumentacija prijave Privrednog društva „Rabbit Records" d.o.o. 
(Jazz FM Montenegro)

- nije dostavljena ovjerena kopija osnivačkog akta.
- nije dostavljena potvrda Osnovnog suda da se pred tim sudom ne vodi postupak protiv

odgovornog lica podnosioca prijave (umjesto toga dostavljena je Potvrda Ministarstva
pravde da u kaznenoj evidenciji ne postoje podaci o osuđivanosti odgovornog lica).

- nije dostavljena potvrda Privrednog suda da se pred tim sudom ne vodi postupak protiv
pravnog lica, podnosioca prijave (umjesto toga dostavljena je Potvrda Ministarstva
pravde da u kaznenoj evidenciji ne postoje podaci o osuđivanosti pravnog lica).

Prijava i prateća dokumentacija prijave Privrednog društva „Ski Resort - Kolašin 1450" 
a.d. (Radio Aktuelno)

- prijava se odnosi na ostvarivanje prava na izdavanje odobrenja za emitovanje 
specijalizovanog zabavnog radijskog programa (tač. 2 i 19 alineja 5 javnog konkursa),

Strana 2 od 6



- nije dostavljen važeći dokaz o upisu u registar nadležnog organa (potvrda iz CRPS da je 
društvo registrovano za obavljanje djelatnosti emitovanja radijskog i/ili televizijskog 
programa).
Da bi dokazali da nijesu bili u mogućnosti da dostave navedenu potvrdu u propisanom 
roku, dostavljeni su:

ovjerena kopija Izvoda iz CRPS - pretežna djelatnost 9311 Djelatnost sportskih 
objekata,

- ovjerena kopija Zahtjeva za izdavanje potvrde koju je privredno društvo „Ski resort - 
Kolašin 1450" a.d. podnio Poreskoj upravi dana 26.04.2024. godine da, pored 
pretežne djelatnosti, obavlja i djelatnost pod šifrtom 60.10 Emitovanje radijskih 
programa,

- Izjava podnosioca prijave da su podnijeli pomenuti zahtjev Poreskoj upravi dana
26.04.2024. godine, te da zbog povezivanja dana praznika nijesu uspjeli izdati 
potvrdu do 07.05.2024. godine, kada je poslednji dan za predaju prijave i

- Statut privrednog društva „Ski resort - Kolašin 1450" u kom je propisano da, pored 
pretežne djelatnosti, društvo obavlja, između ostalog, i djelatnost emitovanja radio­
programa pod šifrom 60.10.

Nakon isteka roka za podnošenje prijava, dana 15.05.2024. godine Agenciji je od strane 
privrednog društva „Ski resort - Kolašin 1450" a.d. dostavljena Potvrda Poreske uprave o 
šiframa djelatnosti, da je Privredno društvo „Ski Resort - Kolašin 1450" a.d., pored 
pretežne djelatnosti pod šifrom 9311 Djelatnost sportskih objekata, registrovano za 
obavljanje i djelatnosti: 60.10 Emitovanje radio-programa (br. 01-02-1-1941/2-24 od
10.05.2024. godine, zavedena kod Agencije pod br. 01-041/24-170/1 od 15.05.2024. 
godine), a koja im je izdata 10.05.2024. godine, po podnijetom zahtijevu od 26.04.2024. 
godine.

Prijava i prateća dokumentacija prijave Privrednog društva „TDI Radio" d.o.o. (TDI
Radio)

- nije dostavljena ovjerena kopija osnivačkog akta kao ni potvrda da nije bilo izmjena u 
odnosu na postojeću dokumentaciju za koju je izdato važeće odobrenje.

- nije dostavljen Projekat studijske tehnike odnosno potvrda da nije bilo izmjena u odnosu 
na tehničku dokumentaciju za koju je izdato važeće odobrenje. Prema dokumentaciji 
koja je u posjedu ove Agencije studio TDI radija je u Budvi, a dostavljen je Ugovor o 
zakupu prostora za smještaj studija u Podgorici što ukazuje da su bili dužni da dostave 
novi Projekat studijske tehnike za novu lokaciju studija u Podgorici.

- nije dostavljena potvrda Osnovnog suda da se pred tim sudom ne vodi postupak protiv 
odgovornog lica podnosioca prijave.

- nije dostavljena potvrda Privrednog suda da se pred tim sudom ne vodi postupak protiv 
pravnog lica, podnosioca prijave (umjesto toga dostavljeno je Uvjerenje Osnovnog suda 
da se pred tim sudom ne vodi postupak protiv pravnog lica i Potvrda Hipotekarne banke 
da su računi aktivni i likvidni).

Prijava i prateća dokumentacija prijave Privrednog društva „TDI Radio" d.o.o. (u prijavi je 
naznačen naziv elektronskog medija TDI Radio dok se u pratećoj dokumentacij pominje naziv 
Radio Lola Montenegro).

- nije dostavljena ovjerena kopija osnivačkog akta.
- nije dostavljen Projekat studijske tehnike.
- kao budući emiter nije dostavio dokaz o regulisanim obavezama sa organizacijama za 

kolektivno ostvarivanje autorskog i srodnih prava (predugovor, potvrda ili si. dokument 
organizacije za kolektivno ostvarivanje autorskog ili srodnih prava) odnosno potvrdu o 
namjerama (PAM), ukoliko dobiju odobrenje AEM (umjesto toga dostavljena je potvda

Strana 3 od 6



PAM za TDI Radio d.o.o. da je izmirio obaveze po izdatim fakturama kao i da se potvrda 
izdaje za potrebe konkurisanja).

- nije dostavljena potvrda Osnovnog suda da se pred tim sudom ne vodi postupak protiv 
odgovornog lica podnosioca prijave.

- nije dostavljena potvrda Privrednog suda da se pred tim sudom ne vodi postupak protiv 
pravnog lica, podnosioca prijave (umjesto toga dostavljeno je Uvjerenje Osnovnog suda 
da se pred tim sudom ne vodi postupak protiv pravnog lica i Potvrda Hipotekarne banke 
da su računi aktivni i likvidni).

Članica SAEM-a, prof. dr Andrijana Nikolić postavila je pitanje da li postoji mogućnost da se 
podnosiocima prijava upute zahtjevi za dopunu dokumentacije?

Direktorica AEM-a, Sunčica Bakić, je navela da Pravilnik o izdavanju odobrenja za 
emitovanje ne poznaje mogućnost dopune tenderske dokumentacije. Posebno iz razloga jer 
Pravilnikom koji se u ovom slučaju primjenjuje nije propisano koja dokumentacija bi eventualno 
mogla biti predmet dopune.

Zaključci:

Odbacuje se kao nepotpuna prijava NVO Udruženje za informativnu i izdavačku djelatnost 
„Radio Svetigora" Podgorica na javni konkurs za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa 
(dr Branko Bošković, Milan Radović i Rajko Todorović su bili PROTIV da se ova prijava prihvati kao 
potpuna, dok su Andrijana Nikolić i Edin Koljenović bili UZDRŽANI).

Odbacuje se, kao nepotpuna, prijava privrednog društva „Neuromont" d.o.o. Herceg Novi 
na javni konkurs za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa (JEDNOGLASNO).

Odbacuje se, kao nepotpuna, prijava privrednog društva „Rabbit Records" d.o.o. Podgorica 
na javni konkurs za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa (JEDNOGLASNO).

Odbacuje se prijava privrednog društva "Ski Resort - Kolašin 1450" a.d. Kolašin na javni 
konkurs za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa (dr Branko Bošković, Milan Radović, 
prof. dr Andrijana Nikolić, Rajko^Todorović su bili PROTIV da se ova prijava prihvati kao potpuna, 
dok je Edin Koljenović bio UZDRŽAN).

Odbacuje se, kao nepotpuna, prijava privrednog društva „TDI Radio" d.o.o. Podgorica na 
javni konkurs za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa, a koja je podnijeta radi 
proširenja zone pokirvanja „TDI Radio" (JEDNOGLASNO).

Odbacuje se, kao nepotpuna, prijava privrednog društva „TDI Radio" d.o.o. Podgorica na 
javni konkurs za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa, , a koja je podnijeta radi 
ostvarivanja prava na emitovanje novog programa "Radio Lola Montenegro"(JEDNOGLASNO).

Na javni konkurs za dodjelu prava na emitovanje radijskih programa, objavljen dana
25.03.2024. godine na veb-sajtu Agencije (www.aemcg.org) i u dnevnom listu "Pobjeda" (br. UP I 
01-351/24-82 od 22.03.2024. godine, "Službeni list Crne Gore", br. 26/24), podnijeto je šest 
blagovremenih, ali nepotpunih prijava, od kojih se jedna odnosi na ostvarivanje prava na izdavanje 
odobrenja za emitovanje specijalizovanog zabavnog radijskog programa, pa se obustavlja 
postupak po javnom konkursu.

• Tačka 3: Žalba JP "Radio i Televizija Crne Gore" br. UP II 01-043/24-5 protiv
Rješenja Agencije za elektronske medije br. UP P 02-043/24-20/4 od
18.04.2024. godine,

Rješenjem Agencije za elektronske medije br. UP P 02-043/24-20/4 od 18.04.2024. godine, 
a povodom prigovora koalicije NVO „Ravnopravno" iz Podgorice (akt zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br UP P 04-043/24-20 od 20.03.2024. godine) javnom preduzeću „Radio i 
Televizija Crna Gore" iz Podgorice emiteru opšteg televizijskog programa „Prvi program Televizije 
Crne Gore" (u daljem tekstu: „emiter"), izrečeno je upozorenje kao upravno-nadzorna mjera zbog

Strana 4 od 6

http://www.aemcg.org


kršenja odredaba čl. 55 stav 6 i 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima ("SI.list CG", br. 46/10, 
40/11, 53/11, 06/13, 55/16, 92/17 i 82/20, u daljem tekstu: „Zakon"), čl. 7, 8 stav 1 i 11 st. 1 i 2 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 35/11, 
7/16 i 8/19, u daljem tekstu: „Pravilnik") i tač. 7.1. izdatog Odobrenja za emltovanje br. O-TV-J- 
01, u vezi sa objavljivanjem informacija o Nacrtu zakona o pravnom prepoznavanju rodnog 
identiteta na osnovu samoodređenja, tokom emitovanja informativnih emisija „Dnevnik 2", dana
11. marta 2024.g. u periodu od 19:30:01 do 20:02:20 sati (32 minuta 19 sekundi) i „Argumenti", 
dana 14. marta 2024.g. u periodu od 20:00:06 do 21:30:25 sati (1 sat 30 minuta 19 sekundi).

U ostavljenom roku, emiter je uložio žalbu, sa dopunom Savjetu Agencije za elektronske 
medije protiv navedenog prvostepenog rješenja (zavedenoj kod AEM pod br. UP II 01 -  043/24-5 
od dana 07.05.2024. godine, sa dopunom UP II 01 -  043/24-5/1 od 13.05.2024. godine), zbog 
bitne povrede Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima i Zakona o upravnom postupku.

Direktorica AEM-a, Sunaca Bakić, je navela da je upozorenje emiteru izrečeno zbog 
povrede programskih principa i ni na bilo koji način ne ograničava slobodu izražavanja, kako se to 
žalbom neosnovano navodi. Povreda programskih principa se sastoji u tome što novinarka nije 
dovela u pitanje neistinite i sporne izjave vjerskih poglavara. Neistinitost se sastoji u tome da se 
Zakon ne odnosi na medicinsku promjenu pola i novinarka je dozvolila da se ovaj Zakon stavi u 
kontekst izlaganja da se njime omogućava djeci od 15 godina da promjene pol. Emiter je trebao da 
ima kritički odnos u odnosu na izrečene stavove gostiju i to je jasno propisano Pravilnicima 
Agencije. U konkretnom slučaju novinarka je morala da reaguje i da napravi otklon prema datim 
izjavama gostiju. Što se tiče programskog sadržaja "Dnevnik 2" postojala je obaveza da se da 
informacija u ovom informativnom programu na šta je Mitropolija reagovala, a ne samo 
reagovanje.

Član SAEM-a, Milan Radović, je naveo smatra da urednici i novinari moraju sa dužnom 
pažnjom da obrađuju posebno teme ljudskih prava i ranjivih grupa u društvu. Čitajući dostavljene 
materijale stiče utisak da prvostepeno rješenje ne sadrži potpune informacije i da bi trebalo bi 
prvostepeno rješenje izmjeniti na način da sadrži sve podatke. Ne smije se ugroziti pravo novinara 
da postavlja pitanja, potpuno je legitimno pitanje novinarke u programskom sadržaju "Argumenti" 
da li se vjerske zajednice, komentarišući ovaj ali i druge zakone, miješaju u državne poslove.

Članica SAEM-a, prof. dr Andrijana Nikolić je istakla da je prvostepeno rješenje u svemu 
pravilno i zakonito i da izjavljenu žalbu treba odbiti kao neosnovanu.

Član SAEM-a, Rajko Todorović je naveo da se slaže u svemu sa razlozima datim u 
prvostepenom rješenju i da treba odbiti žalbu RTCG kao neosnovanu.

Član SAEM-a, Edin Koljenović, je naveo da su pojedine kategorizacije u pobijanom rješenju 
prilično oštre, kao i da uvidom u dostavljene materijale nije stekao utisak da je emiter u nizu 
programa tendeciozno promovisao jednu stranu, kako se to navodi u obrazloženju pobijanog 
rješenja. Smatra da ova dva programska sadržaja treba tretirati odvojeno i istakao da je 
obrazloženje prvostepenog rješenja zbog miješanja dva programska sadržaja, vrlo konfuzno. Kada 
je riječ o programskom sadržaju "Argumenti" smatra da je novinarka imala pravo da postavi
pitanje koje nije dominatno posvećeno temi, kao i da nije imala uređivačku intervenciju u svom
pitanju, postavljeno je vrlo jasno pitanje i novinarka je blago kritički bila nastrojena i insinuirala da 
se vjerske zajednice miješaju u državna pitanja.

Prof. dr Andrijana Nikolić i Rajko Todorović su zbog ranije preuzetih obaveza napustili 
sjednicu u toku 2. tačke.

Predsjednik SAEM-a, Branko Bošković, je naveo da mediji imaju veliku odgovornost za 
formiranje javnog mnjenja i da moraju voditi računa o slobodi govora, kao i načinu uređivanja 
emisije, posebno kada su ovako osjetljive teme u pitanju. Mišljenja je da za "Dnevnik 2 "  treba
izreći upozorenje, ali ne i za emisiju "Argumenti".

Strana 5 od 6



Zaključak:

Odlučivanje po ovoj tački dnevnog reda odlaže se za narednu sjednicu SAEM-a.

• Razno:

Nije bilo predloga za dopunu po ovoj tački dnevnog reda.

Sjednica je završena u 11.15 sati.

Zapisnik sastavila 
Jelena Ninović Đuričić

Strana 6 od 6


